דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חלב

בעולם / הלחימה בחַלַבּ: עשרות רבות של הרוגים וגישה מוגבלת לבתי החולים

כ-170 הרוגים ביום החמישי לחידוש הלחימה בעיר הסורית. ארגוני הסיוע טוענים כי כל בתי החולים בעיר משותקים. ארה"ב מגנה ומפנה אצבע מאשימה כלפי הרוסים

נזקים לשכונות מגורים מהפצצות צבר סוריה בחַלַבּ, 19.11.16
נזקים לשכונות מגורים מהפצצות צבר סוריה בחַלַבּ, 19.11.16
עמר כהן

על פי דיווחים ברשתות תקשורת בינלאומיות, נרשמו במהלך היום (שבת) עשרות תקיפות על שטחה של העיר חַלַבּ, כשמאות פגזים הרגו כ-27 בני אדם וגרמו ולהרס רב. מארגוני האופוזיציה נמסר כי עד כה מתחילת ההפגזות נמנו כ-170 הרוגים, וכי אין גישה כלל לבתי החולים בעיר. מדובר ביום חמישי של הפצצות שהחלו ביום שלישי, בהם מתקיפים מטוסי צבא סוריה את מזרח חַלַבּ ובמקביל כוחות רוסיים תוקפים את בחומס ובאידליב.

העיר חַלַבּ הנשלטת על ידי כוחות אופוזיציה למשטר הסורי, נמצאת תחת מצור מיולי האחרון. על פי ההערכות באזור מזרח העיר נצורים כ-275,000 בני אדם. מדיווחים שיוצאים מחַלַבּ, שבת היה היום הקשה ביותר מאז התחילה ההפצצה האווירית ביום שלישי.

עדויות מצולמות – תמונות קשות מאוד:

אמש הופצצו ארבעה בתי חולים בחַלַבּ וראש המטה הרפואי של המורדים פרסם הודעה כי כל בתי החולים במזרח חַלַבּ יצאו מכלל שימוש. בהודעתו נכתב, "ההרס המכוון של תשתיות חיוניות להישרדות הביאה למצב בו הנצורים בחַלַבּ, כולל ילדים, זקנים, גברים ונשים נותרו ללא מתקנים רפואיים בהם ניתן לקבל טיפול". על פי הארגון הסורי לזכויות אדם הממוקם בבריטניה, לא כל בתי החולים שותקו, אך ההפצצות הכבדות מונעות מהפצועים להגיע אליהם ולקבל טיפול.

מחמוד אבו ריהב, בכיר במערך הרפואי בחַלַבּ אמר היום לסוכנות הידיעות AP כי "חַלַבּ נמחקת מול עינייהם הרואות של העולם כולו. לא רק בתי חולים הושבתו, כל מזרח העיר המוחזקת על ידי כוחות השיחרור מושבתת." עוד אמר אבו ריהב "בניינים שלמים נהרסו עד היסוד".

במקביל אמצעי תקשורת המזוהים עם הממשל הסורי מדווחים כי כוחות המורדים מפגיזים את חלקה של המערבי של העיר שבשליטת צבא אסד. בהפגזות אלה נהרגו שני בני אדם.

בארצות הברית אמרה הבוקר היועצת לביטחון לאומי סוזן רייס, כי אין הצדקה למעשי הזוועות הנעשים בחַלַבּ וכי ארה"ב מגנה את הפצצת בתי החולים. עוד אמרה רייס כי "האחריות למעשים, בטווח המיידי ובטווח הארוך מוטלת על המשטר בסוריה ועל בעלות בריתו". רייס כיוונה את דבריה למוסקבה שהגבירה את התערבותה בלחימה בסוריה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!