דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בית מאיר

גל השריפות / בבית מאיר השריפה כבר שככה אך התושבים נותרו בנתיים ללא וודאות

12 שעות עברו מאז פרצה השריפה בבית מאיר, בשטח עוד אפשר לראות עצים מפוחמים ומחסנים הרוסים. "זה לא נגמר ואין לדעת מה יהיה" אמר אחד מתושבי בית מאיר

מחסן שרוף בבית מאיר (צילום: דבר ראשון)
מחסן שרוף בבית מאיר (צילום: דבר ראשון)
דוד טברסקי

כ-12 שעות לאחר שפרצה השריפה מסביב ובתוך היישוב בית מאיר בהרי יהודה, עדיין מפוזרים חלקי עץ בוערים לאורך כביש הגישה. ריח חזק של עצים שרופים עוטף את היישוב הריק מהאדם. אני מסתובב ברחבי היישוב ומנסה לדבר עם מעט מהאנשים שאני פוגש. מתברר שכולם תושבי ירושלים שבאו ליישוב לראות במו עיניהם את הנזק, חלקם הגיעו עם הילדים. מספר חיילי מגב מסתובבים ביחד עם אנשי כוחות הביטחון ועובדים אשר באו לעמוד את תמונת המצב הראשונית מבחינת הנזקים, שאותם לא צריך לחפש יותר מדי, בתוך הכניסה ליישוב ממש משמאל ניתן לראות מחסנים מפויחים ולצידם כבאיות. המשרד להגנת הסביבה הזהיר הבוקר שנשרפו מספר מבני אסבסט ורמת החלקיקים שלהם בזיהום אוויר גבוהה מאוד ומסוכנת.

צוות של המשרד להגנת הסביבה בודק את רמות הזיהום ביישוב (תילום: דוברות המשרד להגנת הסביבה)
צוות של המשרד להגנת הסביבה בודק את רמות הזיהום ביישוב (תילום: דוברות המשרד להגנת הסביבה)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, סייר אחר הצהריים בבית מאיר יחד עם השר לביטחון פנים גלעד ארדן, איציק סבן מפקד מג"ב ירושלים, אפי פרץ מפקד תחנת מטה יהודה וטפסר ראובן יצחק מפקד בית שמש ונפגש עם הלוחמים במקום.

"הדבר הכי חשוב – לפנות את האנשים, וגם את עצמכם. אף אחד לא צריך למות בעסק הזה, אף אחד. לפני כל דבר אחר. יש עוד הרבה דברים אחרים, אבל זה קודם לכל", אמר נתניהו. בנוסף, שיבח ראש הממשלה את הטייסת ושיבח את ההחלטה לחזק את הטייסת של מערך הכיבוי "הייתה החלטה ברורה לעשות את זה בשריפת הכרמל תוך כדי השריפה, אחר כך החלטנו להקים טייסת, אפילו שזה לא נכלל בשום דוח. אי אפשר להילחם באש בלי לוחמי אש כמוכם, אי אפשר, וזאת גבורה, אתם עומדים בקו האש. אני גאה על כך שיש לנו היום טייסת כיבוי גדולה וטובה".

ראש הממשלה בביקור בבית מאיר לאחר השריפה (צילום: קובי גדעון לע"מ)
ראש הממשלה בביקור בבית מאיר לאחר השריפה (צילום: קובי גדעון לע"מ)

מאוחר יותר כביש הגישה ליישוב נחסם, כנראה מכיוון שעודף המבקרים הפריע לאנשי הביטחון לעבוד וכמו כן, ישנו חשש מהגעת פורצים או מציתים נוספים. עד עכשיו לא ידוע מה היה הגורם לשריפה. בצהריים השר גלעד ארדן הראה סרטונים של מזלט המראים חשודים בהצתה שנמלטו מהאזור, בגל"צ דווח כי המשטרה פתחה במצוד אחריהם. אך מאוחר יותר דווח ברשת ב' כי עלה חשד שהאש נפתחה בגלל רשלנות של צוותי הכיבוי שפעלו מוקדם יותר אתמול בשער הגיא.

במושב השכן שורש וכן בקיבוץ צרעה קיבלו במהלך הלילה את תושבי בית מאיר. אחר הצהריים רוב תושבי בית מאיר כבר התפזרו אצל קרוביהם אך חלק מהם הגיע לעשות את השבת בשורש. משפחה חרדית שביקשה להתראיין בעילום שם נראתה עדיין בהלם ממה שקרה וסיפרה שהם עדיין בשוק מהפינוי ואין להם מושג מה יהיה הלאה. "הגענו לכאן לעשות את השבת, נקווה שיהיה בסדר. כמו שמבינים כולם לחוצים".

אל מול הנוף הנשקף מבית מאיר, מעבר לכביש 1, התחילו להעלות ענני עשן כבדים מעל שריפה שהתחילה להתפשט מכיוון מעלה החמישה לעבר היישוב נטף. תוך חצי שעה הודיעה המשטרה על פינוי מוחלט של היישוב. מרחוק כבר אפשר היה לראות את הלהבות מגביהות ומטוסים אשר הגיעו מכיוון הים לפזר מים ומעכבי בעירה. "תראה מה זה" אומר לי אחד מתושבי בית מאיר "זה לא נגמר ואין לדעת מה יהיה".

השריפה ליד נטף מכיוון בית מאיר (צילום: דבר ראשון)
השריפה ליד נטף מכיוון בית מאיר (צילום: דבר ראשון)

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!