דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יום המאבק באלימות נגד נשים

עובדים נגד אלימות / יוזמה חדשה: מקומות העבודה יסייעו לעובדות שנפגעו מאלימות

באמנה עליה חתמו ההסתדרות, נעמ"ת וארגוני המעסיקים התחייבו הארגונים להסברה ולתמיכה במקומות העבודה. "נשים הסובלות מאלימות זוגית הן גם נשים עובדות, למעסיקים ולארגוני העובדים יש אינטרס ויכולת לפעול לרווחתן", אמרה יו"ר נעמ"ת גליה וולוך

קמפיין נגד אלימות (צילום: באדיבות נעמת).
קמפיין נגד אלימות (צילום: באדיבות נעמת).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ויו"ר נשיאות הארגונים העסקיים שרגא ברוש חתמו אתמול (חמישי) על אמנה משותפת בה הם מתחייבים לפעול יחד להעלאת המודעות לאלימות במשפחה, הגשת סיוע לנפגעות ומיגור התופעה באמצעות מקומות העבודה. את האמנה יזמה יו"ר ארגון הנשים נעמ"ת גליה וולוך לקראת היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים שחל היום (25.11).

האמנה נועדה לשקף את ההירתמות של העובדים והמעסיקים במשק להעלאת המודעות לתופעת האלימות נגד נשים. בנעמ"ת הסבירו כי רעיון האמנה נולד מתוך הכרה בכך שאלימות בסביבה הביתית אינה רק בעיה של הפרט, אלא בעיה חברתית רחבת היקף, המושרשת בגורמים תרבותיים, מבניים וסוציו-אקונומיים ומשפיעה על כל החברה הישראלית. האמנה, שמפרטת שורה של עקרונות והצעות לפעולה, נשענת על התפקיד החשוב שניתן למקומות העבודה במיגור התופעה וסיוע לנפגעות.

עובדות בנהריה עם פריטי הקמפיין של נעמ"ת - "עובדים נגד אלימות" (צילום: באדיבות נעמת).
עובדות בנהריה עם פריטי הקמפיין של נעמ"ת – "עובדים נגד אלימות" (צילום: באדיבות נעמת).

כחלק מהאמנה מתחייבים ראשי הארגונים לפעול להנגשת מידע אודות אלימות במשפחה במקומות העבודה באמצעות חומרי הסברה והרצאות, לדאוג ליצירת אקלים תומך ולסייע בחיבור של עובדות במצוקה לגורמי הטיפול והסיוע. כמו כן סוכם שההסתדרות והארגונים העסקיים יקימו ועדת היגוי משותפת לבחינת קידום המטרות המפורטות באמנה.

"אני רואה חשיבות רבה בהתגייסותן של ההסתדרות ושל נשיאות הארגונים העסקיים למאבק באלימות נגד נשים", אמרה יו"ר נעמת גליה וולוך בחתימת האמנה, "מכת האלימות אינה בעיה של ארגוני הנשים בלבד זוהי בעיה של החברה כולה. הפרופיל של נשים נפגעות אלימות חוצה מגזרים, מוצא ומצב תעסוקתי. נשים הסובלות מאלימות זוגית הן גם נשים עובדות. למעסיקים ולארגוני העובדים יש אינטרס ויכולת לפעול לרווחתן. מקומות העבודה יכולים לתרום רבות, הן להעלאת המודעות והן בהגשת סיוע ותמיכה לנפגעות האלימות״.

