דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

דעות / ליצמן, נתניהו ותעודת ההוקרה

שר הבריאות הבטיח מעל כל במה כי "לא יהסס" להביא למשבר קואליציוני אם לא יתוקצב ביטוח סיעודי לכלל אזרחי המדינה. אז אמר. האם עמדתו השתנתה וכיצד ישפיע סכסוך העבודה שהכריזה ההסתדרות בנושא

בנימין נתניהו בכנס המודיע (צילום: קובי גדעון / לע"מ).
בנימין נתניהו בכנס המודיע (צילום: קובי גדעון / לע"מ).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

מי לא הגיע לטקס ההוקרה לכבוד ראש הממשלה שקיים עיתון המודיע שלשום (כלומר, מלבד נשים)? נכון, ההבטחות של ליצמן על משבר קואליציוני אם לא תחול הרפורמה בביטוחים הסיעודיים. במקום זה מה קיבלנו? או יותר נכון מה קיבל ראש הממשלה? תעודת הוקרה על פועלו.

לא ממש ברור למה השר ליצמן שלאורך תקופה ארוכה מפזר הבטחות ביחס לביטוח הסיעודי החליט להעניק לו תעודה. הרי אם השר מקדם רפורמה, מי מפריע לו מלממש אותה? ואולי השר בכלל שכח כבר מכל ההבטחות שלו בדבר הרפורמה בביטוח הסיעודי. בעקבות סכסוך העבודה הכללי במשק עליו הכריזה ההסתדרות והעומד בראשה ניסנקורן חשבתי שאולי כדאי לרענן את זכרונו של השר.

ב-6.7 התקיים בכנסת כנס של השדולה לשוויון בבריאות ושדולת הבריאות הציבורית שעסק ברפורמה בסיעוד אמר ליצמן, "יש לשים קץ למצב הקשה והסבוך בו נמצא מערך שירותי הסיעוד בישראל, שמקשה על אלו שנזקקים לשירותי סיעוד ובני משפחותיהם. המצב בו המדינה לוקחת כסף מבני משפחה כדי לממן סיעוד של יקירם, הוא שוד. זה עוול שיש לתקנו. נאבקתי להכליל את רפורמת ביטוח הסיעוד הציבורי בהסכם הקואליציוני ואני מתכוון להיאבק על מימושה. הרפורמה נועדה להרחיב את הזכאות לטיפול סיעודי רפואי לקשישים בכל שכבות האוכלוסייה, לצמצם את הבירוקרטיה הקיימת בטיפול בקשיש ולשפר את איכות הטיפול הרפואי-סיעודי. לא אהסס להביא למשבר קואליציוני אם זה לא יבוצע. הרפורמה בביטוח הסיעוד הציבורי תביא לצדק חברתי לאזרחי ישראל, ותוביל לביטוח סיעוד ציבורי משופר לכלל האוכלוסייה". בנוסף, בכנס הזה הציג ניר קידר ממשרד הבריאות את המתווה של הרפורמה.

באותו שבוע אמר ליצמן בכנס של סוכני הביטוח שעסק ברפורמה בסיעוד כי לא יהסס להביא למשבר קואליציוני אם לא יצליח להעביר את החוק של ביטוח סיעודי ממלכתי.

ב-20.7 בסקירה שערך ליצמן בועדת הבריאות, עבודה ורווחה בכנסת הוא אמר שהקמפיין שלו להוסיף את התרופות המצילות חיים לשב"ן הסתיים ועכשיו הוא מתחיל קמפיין חדש, הרפורמה בסיעוד. הוא אמר כי, "השלב הבא זה סיעוד. זה סופר חשוב. בעזרת השם נגיע כולנו לגיל גבורות. שמח שתוחלת חיים בארץ עולה. בהחלט רוצה, צריך גם הכנסת להתערב בזה. העם רוצה את זה, כולם רוצים. אפתיע אתכם. שר האוצר גם רוצה. יש כל מיני בעיות בדרך. אבל, יש לי מו"מ עם הצוות שלו ואני מקווה שאנחנו מתקדמים".

ב-26.7, שלח ליצמן מכתב לראש הממשלה, בו כתב כי הרפורמה בתחום הסיעוד תקועה אצל משרד האוצר שאינו מקדם אותה, לדבריו. השר התריע כי מדובר בהפרה של ההסכם הקואליציוני וציין כי הפניה לראש הממשלה היא המוצא האחרון. לדברי ליצמן, רפורמת הסיעוד הינה הרפורמה החשובה ביותר במשרד הבריאות בקדנציה הנוכחית. "ככל שאני מנסה להתחיל את המהלך – אני נתקל בהיעדר שיתוף פעולה ברור מצד משרד האוצר, מה שאומר שישנה הפרה מהותית של ההסכם הקואליציוני על כל המשתמע מכך".

בלילה בין ה-11.8 ל-12.8 הצביע ליצמן עם שאר שרי הממשלה על אישור התקציב הדו-שנתי, לאחר איומים ושינויים של הרגע האחרון כולל תוספות לבסיס התקציב של משרד הבריאות, הסיעודי לא היה בתקציב. ליצמן אמר על התקציב, "הצעת האוצר לא נותנת מענה לצרכים הבסיסיים ביותר של המערכת בשנים הקרובות ובראשן הזדקנות האוכלוסייה".

ב-14.8 אמר ליצמן "מבחינתי תהיה מלחמת עולם על הרפורמה" – בכנס הוועדה לעתיד ענף הביטוח. לדברי ליצמן, הרפורמה ליצירת ביטוח סיעודי ממלכתי לכל אזרח עדיין כלולה בהסכם הקואליציוני, והיא תתוקצב על ידי העלאת מס הבריאות ב-0.5-0.6% ועוד "תקציבים מפה ומשם". השר ליצמן הוסיף כי הוא העלה את הנושא בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו ואף הציג את תכניתו לרפורמה למנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר.

תגובת השר ליצמן: השר ליצמן והשר דרעי העניקו תעודת הוקרה לרה״מ מטעם עיתון המודיע ובשליחות העיתון שאירח את הועידה בה השתתף רהמ. לצד זאת שיבח השר את רה"מ על מילוי חלקו הגדול של ההסכם הקואליציוני וגם הבהיר את מורת רוחו מאי קיום סעיף הסיעוד תוך דרישה ברורה שאינו מתכוון לוותר בנושא.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!