דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

גל שרפות, מתעדכן / שריפה נמשכת באזור זכרון יעקב, הכוחות נערכים לעבודה בלילה

כביש 4 נחסם לתנועה בכל הכיוונים בסמוך לזיכרון יעקב. תחנות הרכבת הסמוכות לזיכרון יעקב - בבנימינה ובעתלית, תסייענה בפינוי התושבים לצפון ולדרום.

(צילום: דוברות כב״ה).
(צילום: דוברות כב״ה).

מזג האוויר החם והיבש של הימים האחרונים גרם לפריצת מספר דליקות במוקדים שונים בארץ. רוחות עזות מקשות על פעולות כוחות הכיבוי.

*עדכון 20:28*

דיווחים על שרפות במוקדים נוספים: אזור קרית אתא, ליד היישוב כליל ובגוש עציון. צוותי כיבוי נמצאים בכל מוקדי השרפות.

עדכון מצב הפצועים מהשרפה בזכרון יעקב שהגיעו לבית החולים הילל יפה: 4 ילדים בגילאי 10 ימים, 3.5 חודשים, 8 ו- 10 – כולם טופלו בחדר מיון ילדים ושוחררו.
15 מבוגרים. כולם במצב קל. 3 עדיין מטופלים בחדר מיון. 3 אושפזו וכל השאר שוחררו. סה"כ 19.

*עדכון 18:56*

כוחות כיבוי האש נערכים להמשך עבודה במהלך הלילה במתכונת חירום. עד כה לא הושגה שליטה על האירוע, והאזרחים שפונו טרם קיבלו אישור לחזור לבתים. באזור הבתים שניזוקו ,החשמל ישאר מנותק.

כ-205 לוחמי אש נמצאים בשטח ומחולקים לגזרות עבודה ונלחמים באש. בשעות האלה הרוח מתחזקת ומקשה על פעולות הכיבוי.

המשרד להגנת הסביבה ממליץ לציבור המתגורר באזור, העשוי להיחשף לעשן השריפה ושאנשי כיבוי והצלה לא ביקשו ממנו להתפנות – להסתגר בבתים ולסגור את פתחי האוורור. הציבור מתבקש להישמע להוראות כוחות ההצלה.

(צילום: דוברות משטרת ישראל).
(צילום: דוברות משטרת ישראל).

*עדכון 16:33*

בהנחיית המנכ"ל בפועל של רכבת ישראל, בני לביא, תחנות הרכבת הסמוכות לזיכרון יעקב – בבנימינה ובעתלית, תסייענה בפינוי התושבים לצפון ולדרום. רכבת ישראל תאפשר לתושבים נסיעה ללא עלות מתחנות אלו ותנועת הרכבות תתוגבר במידת הצורך.

המשטרה פונה לציבור, בדגש על סקרנים, להימנע מלהגיע לאזור השרפה ולהישמע להנחיות השוטרים. בכל הנוגע לשרפה זו, מועצת זיכרון יעקב פתחה מרכז מידע שמספרו 04-6297106 או 04-6391126

באשר לצירי התנועה, צומת פרדיס כביש 4 נחסם לכל הכיוונים. התנועה מוכוונת לכביש 2. כלל הכניסות לזכרון יעקב חסומות לתנועה, למעט תושבי המקום.

*עדכון אחרון 15:12*

ממחוז חוף של כיבוי והצלה נמסר כי המחוז ממלא את שורותיו בדקות אלו בכלל לוחמי האש אשר חולשים על גזרותיו. המוקדים העיקריים הם בזיכרון ביער הגובל לשפיה, בעתלית חורשת לימור וליד בית ספר משעולים, בנימינה /גבעת עדה, נשר רחוב התעשייה.

כרגע פועלים במקום 126 לוחמי אש, 26 חניכי קורס כבאים נמצאים בדרכם לאירוע.

שריפת הקוצים מזרחית לרחוב התעשייה בעיר נשר נמצאת תחת שליטה. כוחות כיבוי אש יחד עם ראש העיר, המוקד והפיקוח העירוני נמצאים בשטח. תושבים התבקשו לאטום חלונות בשל העשן. האירוע נמצא בשלבי סיום וצירי התנועה פתוחים.