יור ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר, "אלימות כלפי נשים היא תופעה חמורה, שהשלכותיה הקשות על הפרט ועל החברה מחייבות את כולנו לפעול באופן מיידי. מקומות העבודה מהווים זירה מרכזית שבה ניתן לפרוץ את מעגל האלימות, ולכן נדרשת מחויבות חברתית עמוקה והירתמות מצד כלל הגורמים המעורבים. אני רואה בכך שליחות אישית ורוצה לברך את השותפים לאמנה על הנכונות להוביל שינוי ולעקור את התופעה הזאת מן השורש". יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים ונשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש הצטרף לדברי יו"ר ההסתדרות והוסיף: "האמנה מבטאת את הצורך בהתגייסות משותפת של גורמים מובילים במשק הישראלי לטובת נשים הנפגעות מאלימות במשפחה. אנו שמחים לחבור להסתדרות ולנעמ"ת על מנת לקדם סוגיה חברתית וערכית זו, ומתחייבים לפעול בשיתוף פעולה על מנת להבטיח שאמנה זאת תהיה הבסיס ליצירת מציאות חדשה".

נוסח האמנה:

אנו ההסתדרות הכללית החדשה, נשיאות הארגונים העסקיים וכן נעמ"ת – מקבלים על עצמנו את העקרונות המפורטים באמנה זו:

מתוך הבנה שאלימות כלפי נשים מצד בני-זוגן הינה תופעה חברתית קשה החוצה עדות, מעמדות סוציו-אקונומיים ותחומי עיסוק; פוגעת לא רק בנשים, אלא גם בילדים ולמעשה בחברה כולה, ועלולה, אם לא נפעל למיגורה, ליצור דורות נוספים במעגל האלימות.

מתוך הבנה שמקום העבודה הוא לעיתים המקום היחיד בו אותן נשים באות במגע חברתי כלשהו מחוץ לביתן, ולכן יכול להיות המוצא היחיד שלהן לפרוץ את מעגל האלימות.

אמנה זו מבטאת את רצוננו להירתם לטיפול ומיגור תופעה חברתית קשה זו, לטובת נשים נפגעות אלימות למען חברה טובה יותר הפועלת מתוך סולידריות חברתית ודאגה לזולת.

ולפיכך אנו סבורים כי יש לפעול:

  • להעלאת המודעות והעירנות במקומות העבודה לתופעת האלימות במשפחה;
  • להנגשת המידע אודות התופעה במקומות העבודה לכלל העובדים, ככל שיותר אנשים – גברים ונשים – יהיו מודעים למאפיינים ולהשלכות של תופעת האלימות במשפחה, כך הם יוכלו להיות שותפים בעזרה ובסיוע.
  • ליצירת אקלים תומך במקום העבודה שיהווה מקור תמיכה לעובדת הסובלת מאלימות בביתה ויעודד אותה לפנות לקבלת סיוע ליציאה ממעגל האלימות.
  • למתן סיוע לעובדות נפגעות האלימות במקומות העבודה.

על כן, אנו מקבלים על עצמנו במידת האפשר ועד כמה שניתן לנקוט בצעדים הבאים:

  1. לאפשר, לפחות פעם בשנה, מתן הרצאות וסדנאות לכלל העובדים במקום העבודה, בתחום אלימות במשפחה, על ידי גורמים בקהילה המתמחים בנושא.
  2. לפעול להנגשת מידע אודות אלימות במשפחה, ובכלל זה, תליית וחלוקה של חומרים אודות התופעה ודרכי פניה לגורמים המטפלים בתחום.
  3. ליצור, ככל שניתן, קשר בין הגורמים במקום העבודה, העוסקים ברווחת העובדים, לבין גורמים מטפלים באלימות במשפחה בקהילה, על מנת לסייע בחיבור של עובדות במצוקה לגורמי הטיפול וסיוע המתאימים בקהילה .
  4. לאפשר, לעובדת נפגעת אלימות במשפחה, להעדר ממקום העבודה לצורך טיפול והסדרת ענייניה, מבלי שהדבר יפגע, ככל שניתן, במקום עבודתה ובשכרה
  5. להקים ועדת היגוי משותפת לבחינת קידום המטרות שפורטו באמנה זו.
  6. לנקוט ביוזמות נוספות ככל שניתן.
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!