דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פרשת הצוללות

פרשת הצוללות / חשיפת ערוץ 10: מייל שמוכיח מעורבות של שמרון לטובת הקונצרן הגרמני

במייל שנשלח מהיועץ המשפטי משרד הביטחון למנכ"ל המשרד, מראה לכאורה כי עורך דינו הפרטי של ראש הממשלה ביקש מהמשרד להיכנס למשא ומתן עם לקוחותיו, בהתאם להוראת נתניהו.

עו"ד דוד שימרון, עורך דינם של משפחת נתניהו (צילום: מרים אלסטר  פלאש 90)
עו"ד דוד שימרון, עורך דינם של משפחת נתניהו (צילום: מרים אלסטר פלאש 90)
שי ניר

"חוץ מזה שקיבלתי עותק של פניית ראש המל"ל אליך, התקשר אליי עו"ד דוד שמרון, המייצג את 'קונסורציום תיסנקרופ', וביקש לדעת האם אנחנו עוצרים את הליכי המכרז על מנת לשאת ולתת עם לקוחותיו, כפי שנתבקשנו על ידי ראש הממשלה",כך נכתב במייל שנשלח ב-22/7/2014 ונחשף אתמול בחדשות ערוץ 10. המייל שנשלח מעו"ד אחז בן-ארי, היועץ המשפטי של משרד הביטחון למנכ"ל משרד הביטחון, דן הראל, מגביר את החשד לכאורה כי דוד שמרון, עורך דינו האישי והמקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו, אכן התערב בתהליך רכישת הצוללות לא רק כמייצג הקונצרן הגרמני מטעמו של איש העסקים מיקי גנור, נציגו הרשמי בישראל אלא גם בקרב מקבלי ההחלטות במשרד הביטחון.

חשיפה זו מגיעה על רקע החלטת הקונצרן הגרמני לקיים בדיקה פנימית משלו, כפי שפורסם בעיתון הגרמני "פרנקפורטר אלגמיינה", על רקע הפרסומים בישראל כי שמרון שימש כמתווך משנה של גנור בניגוד לפרוטוקול הקונצרן.

עו"ד דוד שמרון הכחיש את הנאמר בחשיפה והגיב, "לא אמרתי לעו"ד אחז בן-ארי דבר על ראש הממשלה. גם לא ידעתי דבר על בקשת ראש הממשלה שעליה אני למד רק עכשיו מהתקשורת, ועל חיבור הדברים על ידי בן-ארי. הפירוש היחיד האפשרי למייל זה, אם הציטוט על ידך נכון, הוא שבן-ארי ידע על בקשת ראש הממשלה, שעליה לא היה לי שמץ של מושג. גם לא היה לי שמץ של מושג על מעורבות ראש הממשלה בעניין הספינות. כל פירוש אחר אינו מתחבר לאמת".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה, "עו"ד דוד שמרון מעולם לא שוחח עם ראש הממשלה נתניהו על המכרז הנ"ל. אחרי שמערכת הביטחון יצאה למכרז לרכישת ספינות שטח, ממשלת גרמניה התפשרה במחיר. לאור זאת, המליצו המל"ל ומשרד החוץ לראש הממשלה ושר הביטחון לבטל את המכרז ולקבל את ההצעה הגרמנית המשופרת, גם לאור חשיבות הקשר האסטרטגי עם גרמניה. זו הייתה גם המלצת צה"ל לשר הביטחון (יעלון), משיקולים של איכות הספינה, המחיר ומועד האספקה. לאור המלצות אלו החליט שר הביטחון לבטל את המכרז".

מוקדם יותר הגיב לפרשה ח"כ עפר שלח (יש עתיד) ואמר כי "העובדות המתגלות מידי יום בפרשת הצוללות מחייבות חקירה פלילית, בחשד של ניגוד עיניינים חמור בסביבתו של ראש הממשלה."

ביום שני האחרון נחשף בידיעות אחרונות מכתב שהפיץ יו"ר ארגון עובדי צה"ל משה פרידמן המטיל אור על צד נוסף בפרשת הצוללות – סוגיית תחזוקת כלי השיט. במכתב אישר פרידמן את העובדה כי עו"ד שמרון וגנור נפגשו עמו ועם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן כדי להוביל מהלך הפרטה במספנות, ופרט את הלחצים שהפעילו השניים כדי שההסתדרות וארגון העובדים לא יערימו קשיים. "ההגינות מחייבת לציין כי עו"ד שמרון הודיע כבר בפתח הפגישה כי אין מדובר בפגישה פוליטית אלא בפגישה עסקית", כתב פרידמן, "התברר מתיאורו כי עדיף לחברה הגרמנית ולעובדי צה"ל המאורגנים בהסתדרות לנהל מו"מ ולהגיע להסכמות, ולא לקבל תכתיב כתוצאה מהחלטה שתתקבל במשרד הביטחון." יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אישר את הדברים בראיון לחדשות ערוץ 2.

פרשת הצוללות נחשפה לפני כשלוש שבועות פירסם רביב דרוקר בערוץ 10 כי ראש הממשלה בנימין נתניהו קידם את עסקת קנית שלוש הצוללות מגרמניה ללא ידיעת צה"ל והדרג הביטחוני, ובניגוד לתכנון הרב שנתי של מערכת הביטחון. משהודלף ליעלון דבר העסקה הנרקמת, נוצר פיצוץ בינו לבין נתניהו ולבסוף הוחלט שלא תעשה הרכישה. משהתפטר יעלון מהחיים הפוליטיים, בעקבות הצטרפותה של ישראל ביתנו לקואליציה ומינויו של ח"כ אביגדור ליברמן, נתגלה שהעסקה התחדשה ועדיין ללא המלצת מערכת הביטחון. בהמשך, חשף דרוקר בשנית כי עורך דינו האישי וחברו הקרוב של נתניהו, דוד שמרון, הוא גם זה המייצג את איש העסקים מיקי גנור וזה האחרון מייצג את המספנה הגרמנית אתה נחתמה העסקה השנויה במחלוקת לרכישת הצוללות. עוד נחשף כי שימרון וגנור הובילו מהלך שנועד לשכנע שאת הצוללות החדשות צריכה לתחזק חברה שיקים גנור, ולא מספנת חיל הים כמו שקרה עד היום.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!