דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פרשת הצוללות

פרשת הצוללות / היועץ המשפטי יבדוק את רכישת הצוללות, כרגע אין חשד לפלילים

עורך דינו של נתניהו דוד שמרון נמצא דובר אמת בבדיקת פוליגרף שערך בה נשאל האם דיבר עם ראש הממשלה על קשר בינו לבין המספנות הגרמניות.

בנימין נתניהו ואביחי מנדלבליט.  צילום: אלכס קולומויסקי / פלאש 90
בנימין נתניהו ואביחי מנדלבליט. צילום: אלכס קולומויסקי / פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע אתמול (ראשון) כי יבחן את "פרשת הצוללות". ממשרדו של היועץ המשפטי נמסר כי לאחר דיון בו השתתפו פרקליט המדינה וגורמים נוספים ממשרד המשפטים הוחלט "להמשיך לבחון את הנושא ובמסגרת זו, נבחנים גם היבטים שונים הנוגעים להסדרי ניגוד העניינים של מעורבים בפרשה". לפי שעה, אין חשד לפלילים.

בחדשות ערוץ 2 פורסם אתמול כי עורך דינו של נתניהו דוד שמרון ערך בדיקת פוליגרף בה נשאל ארבע שאלות: אם סיפר לראש הממשלה על קשר בינו לבין המספנות הגרמניות, אם שוחח עם ראש הממשלה על מעורבותו ברכש צוללות או כלי שיט אחרים, אם שוחח אתו על התחזוקה שלהן והאם סיפר לנתניהו כי הוא מייצג את מיקי גנור עד ליום רביעי. שומרון ענה לכל השאלות בשלילה, ועל פי בדיקת הפוליגרף, נמצא דובר אמת. יש לציין כי את בדיקת הפוליגרף הזמין שומרון בעצמו.

נתניהו יוצא מתוך הצוללת אח"י רהב (צילום: קובי גדעון / לע"מ).
נתניהו יוצא מתוך הצוללת אח"י רהב (צילום: קובי גדעון / לע"מ).

נתניהו התייחס לפרשת הצוללות בפתח ישיבת הממשלה כשאמר כי "ביטחון ישראל מחייב רכש צוללות וחידוש צי הצוללות. אלה מערכות נשק אסטרטגיות שמבטיחות את עתידה, ואני אומר לכם, מבטיחות את עצם קיומה של מדינת ישראל לעשרות השנים הבאות. חיזוק העצמה הביטחונית של מדינת ישראל הוא השיקול היחיד שהנחה אותי ברכש הצוללות, זהו השיקול היחיד שמנחה אותי תמיד ואין בלתו."

לפני קרוב לשבועיים חשף רביב דרוקר בערוץ 10 עדויות לכך כי ראש הממשלה בנימין נתניהו קידם את עסקת קנית שלוש הצוללות מגרמניה ללא ידיעת צה"ל והדרג הביטחוני ובניגוד לתכנון הרב שנתי של מערכת הביטחון. לאחר שהתפטר יעלון שהתנגד לעסקה מתפקידו כשר ביטחון,  נתגלה שהעסקה התחדשה ועדיין ללא המלצת מערכת הביטחון. לפני מספר ימים דרוקר חשף בשנית בפרשה כי עורך דינו האישי וחברו הקרוב של נתניהו, דוד שמרון, הוא גם זה המייצג את איש העסקים מיקי גנור וזה האחרון מייצג את המספנה הגרמנית אתה נחתמה העסקה השנויה במחלוקת לרכישת הצוללות. עוד נחשף כי שימרון וגנור הובילו מהלך שנועד לשכנע שאת הצוללות החדשות צריכה לתחזק חברה שיקים גנור, ולא מספנת חיל הים כפי שקרה עד היום.

הן נתניהו והן המועצה לביטחון לאומי ביטלו את הטענות, ואמרו כי הליך קניית הצוללות היה תקין.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!