ממד"א נמסר כי לאור התגברות השריפות והצפי להמשך מזג אוויר קיצוני, בהערכת מצב שקיים מנכ"ל מד"א, אלי בין, הוחלט להעלות את רמת הכוננות במרחב שרון לרמה ג' שהיא הגבוה ביותר ובשאר המרחבים יעברו לפעול ברמת כוננות ב'.

 

*עדכון אחרון 14:43*

לאור הנסיבות הורה ממלא מקום הנציב טפסר בכיר שמעון בן על מעבר לעבודה במתכונת חירום דהיינו משמרות של 24/24, ביטול חופשות וכן אושר גיוס של כבאים מפיקוד העורף

עוד נמסר כי נותקו שני קווי מתח גבוה בפיקוד מרחוק בשל השריפה. שכונת גבעת עדן נותקה מחשמל וצוות של חברת החשמל בשטח בתיאום עם כוחות הכיבוי במקום

*עדכון אחרון 14:20*

שריפה שפרצה מוקדם יותר היום (שלישי) בכניסה המזרחית לזיכרון יעקב, הביאה לפינוי משלוש שכונות ביישוב: וילות בחורש, גבעת עדן, שכונת זמרין. למעלה מארבעים רכבי כיבוי אש הוזעקו למקום, כמו גם שמונה מטוסים.

צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי לחמישה נפגעים במצב קל, בהם: פעוט כבן 10 ימים שפונה לבי"ח הלל יפה וארבעה נוספים שמטופלים במקום, בהם: אישה כבת 42, גבר כבן 32, ילד כבן 7 ופעוטה כבת שנתיים וחצי.

חובש בכיר במד"א ויקי קלי שהגיע למקום סיפר: "כשהתקרבתי לשכונה ראיתי עשן סמיך מאוד, מספר בתים עלו באש, כוחות כיבוי ומשטרה חילצו מאחד הבתים פעוטה כבת שנתיים וחצי וילד כבן 7 בהכרה כשהם סובלים משאיפת עשן, תוך כדי שאנחנו מעניקים להם טיפול רפואי בחמצן חולצה אישה כבת 42 גם היא הייתה בהכרה וגבר נוסף כבן 32 שסובל מקוצר נשימה. ארבעת הנפגעים מטופלים במקום ובמידת הצורך יפונו להמשך טיפול בבית חולים".

השריפה בזכרון יעקב צוברת תאוצה בקצב מהיר (צילום: כב"ה חוף)
השריפה בזכרון יעקב צוברת תאוצה בקצב מהיר (צילום: כב"ה חוף)

שריפה נוספת פרצה הבוקר בסמוך למבני מגורים ברחוב הזית בעתלית. ממחוז חוף של כיבוי והצלה נמסר כי תשעה צוותי לוחמי אש בראשות רשף משנה מוטי סנדר נאבקים זה למעלה משעה בשריפה שבתוואי שלה אותרו מספר מוקדים ובחסות הרוחות העזות קצב התפשטותה היה מהיר. עוד נמסר כי השריפה איימה באופן ממשי על בית ספר סמוך אשר כ-200 מתלמידיו פונו בשלום, ובנוסף על בתי מגורים ומבנים נוספים.

לוחמי האש הצליחו לבלום את השריפה ולמנוע מהאש המשתוללת מלכלות את המבנים. נכון לרגע זה הושגה שליטה באירוע, אך פעולות הכיבוי הסופי יארכו זמן נוסף.

מוקדם יותר היום, הצליחו עשרות כבאים הצליחו לבלום את התפשטות האש בשריפה גדולה המשתוללת מאז שעות הלילה (שני) באזור לטרון.  מאות תושבי היישוב נווה שלום שבאזור פונו מבתיהם על-ידי כבאים ושוטרים בשל שריפת חורש שפרצה באזור. הדליקה שפרצה הלילה בערה שעות ארוכות, ו-60 צוותים ו-140 כבאים פעלו במקום. אין נפגעים. באחד ממוקדי האש ביער נמצאו נרגילות, ונבדק חשד שרשלנות של מטיילים היא זו שהובילה לשריפה הגדולה.

