דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סודהסטרים

סכסוך עבודה / ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בסודהסטרים בגין פגיעה בהתארגנות

כיומיים בלבד לאחר שהכריזו עובדי סודהסטרים על התאגדות בהסתדרות והקמת ועד עובדים, הוכרז סכסוך עבודה בחברה. הטענות: פגיעה בהתארגנות ואיום על עובדים

מפעל סודה סטרים במישור אדומים (צילום: נתי שוחט פלאש 90)
מפעל סודה סטרים במישור אדומים (צילום: נתי שוחט פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

רק יומיים לאחר הכרזת היציגות של ועד עובדי סודהסטרים, ההסתדרות מכריזה על סכסוך עבודה ופונה לבית הדין לעבודה עם טענות קשות על פגיעה בהתארגנות מצד הנהלת החברה, וסירוב של ההנהלה להכנס למו"מ לגיבוש הסכם קיבוצי כקבוע בחוק. ההסתדרות תובעת פיצויים בסך מיליון ש"ח בגין פגיעה בהתאגדות עובדים ראשונית.
"הנהלת סודהסטרים והעומד בראשה – אדם ששכרו מתקרב לפי 200 משכרם של עובדות ועובדי הייצור של החברה, הכריזו מלחמה על עובדים שכל בקשתם היא לשפר את תנאי עבודתם ולהתפרנס בכבוד" – אמר עמיחי סטינגר, מנכ"ל האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות, "ההסתדרות, העובדים והוועד נחושים במאבק למען זכויות העובדים ולא יוותרו על מה שמגיע להם בדין".

"ההנהלה לא רק שלא מראה סימנים לזה שהיא מעוניינת לשתף פעולה אלא להיפך – משתמשת בכל האמצעים, כשרים ולא כשרים כדי לטרפד את המהלך". אמר רוני ברקוביץ' (46) חבר ועד הפעולה. "מחתימים אנשים על ביטולים וכל מיני טפסים הזויים. אנחנו מקבלים טלפונים מכל המחלקות, שהאנשים נלקחים מהפס ייצור הצידה ומנהלים שיחה אישית עם כל אחד ואחד. הם חוזרים לפס ואומרים שהם מאוימים, שמאיימים עליהם בפיטורין". לדבריו, יום לאחר ההכרזה על היציגות, הודיעה החברה באמצעות מערכת הכריזה, על ביטולם של אירועי רווחה מתוכננים לעובדים, תוך קשירת הביטול למהלך ההתארגנות.

"אתמול נתפסו מספר טפסים מזויפים שאותם החתימו כביכול אנשי הוועד הפנימי שההנהלה מנסה להקים" אמר ברקוביץ' ל'דבר ראשון'. "הם כנראה טעו ולא שמו לב כי הם 'החתימו' שני טפסים בשם שני עובדים מוועד הפעולה שלנו. זה יופיע בבית הדין".

הבקשה שהגישה ההסתדרות לבית הדין לעבודה מגוללת שורה של הפרות שבוצעו על ידי סודהסטרים. ההסתדרות מבקשת צו המונע מהחברה, באמצעות מנהליה או מי מטעמה, לפגוע בהתארגנות או להביע עמדתם ולנסות להשפיע על העובדים לבטל חברותם בהסתדרות.

ההסתדרות דורשת גם להורות לחברה לקיים את אירוע הרווחה למען העובדים כמתוכנן, וזאת תוך מניעת שינויים חד-צדדיים בתנאי עבודתם של העובדים. כחלק מהבקשה לבית המשפט, ההסתדרות מבקשת להטיל על סודהסטרים קנס בסך מיליון שקל, לפיצוי בגין פגיעתה של החברה בהתאגדות עובדים ראשונית.

לטענת ההסתדרות, מאז החל השלב הגלוי של ההתארגנות פעלה הנהלת החברה על מנת לסכל את המהלך. בין היתר נטען כי היתה מעורבות אסורה לכאורה של מנהלים בתהליך ההתאגדות, איום בפיטורי חבר ועד וניסיון למנוע מהעובדים לקיים הסברה על מהלך ההתאגדות ולהחתים עובדים על טפסי הצטרפות בשטח המפעל. ההסתדרות כבר עתרה בעבר בנושא זה לבית הדין לעבודה, ובעקבות כך בוטל לדבריה השימוע לפעיל ההתארגנות ובית הדין קבע מועדים בהם ההסתדרות וועד העובדים יוכלו לקיים אסיפות הסברה לעובדים.

חברת סודהסטרים ישראל היא חלק מקבוצת סודהסטרים הבינלאומית שפעילה בלמעלה מ-40 מדינות. החברה בישראל אחראית לשיווק ולהפצה של מוצרי סודהסטרים ובריטה בכ-3,000 נקודות ברחבי הארץ.

מהנהלת סודהסטרים נמסר בתגובה: "הנהלת החברה מופתעת מאוד מהתנהלותה הכוחנית של ההסתדרות. רק בתחילת השבוע הגיע להנהלה מכתב מההסתדרות בדבר טענת הארגון ליציגות וכבר אחרי יומיים, עוד בטרם חלף המועד שההסתדרות עצמה קצבה במכתב, הוכרז סכסוך עבודה בעניין זה. התנהלות ההסתדרות ונציגיה תמוהה ובלתי הגיונית שכן לא ניתן להנהלה הזמן הסביר לבדוק את הטענה כפי שמקובל במקרים מעין אלה וכבר ננקט צעד כוחני וחד-צדדי של הכרזה על סכסוך עבודה. כך לא נוהג ארגון שמתיימר לייצג ולפעול לטובת כלל עובדי החברה. להיפך, זוהי התנהגות כוחנית ודורסנית שכל תכליתה לפגוע בכל מחיר בהנהלת החברה ובעומד בראשה. אשר לטענות על פגיעה בהתארגנות – החברה איפשרה לנציגי ההסתדרות להיכנס לשטח המפעל ולהיפגש עם העובדים ונוהגת בעניין זה על פי הדין והפסיקה."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!