דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

אסון הומניטרי / 120 אלף איש, רובם ילדים, עלולים לגווע ברעב בניגריה

כך מזהירים באו"ם. הלחימה האינטנסיבית עקרה יותר משני מיליון איש מביתם ויצרה משבר הומניטרי רחב היקף. אך הקהילה הבינלאומית לא מסייעת לטיפול בו

200 ילדים מתים מרעב בצפון ניגריה מדי יום (צילום: AP).
200 ילדים מתים מרעב בצפון ניגריה מדי יום (צילום: AP).

האו"ם מזהיר כי למעלה מ-120 אלף איש, מרביתם ילדים, באזורים שהושפעו מההתקוממות של בוקו חראם, עשויים לגווע ברעב במהלך השנה הקרובה.

הלחימה האינטנסיבית בחלקים מניגריה, צ'אד, ניז'ר וקמרון עקרה יוצר משני מליון בני אדם מביתם, הותירה חקלאים ללא יכולת לקצור את יבוליהם ומנעה מארגוני סיוע להגיע לקהילות מבודדות. על פי הגרדיאן הבריטי, מדינה קטנה אחת בניגריה מכילה מספר גדול יותר של עקורים מכל זרם הפליטים שהגיע לאירופה בשנה האחרונה.

אורלה פאגאן, דוברת של משרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים (UNOCHA) בניגריה אמרה כי "אם לא נוכל לסייע לאנשים הללו, אנחנו צופים יותר מ-120 אלף מקרי מוות בשנה הקרובה – רובם יהיו של ילדים. אם לא נצליח להגיע לאנשים ולהביא להם אוכל וסיוע תזונתי, יהיו הרבה מקרי מוות".

קווין ווטקניס, שעומד בראש ארגון הסיוע "להציל את הילדים", אמר לגרדיאן לאחר סיור שערך לאחרונה באזור כי האזור כולו "מתנדנד על סף תהום.

"אנחנו יודעים שבאזורים אליהם ניתן להגיע יש שיעורים גבוהים של תת תזונה" אמר, "אבל יש כיסים שהמצב בהם, סביר להניח, גרוע הרבה יותר מבאזורים בהם אנחנו פועלים. ההערכה שלנו היא כי יש, קרוב לוודאי, 400 אלף ילדים במצב קשה של תת תזונה".

לדבריו, אם לא יינקטו צעדי חירום, 200 ילדים ימותו ברעב מדי יום בשנה הבאה. ביום שישי הבא, ה-2 בדמצבר, צפויה להיערך באַבּוּגָ'ה, בירת ניגריה, פגישה מכרעת בה ינסו סוכנויות הסיוע השונות להגיע לתכנית פעולה מוסכמת.

"ועדיין, למרות כל המידע הזה, מדובר במצב חירום שקוף חלוטין" סיכם ווטקינס, "הקהילה הבינלאומית לא הגיבה אליו כלל".

 הארגון הג'יהאדיסטי בוקו חראם ספג שורת מפלות במהלך השנה האחרונה, אך ההתקוממות שלו השאירה אזורים שלמים של קרקע חקלאית לא נגישים וכבישים רבים בלתי אפשריים לחצייה של שיירות סיוע. המצב נהיה חמור יותר הודות לחוסר בתמיכה בינלאומית: תקציב האו"ם לטיפול במשבר בניגריה חסר עדיין 297 מיליון דולר כדי לעמוד ביעדו.

כתוצאה, אמרה פאגאן, לפחות 55 אלף בני אדם בצפון-מזרח ניגריה נמצאים קרוב למצב של רעב חמור. לפי ההגדרות של האו"ם, בני אדם אלה נמצאים בשלב החמישי, הקשה ביותר, של חוסר ביטחון תזונתי.

1.8 מיליון בני אדם נוספים נמצאים בשלב הרביעי, המוגדר כ"משבר", ו-6.1 מיליון נמצאים בשלב השלישי, הוגדר כ"מצב חירום". על פי הערכות ה-UNOCHA, שני המספרים צפויים לעלות בתוך שנה בשני מיליון ו-מיליון, בהתאמה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!