דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אל על

משבר באל-על / יו"ר ההסתדרות מתערב במשבר בחברת אל-על

על רקע המשבר המחריף בחברת אל-על, הודיעו שבעה בכירים בחברה על התפטרותם, שתכנס לתקוף בעוד שלושה חודשים. מלחמת הגרסאות בין העובדים להנהלה ביחס לביטול הטיסות ממשיכה, כשאמש בוטלה טיסה נוספת לבנגקוק.

אל על (צילום: תומר נויברגפלאש 90)
אל על (צילום: תומר נויברגפלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן יתערב במשבר בין הנהלת אל על לעובדיה. ניסנקורן זימן ללשכתו היום (שני) בשעה 18:00 את נציגי ועד העובדים וההנהלה בניסיון להגיע לפתרון. בשעות הבוקר תתקיים אספת חירום של כלל עובדי החברה. על פי חשיפת חדשות 2, אתמול הודיעו שבעה בכירים בחברה על התפטרותם ביניהם הטייס הראשי של החברה, עידו שרון, ומנהלי הציים והטייסים הראשיים של ציי 737, 747 ו-767.

מאל על נמסר לחדשות 2 כי ההתפטרות הינה עדות ללחץ המופעל מצד יו"ר ועד הטייסים על ההנהלה, וכי התפטרותם תכנס לתוקף בעוד שלושה חודשים. בוועד הטייסים הגיבו לטענות ואמרו כי הם "מצרים על כך שמנכ"ל החברה, במקום לחזק את אמונו עם מנהליו הבכירים המתפטרים בהמוניהם בשבוע האחרון, בוחר להאשים באופן חסר שחר טייסים מסורים בוועדות משמעת ושימועים, ואחר כך מצפה מהם להירתם על אף שהוא משבש במתכוון טיסות מדי יום על חשבון מאות נוסעים".

גם הלילה בוטלה טיסה לבנגקוק, וטיסה אחרת לניו-יורק תבוצע במטוס חכור עם צוות של החברה הפורטוגלית "היי פליי". זאת לאחר כשבוע של ביטולי טיסות, דחייתן, והוצאת טיסות באמצעות חברות זרות. בין ההנהלה לעובדים מתנהל קרב גרסאות, כשהנהלת החברה טוענת כי על אף ניסונותיה מסרבים הטייסים לבצע את הטיסות – ומנגד בוועד הטייסים טוענים כי ישנם טייסים זמינים לביצוע הטיסות, וכי ביטול הטיסות אינו לצורך. להוכחת גרסתם, פירסם הוועד סרטונים בהם מעידים ארבעה טייסים כי הם פנויים ויכולים להוציא את הטיסות. "אני טייס אל על איתן ארונסקי, ואני מוכן ומסוגל להוציא את טיסת אל על לבנקוק או ניו-יורק ברגע זה, מעבר לתכנון השעות החודשי שלי. כך הייתי מוכן גם להוציא את טיסת 001 אמש, וטיסה 007 הבוקר. איש לא פנה אלי בעניין טיסות אלו" העיד אחד הטייסים בסרטון.

בין ההנהלה לבין טייסי החברה ישנה מחלוקת הנמשכת זה למעלה משנה על פירוש ההסכם הקיבוצי, העומדת בימים אלו להכרעה בבית הדין לעבודה. במקביל להליך המשפטי, החלה אל על בהחכרת מטוסים של חברות זרות, כולל צוותי אוויר וקרקע, המבצעים את העבודה במקום עובדי אל על הישראלים.

אבי ניסנקורן (צילום ארכיון: יונתן זינדל פלאש 90).
אבי ניסנקורן (צילום ארכיון: יונתן זינדל פלאש 90).

אספת החירום של כלל עובדי אל על תתקיים היום בשעה 11:00. לטענת ועד העובדים פרנסתם של מאות עובדים זמניים ועובדי תחזוקה נמצאת בסכנה במהלך השנה הקרובה. ועד עובדי אל על נמצא בהליכי הצבעה על הכרזת סכסוך עבודה כללי בחברה. בוועד הביעו זעם על כך שהנהלת החברה אינה מאשרת לנציגות העובדים להזמין תקשורת לאספת העובדים.

יו"ר מועצת עובדי אל על, אבי אייזנר אמר: "הנהלת אל על מנסה להסתיר מהציבור את האמת על מצבם של עובדי אל על ולכן הודיעה כי לא תאפשר סיקור תקשורתי של אספת החירום. הצנזורה שמפעילה הנהלת אל-על לא תעצור אותנו במאבקנו למען אלפי עובדי אל-על ולמען הבית היקר לכולנו חברת אל על".

ועדת הכלכלה של הכנסת צפויה להתכנס אף היא בנושא המשבר באל על ביום חמישי הקרוב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!