שריפה ביער לטרון הלילה (צילום: דוברות כב״ה ירושלים).
שריפה ביער לטרון הלילה (צילום: דוברות כב״ה ירושלים).

השריפה פרצה בסביבות השעה 23:20. למקום הוזנקו צוותי כיבוי רבים שהחלו במאבק ממושך להגנה על הישוב ומניעת התפשטות האש לכלל היער והישובים הסמוכים. בסמוך לשעה 4:00 לפנות בוקר, הרוח שינתה כיוון וסיכנה באופן מיידי את הישוב נווה שלום. בעקבות כך, ובהמלצת מ"מ מפקד מחוז כיבוי והצלה טפסר ניסים טויטו, הוחלט על פינוי מאות התושבים למקום מבטחים. בנוסף, נשקפה סכנה גם ליישובים תרום ותעוז, אולם היא לא הוגדרה כסכנה מיידית ולכן לא הוחלט על פינוי התושבים.

שריפה ביער לטרון הלילה (צילום: דוברות כב״ה ירושלים).
שריפה ביער לטרון הלילה (צילום: דוברות כב״ה ירושלים).

מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב יורם הלוי, שהגיע למקום וקיים הערכת מצב עם כלל הגורמים אמר כי "ההחלטה על פינוי התושבים נבעה בשל הסכנה שנשקפה באותה העת מהתפשטות השריפה לבתי היישוב. בשלב זה לא נשקפת סכנה לבתים יחד עם זאת ולאור העובדה שטרם הושגה שליטה מלאה על השריפה, התושבים טרם הורשו לשוב לבתיהם. כלל הכניסות ליישוב חסומות וההערכות במקום נמשכת".

שריפה ביער לטרון הלילה (צילום: דוברות כב״ה ירושלים).
שריפה ביער לטרון הלילה (צילום: דוברות כב״ה ירושלים).
שריפה ביער לטרון הלילה (צילום: דוברות כב״ה ירושלים).
שריפה ביער לטרון הלילה (צילום: דוברות כב״ה ירושלים).

טפסר טויטו מסר כי "לוחמי האש ממחוז ירושלים, בסיוע כוחות נוספים מהארץ, נאבקים בנחישות בשריפה גדולה שמסכנת כעת את פאתי היישוב נווה שלום. מטרתנו העיקרית כעת היא הגנה על בתי נווה שלום ובלימת השריפה. אנו מרכזים מאמץ וכוחות גדולים כדי להכריע את השריפה מהר ככל הניתן על מנת למנוע פגיעה בנפש, בחורש ובטבע".

כיבוי שריפת היער בין חורפיש לצומת אלקוש (צילום: דוברות כב״ה מחוז צפון)
כיבוי שריפת היער בין חורפיש לצומת אלקוש (צילום: דוברות כב״ה מחוז צפון)

שריפת יער גדולה נוספת, משתוללת מזה 12 שעות בין היישוב חורפיש לצומת אלקוש. לוחמי האש מנעו כבר בלילה את סכנת התפשטות השריפה אל עבר היישובים הסמוכים.
כעת פועלים במקום שישה צוותי כיבוי מתחנה אזורית גליל מרכזי.

במקביל לשריפות אלה, פעלו הבוקר (שלישי) שמונה צוותי לוחמי אש בשריפה בשטח פתוח בפאתי יער חדרה. לוחמי האש בלמו את קצב התפשטות האש שאיימה על אולם אירועים הנמצא בסמוך.

שריפה ביער לטרון הלילה (צילום: דוברות כב״ה ירושלים).
שריפה ביער לטרון הלילה (צילום: דוברות כב״ה ירושלים).

אתמול פונה לזמן קצר בית הספר עמל בנהריה עקב שריפת קוצים שגרמה להצטברות עשן רב במקום. בשריפת חורש נוספת שפרצה אתמול פעלו 12 צוותי כיבוי להשתלטות על האש בנחל תנינים שליד חדרה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!