דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

בתגובה לגל השריפות / נתניהו: "כל דלקה שנוצרה מהצתה היא טרור לכל דבר ועניין"

בדברים שאמר בשטח החפ"ק, אמר ראש הממשלה כי עוד היום יגיעו 10 מטוסי כיבוי נוספים, וכי הורה להזמין את הסופר-טאנקר מארצות הברית. שר הפנים אריה דרעי: "נשפה את הרשויות על כל הוצאה הנוגעת לטיפול במפונים".

ראש הממשלה בניימין נתניהו במסיבת עיתונאים בחיפה בזמן מאמצי הכיבוי (צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ).
ראש הממשלה בניימין נתניהו במסיבת עיתונאים בחיפה בזמן מאמצי הכיבוי (צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ).

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לחפ"ק בחיפה, שם קיים הערכת מצב יחד עם השר לביטחון פנים, שר האוצר, שר הפנים, שר הבינוי והשיכון, ראש עיריית חיפה, מפכ"ל המשטרה, נציבת שב"ס, נציב הכבאות, מפקד פיקוד העורף וגורמים נוספים.

ראש הממשלה אמר כי "יש כאן מאמץ גדול מאוד של כל הכוחות שפועלים סביב השעון גם באזור הזה וגם באזורים אחרים ב-15 מוקדים כדי לכבות את האש, כדי להציל חיים. אני מבקש להצדיע ללוחמי האש, לטייסים גם מהארץ וגם מחו"ל, לשוטרים, לחיילים, למד"א, לרשויות ולאזרחים. האזרחים שלנו, שכרגיל בעתות כאלה מגלים רוח התנדבות יוצאת מן הכלל. אני מצדיע לכולכם."

"אני רוצה לומר באופן הברור ביותר: כל דליקה שנגרמת כתוצאה מהצתה או מהסתה להצתה – היא טרור לכל דבר ועניין. ואנחנו נתייחס לכך בהתאם. זאת ההנחיה שלי לכוחות הביטחון, גם למשטרה, גם לשב"כ, גם לצה"ל."

"המרכיב הקריטי הנוסף אלה מטוסי הכיבוי בשריפות יער, שריפות שטח, מטוסי הכיבוי לא רק בארץ, בכל מקום בעולם, הם המרכיב הקריטי שמסייע להשתלט על האש. בגלל זה הבאנו אז מטוסי כיבוי במהלך שריפת הכרמל, בגלל זה הקמנו אז את טייסת הכיבוי, מאז שריפת הכרמל, והטייסת הזאת עושה עבודה מצוינת. בלעדיה, להערכתי, האש הייתה מגיעה עמוק לתוך היישובים ואת זה מנענו עד עכשיו.

שריפה באיזור רוממה בחיפה (צילום: דבר ראשון).
שריפה באיזור רוממה בחיפה (צילום: דבר ראשון).

"אני רוצה להגיד שמול איתני הטבע, מדינות משלבות ידיים. עד חצות יהיו כאן עוד עשרה מטוסים, לרבות שני מטוסי ענק שהנשיא פוטין נאות מיד לבקשתי לשלוח אותם. הם יגיעו עד חצות הלילה ויתחילו לפעול כמובן ביום. צריך להבין שבלילה למטוסי הכיבוי אין יכולת פעולה. יש רק מטוס אחד שיש לו יכולת כזאת, לא תתפלאו, זה הסופר-טנקר. אני הנחיתי להביא אותו. זה ייקח לו יממה לעשות את הדרך מארה"ב.

"אנחנו לא יודעים כמה זמן הדבר הזה יימשך. צריך להבין שכרגע הצפי הוא למזג אוויר כזה עד יום שלישי, אבל כבר התנסינו בשריפת הכרמל, שהדבר נמשך הרבה יותר זמן, ולכן אנחנו נערכים בכושר מבצעי מתגלגל כולל מילוי מלאים שלנו. אני אטפל בזה במשך זמן ארוך יותר. אני רוצה לשבח את חבריי השרים שנרתמו מיד.

"משטרת ישראל פועלת למנוע ביזה באופן אקטיבי כולל דיווח שקיבלנו רק לפני כמה דקות. אנחנו צריכים אורך נשימה, אנחנו צריכים אורך רוח, כי אנחנו לא יודעים כמה זמן תימשך הרוח הזאת, אבל זה יכול להימשך ימים רבים ואני מבקש מכולם להישמע להוראות והכי חשוב – לשמור על החיים.

"מספר הבתים שנפגעו הוא עשרות, לא רבבות, לא אלפים ולא מאות ככל הנראה. אז קודם כל הם ישובו לבתיהם. עד אז נדאג כמובן לסייע להם, מי שרוצה ללכת לבית מלון, אכסניה כזו או אחרת אנחנו מכסים את זה. אנחנו צריכים לדעת, יהיה גם סידור מלא בעניין הזה ושנית גם נעזור למי שבתיהם נפגעו."

שר הפנים אריה דרעי אמר כי "הודעתי לראשי רשויות – נשפה את הרשויות להוצאות מיידיות בנושא מזון ופינוי. בשלב הזה, הבעיה עדיין בשליטה והטיפול הוא דרך הרשויות. אני מתכוננים לכך שנזדקק לפתרונות יותר מערכתיים. אתמול, אבו גוש אירח את כל נטף. אף אחד לא יישאר בחוץ".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר כי "מכיוון שחלק מהדליקות החלו כהצתה מכוונת, ויש כאן טרור מציתים, המפכ"ל הנחה את אגף החקירות להקים צוות חקירה מיוחד שכל אחד מהדליקות תיבחן ויינקטו כל האמצעים להגיע. במידה וזו הייתה הצתה, נמצה את כל חומרת הדין עם מי שיזם אותה.. בשלב הזה יש מספר עצורים בודדים בלבד. אין למשטרה עניין כרגע למסור פרטים מעבר לכך, וגם לא לרשות הכבאות וההצלה כדי לא לחשוף את המידע ולא לפגוע בחקירות הללו. אני יכול להתחייב שנעמוד על כך שהחקירות האלו ימוצו ובכל מקום כדי לייצר את ההרתעה הנדרשת. נמצא את כל חומרת הדין עם המציתים וגם התמיכה ברשתות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!