דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עמונה

צומת עמונה / משמרת מחאה מול ביתו של כחלון: תמוך בחוק ההסדרה

בעקבות הערכות כי בכוחו של ראש מפלגת כולנו להעביר את החוק, הזכירו תושבי המאחז ותומכיהם כי כחלון תמך בחוק לפני ארבע שנים. אתמול אמר אלי אלאלוף מכולנו כי הוא "מקווה שהחוק לא יעבור".

הפגנה מחוץ לביתו של השר משה כחלון (צילום: דבר ראשון).
הפגנה מחוץ לביתו של השר משה כחלון (צילום: דבר ראשון).
שי ניר

למרות פסיקתו של בית המשפט העליון לפיה לא ידחה מועד הפינוי של עמונה מסוף חודש דצמבר, ממשיכים תושבי המאחז ופעילים נוספים התומכים בהם לקוות כי חוק ההסדרה יצליח למנוע את פינוים. אתמול (שבת) בערב קיימו כ-20 מפגינים הכוללים משפחות מעמונה ומעט מתושבי חיפה, משמרת מחאה מול ביתו של שר האוצר משה כחלון. התושבים קראו לשר האוצר לתמוך בחוק ההסדרה, ולמנוע את הריסת הישוב.

הפגנה מחוץ לביתו של השר משה כחלון (צילום: דבר ראשון).
הפגנה מחוץ לביתו של השר משה כחלון (צילום: דבר ראשון).

בהודעה שנמסרה ממטה הפעולה נאמר כי שר האוצר תמך בחוק ההסדרה כבר לפני ארבע שנים. במענה לעמדתו של כחלון כי לא ירשה פגיעה במעמד בית המשפט העליון, נמסר בהודעה כי "אין בחוק שום פגיעה בבית המשפט העליון, כיון שפסיקתו הייתה לאור המצב הקודם, קודם חקיקת החוק". עוד הוסיפו כי"על כפות המאזניים נמצא גם כבודם של מאתיים ילדי עמונה, שעלולים להיעקר מביתם, ולסבול מטראומה של גירוש לכל חייהם, ואנו בטוחים כי שר האוצר בוודאי לא ירצה להיות חתום על כך, וימנע זאת".

"אני מקווה שחוק ההסדרה לא יעבור" כך אמר מוקדם יותר באותו יום יו"ר וועדת העבודה, הרווחה והבריאות, חה"כ אלי אלאלוף (כולנו) באירוע שבת תרבות בשורש, מול ציבור דיירי הדיור המוגן, והוסיף כי מפלגת כולנו בראשות כחלון לא תיתן לכופף את מערכת המשפט.

עמונה היא מאחז לא חוקי שהוקם ב-1996 בסמוך להתנחלות עופרה. כיום מתגוררות בו כחמישים משפחות והוא המאחז הגדול ביותר ביהודה ושומרון. החל משנת 2000 עומד המקום בליבה של מחלוקת שלטונית ומשפטית עקב הקמת מבני קבע ללא אישור, ובהמשך גם עתירות של פלסטינים לבג"ץ בטענה שהמאחז הוקם על אדמות פרטיות של פלסטינים. בפברואר 2006 נהרסו תשעה מבני קבע בעמונה, תוך עימות אלים בין אלפי אנשים שהתבצרו במקום לכוחות המשטרה. בשנת 2008 הוגשה עתירה נוספת לבג"ץ להורות למדינה לממש את יתר צווי ההריסה ולפנות את הישוב. בשנת 2010 בעקבות גרירת רגלים של המדינה הוציא בג"ץ צו על תנאי המורה למדינה להשיב מדוע היא אינה ממשת את צווי ההריסה. בתשובתה לבג"ץ המדינה הודתה כי עמונה יושבת על קרקעות פרטיות פלסטיניות והבניה היא בלתי חוקית. בג"ץ הפך את הצו על תנאי למוחלט ומאז אישר למדינה דחיות חוזרות ונשנות במימושו.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!