דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הספייס גירלז

כוח נשי / המחווה של הספייס גירלז לקמפיין של קלינטון מכה גלים ברשתות

השיר החדש של להקת הבנות המפורסמת בכל הזמנים דלף לרשת ועורר תגובות מעורבות. המבקרים, הגיבו כצפוי בזלזול והמעריצות משתפות את הלהיט החדש ומחכות לאיחוד המרגש שנדחה ל-2017

הספייס גירלדז בהופעה (צילום: סוכנות AP)
הספייס גירלדז בהופעה (צילום: סוכנות AP)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

להקת הבנות המפורסמת בכל הזמנים בקאמבק היסטורי: שיר חדש של להקת הספייס גירלז, או לפחות מה שנשאר ממנה, דלף לרשת. מל בי, ג'רי ואמה הידועות בכינוין, סקארי ספייס, ג'ינג'ר ספייס ובייבי ספייס בהתאמה. ההרכב החדש, ששמו GEM, הוא נקודת שיא לאחר כמה חודשים של ציפייה לאיחוד שהיה אמור לקרות השנה בדמות סיבוב הופעות עולמי אך נדחה ל-2017. ויקטוריה בקהאם (פוש ספייס) ומל סי (ספורטי ספייס) הודיעו שלא ייקחו חלק בקאמבק.

השיר החדש של הספייס גירלז "Song for her",  עם קריצה לקמפיין של הילארי
"I'm with her", הוא כצפוי חגיגת פופ עם פזמון מקפיץ ו'גירל פאוואר' (כוח נשי) כמיטב המסורת הספייסית.

התעודדי הילארי, הספייס גירלז איתך. הילארי קלינטון. ארכיון (צילום: סוכנות AP).
התעודדי הילארי, הספייס גירלז איתך. הילארי קלינטון. ארכיון (צילום: סוכנות AP).

This is a Song for Her/ You know you light it up/ You know who you are/ Stand up, stand up/ She's got that boom boom pop/ That's something they can't stop

בתרגום חופשי: "זה שיר בשבילה, את יודעת שאת מדליקה הכל, את יודעת מי את, תעמדי, יש לה את הבום בום, משהו שאי אפשר לעצור."

https://www.youtube.com/watch?v=BQY0FVBebDg&feature=youtu.be

(ייתכן שעד שתקראו את הכתבה, יוסר השיר המודלף מיוטיוב)

המעריצות משתוללות משמחה, המבקרים פחות. ברשתות החברתיות קיבלו את השיר החדש בתגובות מעורבות, מבקרי המוזיקה התייחסו בזלזול וציניות לשיר החדש ואילו המעריצות והמעריצים התלהבו ושיתפו את השיר ללא הפסקה. מה שבטוח זה שבמידה והלהקה אכן תצא לסיבוב הופעות – כל הכרטיסים ימכרו. בנוסף,  ברשת רצה שמועה שהן ייצגו את בריטניה באירוויזיון עם השיר החדש.

השבוע היתה הלהקה בכותרות בעקבות אמירתה של מל בי שהצהירה כי היא חברת הלהקה היחידה שלא שכבה עם הזמר רובי וויליאמס. היא אמרה את הדברים לאחר שוויליאמס עצמו התרברב כי שכב עם ארבע מתוך חמש חברות הלהקה. אח, הניינטיז היו סוערות…

להקת הספייס גירלז הוקמה בשנת 1994 ובשנת 1996 יצא הסינגל הראשון שלהן, "wannabe" שהפך ללהיט ענק, והלהקה סחפה אחריה מהר מאוד מעריצים רבים (ובעיקר מעריצות) מרחבי העולם. הספייס גירלז היו מעין תשובה ללהקות הבנים שהיו פופולריות מאוד בשנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000. הלהקה הורכבה מחמש נשים, שלכל אחת היה את הסגנון המיוחד שלה, אחת הייתה ספורטאית, אחת הייתה סנובית שמתלבשת יפה, אחת הייתה ג'ינג'ית חצופה, אחת הייתה מפחידה ומגניבה ואחת הייתה ילדותית ומתוקה. המטרה היתה שכל נערה מתבגרת תוכל להתחבר לאחת הדמויות. ואכן, תוך זמן קצר הספייס גירלז היו לסנסציה.

מתחילת דרכן מיתגו עצמן הספייס גירלז כפמיניסטיות והכניסו את המושג "girl power" לתודעה הציבורית. בשירים שלהן הן הקפידו להעביר מסרים חינוכיים, כמו מין בטוח, חברות כערך עליון ועוד.

עד שנת 1998 הכל התנהל כביכול כשורה, אך בשנת 98 עזבה מנהיגת הלהקה ג'רי ושברה את לבן של המעריצות ההמומות. עזיבתה הייתה יצרה משבר גדול שהספייס גירלז מעולם לא באמת התגברו עליו. לאחר מכן בשנת 2000 הוציאו ארבע החברות הנותרות את האלבום "forever" אך הוא לא זכה להצלחה כמו אלבומיה הקודמים של הלהקה. בשנה זו הן הודיעו כי החליטו לקחת פסק זמן. הבנות ניסו את מזלן בקריירות סולו שלא ממש צלחו. היחידה מביניהן שזכתה להצלחה בינלאומית היא ויקטוריה, ולא בתור כוכבת פופ, כי אם בתור מעצבת בגדים. מהסיבה הזאת כנראה אף אחד לא הופתע כשהיא אמרה שהיא "עסוקה מדי" בכדי להצטרף לאיחוד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!