דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סכסוך עבודה

סכסוך עבודה / אלפי עובדי אל על הפגינו מול משרדי החברה

זאת במחאה על סוגיית העובדים הזמניים בחברה והוצאת טיסות באמצעות חברות זרות. ועד עובדי החברה נערך להצבעה על הכרזת סכסוך עבודה. הערב צפויה להתקיים פגישה בין ועד העובדים להנהלת החברה במשרדו של יו"ר ההסתדרות

הפגנת עובדי אל- על מול משרדי ההנהלה (צילום: ועד עובדי אל- על).
הפגנת עובדי אל- על מול משרדי ההנהלה (צילום: ועד עובדי אל- על).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועד עובדי אל על כינס הבוקר (שני) אסיפה מול משרדי החברה בנמל התעופה בן גוריון, בה השתתפו אלפי עובדים. האספה כונסה במחאה על סוגיית העובדים הזמניים בחברה והוצאת טיסות באמצעות חברות זרות (החכרות רטובות). ועד העובדים מנהל בשבועות האחרונות קמפיין בקרב העובדים לקראת הצבעה לאישור סכסוך עבודה כללי בגין סוגיות אלו, וייתכן שההיענות הגבוהה לאספת העובדים מהווה איתות חיובי על נכונותם של העובדים להירתם למאבק.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אמר שנושא העובדים הזמניים בחברה קרוב לליבו. "כשנכנסתי ב-2007 לתפקיד לימדו אותי מושג: 'הסילבסטר השחור באל על', בכל 31 בדצמבר יש משא ומתן לילי, ואבות ואמהות לילדים הולכים לישון בלי ידיעה אם יש להם מחר בבוקר מקום עבודה או שאין להם" סיפר, "'סילבסטר השחור באל על' – נגמר". עוד הוסיף אדרי , והוסיף כי נושא ההחכרות הרטובות מאיים על העבודה המאורגנת בחברה ועל כוחם הארגוני של העובדים. "אי אפשר להביא חלקי חילוף לעובדים", אמר.

חברת ועד העובדים, אורית קידר, אמרה כי "שוחטים כאן פרות קדושות  חדשות לבקרים וקולנו לא נשמע. ימי חופשות, ימי מחלה, מכרזים, מינויים אישיים, ביטוחים, חוזים אישיים וקצרה היריעה מלהכיל".  קידר אף האשימה את הנהלת החברה כי היא ממתנהלת "בחוסר תום לב, תוך הסתרת מידע והערמת קשיים אין סופיים".

"עם ידיים ורגליים קשורות אנחנו מנסים בכל כוחנו לשמור על הזכויות" הוסיפה, "הנהלה אחראית שרוצה בטובת החברה ושגשוגה, חייבת לא רק לשמוע, אלא גם להקשיב, ולפתור, ולבוא בחפץ לב לפתור את המצוקות שלנו. לא יתכן שהעובדים בחברה הם יחידת רווח – תמכרו כרטיסים, אל תמכרו את העובדים".

חבר ועד נוסף, אבי בנד, טען כי ההנהלה אמרה שהיא כבר נתנה קביעות לכל מי שרצתה. "שאלתי את ההנהלה מה זה? קורס קצינים? סיירת מטכ"ל? מה זה בן אדם רגיל לא יכול לקבל קביעות פה? כולם הביתה? זה הציק לי ההתנשאות הזו", אמר.

על פי ההסכמים הקיבוציים באל על, נדרשת הצבעה בקרב כלל עובדי החברה על מנת להכריז על סכסוך עבודה שיאפשר לנקוט צעדים ארגוניים. תאריך ההצבעה טרם נקבע, אולם ההיערכות אליה כבר החלה. הוצאו מכתבים לעובדים המודיעים על הכוונה לקיים הצבעה שכזו והקלפיות כבר הוצאו מהמחסנים. יש להניח כי הפגישה המתוכננת היום בערב במשרדו של יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בין ועד העובדים וההנהלה, ישרטטו את הכיוון תלך החברה – לקראת סכסוך עבודה או פתרון למשבר.

בין הנהלת אל על לבין ועד הטייסים ישנו משבר מתמשך זה כשנה, הנמצא גם בהליכים משפטיים בבית הדין לעבודה. המשבר נסוב סביב הפרשנות להסכם הקיבוצי בחברה בנושא הטסת טיסות ארוכות הלוך וחזור, שאינן חלק מתכנית הטיסות המקורית של הטייסים. בשבועות האחרונים חלה החרפה חדה עם החלטת החברה להתחיל ולבטל טיסות, או להוציאן במסגרת של "חכירה רטובה" באמצעות חברות זרות וצוותיהן.

החברה חוזרת וטוענת כי ההחרפה נובעת מחוסר נכונותם של הטייסים לבצע את הטיסות, ואילו אלו משיבים כי בכל רגע נתון ישנם טייסים המוכנים לבצען.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!