דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אבי ניסנקורן

פרשת הצוללות / ניסנקורן: עו"ד שמרון נפגש עמי על רקע ניסיון הפרטה. רה"מ לא הוזכר

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן סיפר לערוץ 2 על השיחה עם עו"ד דוד שמרון ונציג המספנה הגרמנית בישראל בה הופעלו לחצים על מנת להפריט את מערך התחזוקה של הצוללות. ניסנקורן: שמרון במהלך הפגישה: "אם לא תגיעו להסכמות ייתכן שזה יהיה בלי הסכמות"

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. צילום: צילום מסך, ראיון חדשות ערוץ 2
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. צילום: צילום מסך, ראיון חדשות ערוץ 2
שי ניר

"נאמר לי שאם לא נגיע להסכמות, ייתכן שזה יהיה בלי הסכמות. השבתי שמי שרוצה לבחון אותנו שיבחן אותנו", אמר אתמול (שני) יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, בראיון לערוץ 2. ניסנקורן התייחס למסכת הלחצים שהופעלה במטרה להפריט את מערך התחזוקה של הצוללות החדשות מדגם דולפין, ולהעבירו למספנה גרמנית, אותה מייצג איש העסקים מיקי גנור, מהלך שצפוי לפגוע בעובדי צה"ל, המופקדים כיום על מערך זה.

יו"ר ההסתדרות סיפר בראיון כי על רקע מערכת יחסים העכורה שהתפתחה בין הנהלת המספנות לעובדים וסכסוך עבודה עליו הכריזה ההסתדרות, יצר איתו קשר עו"ד דוד שמרון ואמר כי "יש מגמה, אנחנו רוצים להיפגש, בנושא של מיקור חוץ – הפרטה – של המספנות" עוד אמר שמרון, כי הוא רוצה לבוא לפגישה עם מיקי גנור, כך לדברי ניסנקורן.

"קבעתי את הישיבה – רציתי לדעת אם משהו קורה." אמר ניסנקורן, "ביקשתי מיו"ר הארגון (אזרחים עובדי צה"ל, ש.נ.) משה פרידמן שיצטרף לפגישה." לדברי ניסנקורן, בפגישה, לחצו גנור ושמרון על מהלך של הפרטה ואף אמרו באיום, כאילו ההפרטה נגזרה מראש, "אם לא תגיעו להסכמות ייתכן שזה יהיה בלי הסכמות". ניסנקורן שלא נשאר חייב השיב, "מי שרוצה לבחון אותנו שיבחן אותנו. אני תשובות כאלה לא מקבל", והמשיך, "אני לא אדם שמאיימים עליו, לא הרגשתי מאויים וזה ברור לכל הנוגעים בדבר. אם הייתי חש מאויים לא הייתי יו"ר הסתדרות."

ניסנקורן לא רואה בניסיון ההפרטה הזה רק מהלך עסקי אלא ככזה העשוי לפגוע בביטחון המדינה, "חשתי שיש פה משהו שמתרקם, הפרטה, שזה דבר שאסור שייעשה בגוף שמשתתף בביטחון המדינה. אסור שיופרט. חשבתי שזה חמור מאוד והבעתי את דעתי בישיבה", והוסיף, "עסק שמפעיל 700-800 איש זה ברור שהוא מגלגל כסף. ברור שיש אנשי עסקים שרוצים להשתלט על זה. ראיתי את שמרון כנציג של איש העסקים ולא של אחרים." עוד אמר ניסנקורן בראיון כי אחרי הפגישה יצר קשר עם מנכ"ל משרד הביטחון, אודי אדם לברר איתו את מה שנאמר לו על ידי שמרון וגנור. "אמרתי לו ששמעתי שיש כוונה להפריט את המספנות ושאלתי 'האם זה נכון?' הוא אמר לי שהוא לא מכיר דבר כזה". בסיכום הדברים אמר ניסנקורן, "בכל פעם שיש יוזמה אני רוצה להכיר אותה עד הסוף. ביקש ישיבה עו"ד מכובד, בא עם איש עסקים, קיבל תשובה, בדקתי אם זה אמיתי או לא אמיתי, הבנתי שאין דברים בגו וסגרתי את העניין. מטרת הישיבה הייתה למקסם רווחים למי שרוצה לעשות מיקור חוץ ואני לא בעולם הזה, אני בעולם של לעשות את הדבר הנכון למדינת ישראל".

עוד אמר ניסנקורן על רקע הטענות כי קיים ניגוד עניינים לכאורה בפעילות של שמרון המשמש גם כפרקליטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו וכעורך דינו של גנור, כי "ראש הממשלה לא הוזכר".

אתמול נחשף בידיעות אחרונות מכתב שהפיץ, יו"ר ארגון עובדי צה"ל, משה פרידמן, ביום ראשון, המטיל אור על צד נוסף בפרשת הצוללות – סוגיית תחזוקת כלי השיט. במכתב אישר פרידמן את העובדה כי עו"ד שמרון וגנור נפגשו עמו ועם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן כדי להוביל את המהלך, ופרט את הלחצים שהפעילו השניים כדי שההסתדרות וארגון העובדים לא יערימו קשיים. "ההגינות מחייבת לציין כי עו"ד שמרון הודיע כבר בפתח הפגישה כי אין מדובר בפגישה פוליטית אלא בפגישה עסקית", כתב פרידמן, "התברר מתיאורו כי עדיף לחברה הגרמנית ולעובדי צה"ל המאורגנים בהסתדרות לנהל מו"מ ולהגיע להסכמות, ולא לקבל תכתיב כתוצאה מהחלטה שתתקבל במשרד הביטחון."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!