דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גל השריפות

גל השרפות / עשרות בתים בחלמיש נשרפו, שלושה נפגעו קשה במעלה אדומים

בדליקה שפרצה בבניין מגורים במעלה אדומים במהלך הלילה (ש'), נפגעו 12 בני אדם משאיפת עשן, שלושה מהם קשה. 15 בתים נשרפו כליל בחלמיש. לוחמי האש ממשיכים בניסיון להשתלט על השרפה בנטף

מבט מרחוב פיק"א חיפה, לאחר השרפה נובמבר 2016 (צילום: דבר ראשון).
מבט מרחוב פיק"א חיפה, לאחר השרפה נובמבר 2016 (צילום: דבר ראשון).
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

גל השרפות ברחבי הארץ נכנס ליומו החמישי. במהלך הלילה (שבת) השתוללה אש גדולה ביישוב חלמיש שבחבל בנימין, 350 משפחות הישוב פונו מחשש לחייהן. כ-15 בתים ביישוב עלו באש וקרסו, ועוד כ-25 בתים ניזוקו מהלהבות. שני תושבים נפגעו באורח קל משאיפת עשן ושני לוחמי אש שנפגעו באורח קל.

מדוברות חלמיש נמסר כי "היישוב ספג הלילה מכה, אך אנחנו חזקים ונוכל להתמודד איתה. צוותי הרווחה של היישוב והמועצה האזורית מטה בנימין פועלים מתחילת האירוע לדאגה לכל צרכי התושבים שפונו מבתיהם למקום מבטחים".

שרפה נוספת פרצה במהלך הלילה במעלה אדומים בשל קצר בארון חשמל קומתי בבניין מגורים. ממערך הכיבוי נמסר כי חוסר הבידוד בין הקומות גרם לשרפה להתפשט במהירות. בשרפה נפגעו 12 בני אדם בהם אישה בת 52, צעירה בת 25 וצעיר בן 20 נפגעו באורח קשה משאיפת עשן. תשעה נפגעים נוספים, בהם שני נערים שנחבלו בעת מנוסה מהאש ותינוק בן ארבעה חודשים, פונו לבתי החולים שערי צדק, הדסה עין כרם והדסה הר הצופים שבבירה במצב קל. בסוף מאבק קשה, השרפה כובתה והדיירים כולם חולצו מהבניין.

. פרמדיק מד"א יוני הראל, חובש בכיר במד"א יעקב אהרון וחובש מד"א אביב ביתן, שהגיעו לשרפה, סיפרו: "ראינו בניין מגורים אפוף עשן סמיך, לא ניתן היה להכנס לחדר המדרגות ואנשים זעקו לעזרה".

"הכבאים שהגיעו עם מנוף וסולמות חילצו אלינו נפגעים משאיפת עשן שהיו מחוסרי הכרה. הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים שכלל החייאה נשימתית ופינינו אותם, תוך המשך טיפול, לבית החולים כשהם מורדמים ומונשמים ומצבם קשה. דיירים נוספים ששאפו עשן טופלו גם הם על ידי הצוותים שלנו שהגיעו בכוחות גדולים למקום", הוסיפו במד"א.

גם ביישוב נטף שבאזור הרי ירושלים המשיכו עשרות צוותי כיבוי במאמצים להשתלט על שרפת הענק שפרצה אתמול בצהריים זו הפעם השנייה שהישוב מפונה, שריפה נוספת פרצה ביום רביעי השבוע וגם בה פונו התושבים. כל 400 תושבי הישוב פונו בעקבות הלהבות המשתוללות, . עיקר מאמצי הכיבוי מתרכזים בהגנה על בתי היישוב, כיבוי שרפת החורש והיער מסביב לנטף, ומניעת התפשטות האש ליישובים הסמוכים הכוחות הסתייעו מוקדם יותר בכ-20 מטוסי כיבוי. הבוקר הצליחו הכוחות להדוף את האש מקו הבתים של היישוב, וכן לבלום את השרפה ביער הנמצא מזרחית לנטף עדיין לא הושגה שליטה בשרפה.

רמי מתן, חבר ועד היישוב, סיפר כי "היישוב מפונה, והחשמל עוד לא חזר. חלקם הגדול של התושבים ביד השמונה ואחרים הלכו לישון אצל קרובי משפחה". לדבריו, "מצב הרוח טוב, עשינו קבלת שבת וארוחה, ואנחנו מחכים שהרוח תשנה את כיוונה. המורל גבוה, נטף קהילה חזקה ותומכת שמפרגנת. אש לא תשבור אותנו, גם אם זה יהיה פעם עשירית". הוא סיכם: "עבדנו קשה בנטף עד היום. מה נעשה? נברח?"

שלוש כבאיות פלסטיניות עזרו לכבות את הלהבות בנטף, ונציב הכבאות הפלסטיני, יוסף נסאר, יגיע הבוקר לביקור בישראל. הנציב יסייר בחפ"ק של מערך הכיבוי שהוקם בנווה אילן, במרכז השליטה בראשון לציון ויבקר את אנשיו שנשלחו לסייע לצוותים הישראליים.

יום לאחר השרפה הגדולה בחיפה החלו הרשויות לאמוד את הנזק שנגרם למבנים בעיר. מנתוני עיריית חיפה מתברר כי 234 משפחות נותרו ללא קורת גג. עוד מתברר כי 861 דירות נפגעו בדליקה, ובהן 213 דירות שנפגעו בצורה קשה והוגדרו מסוכנות. כמו כן, ב-199 דירות נמצאו ליקויים המחייבים טיפול מיידי. העירייה הציבה צוותי אבטחה סמוך למבנים שנפגעו בצורה קשה. בסך הכל נגרם נזק ל-110 מבנים בעיר.

מדוברות מחוז חוף של משטרת ישראל נמסר כי "נבקש מהציבור שלא להגיע לשכונות שנפגעו בכרמל. הדבר מקשה על עבודת לוחמי האש המשטרה כוחות ההצלה ועיריית חיפה שממשיכים לפעול בשטח להגיב לכל קריאה ולסייע לתושבים שבתיהם נפגעו. הגעת סקרנים מקשה על שמירת צירי תנועה פתוחים לצוותי לוחמי האש המשטרה וכוחות הביטחון".

כבאים מקפריסין (צילום: דוברות כבאות והצלה ארצי)
כבאים מקפריסין (צילום: דוברות כבאות והצלה ארצי)

היום בבוקר  נחתו 69 כבאים מקפריסין נחתו בבסיס חיל האוויר במרכז הארץ. זאת כדי לתגבר את כוחות הכיבוי הפועלים בשריפות ברחבי הארץ.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!