דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ביטוח סיעודי

אל תשליכני / הושגו הסכמות בין האוצר להסתדרות על הביטוח הסיעודי, הוסר איום השביתה

על פי ההסכמות, ימשיך הביטוח הסיעודי הקולקטיבי עד סוף שנת 2017. בזמן זה יגבש האוצר ביטוח סיעודי קולקטיבי ואף יבחן את מדיניות הממשלה כלפי הביטוח הסיעודי בכלל.

דורית סלינגר ואבי ניסנקורן (צילום: פלאש 90)
דורית סלינגר ואבי ניסנקורן (צילום: פלאש 90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

שבוע לאחר שהכריזה ההסתדרות כי תפתח בשביתה כללית במשק בעקבות ביטול הביטוח הסיעודי, הושגה הסכמה בין ארגון העובדים למשרד האוצר וסכסוך העבודה בוטל. אתמול (שלישי) נערכה ישיבה במשרד האוצר בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, סגן שר האוצר יצחק כהן, מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד והממונה על שוק ההון דורית סלינגר. בישיבה סוכם כי משרד האוצר יחל לקדם את מודל שוק ההון לביטוח סיעודי קולקטיבי, הכוונה לקולקטיבי ארוך תווך שטרם ידועים הפרטים שלו, מה העלות וכו'. מבחינת מי שכרגע נפלטו מהקולקטיבי ונותרו ללא ביטוח סיעודי, הוסכמה הארכה של המצב הקיים עד סוף דצמבר 2017. בנוסף סוכם שמשרד האוצר יבחן את מעורבותה של הממשלה ומדיניותה בתחום הביטוח הסיעודי על כל רבדיו.

ביום שלישי שעבר הכריזה ההסתדרות על סכסוך העבודה בעקבות בכוונת משרד האוצר להכריז על ביטול הביטוחים הסיעודיים הקבוצתיים, צעד שהיה מביא למצב בו רבבות אזרחים ישראלים, המבוטחים בביטוח הסיעודי במסגרת יחסי עבודה, ייפלטו מההסדרים הביטוחיים הקיימים ויישארו באחת ללא כיסוי הולם.

הביטוח הקולקטיבי מקיף כ-200,000 בני אדם, ששילמו כל חייהם לביטוח סיעודי במסגרת הסכמים קיבוציים. למעשה, הביטוח הקולקטיבי אפשר לחברות לבטח אנשים מבוגרים בעלות נמוכה יותר, מכיוון שבתוך הקבוצות המבוטחות היו מבוטחים גם צעירים אשר איזנו את העלויות. במידה ויופסקו הביטוחים הקולקטיביים ידרשו מאות אלפי גמלאים לשלם מאות שקלים בחודש, וזאת מאחר והפרמיות שיגבו חברות הביטוח יהיו גבוהות בעקבות גילם.

ח"כ איציק שמולי בתגובה להסכמות בין ההסתדרות למשרד האוצר בנושא הביטוח הסיעודי קבוצתי: "אני שמח שאחרי שנתיים של מאבק המפקחת על הביטוח הפנימה שהביטוח הקבוצתי אינו מודל רע במהותו ומוכנה סופסוף לבחון את השארתו תוך הבטחת שמירת הזכויות של המבוטחים במקום הדאגה הבלבדית לחברות הביטוח. יחד עם זאת אין לברך עדיין על כלום כל עוד לא יודעים מהם הפרטים של המתווה הקבוצתי העתידי ושמוצאים ממנו רעיונות הזויים כמו תקופת אכשרה של שנתיים שהוצעו על ידה בימים האחרונים. אני קורא להאיץ את גיבוש המודל הקבוצתי החדש כיוון שהקפאת המצב כרגע אינה משרתת את המבוטחים ומותירה אותם חשופים לחסדי חברות הביטוח שימשיכו לזרוק אותם מהפוליסות. בטווח הארוך, אין מנוס מתיקון גם ברמה הבסיסית וקידום הצעת החוק שלי לביטוח סיעודי ממלכתי רחב."

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!