דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הלו"ז החברתי

הלו"ז החברתי / הדיונים החשובים בכנסת, ההפגנות, המפגשים והמחאות של השבוע

וועדות הכנסת השונות ידונו לקראת העברת התקציב הדו-שנתי וחוק ההסדרים, כנס שדרות לחברה יניף את דגל הצדק החברתי ויעסוק במקומה שווה הזכויות של הפריפריה במדינת ישראל. ו'דבר ראשון' מגיע לאוהל המחאה של ויקי קנפו

הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)
הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)

הדיונים לקראת העברת התקציב הדו שנתי וחוק ההסדרים שלצידו ממשיכים בוועדות הכנסת השונות. ואנחנו נגיע למאהל המחאה שהקימה ויקי כנפו בגן הוורדים, לשיחה על התקציב, האופן בו הוא מתקבל והמשמעויות שלו על חיינו כאזרחים – נשמח לפגוש אתכם!

במקביל, נמשכים מספר מאבקי עובדים, הבולט שבהם הוא מאבקם של עובדי ועובדות אל-על כנגד השינויים שמבצעת ההנהלה באופן פעולת החברה – התבססות על חכירת מטוסים מחברות זרות, על צוותיהם, במקום הסמכות על עובדי החברה.

27.11 יום ראשון

18:30 – מפגש חשיפה והיכרות עם תוכנית סטודנטים למען עובדים בקמפוס הפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית ברחובות, עם הרצאה של יואב אילון מתנועת דרור ישראל על דור ה-Y ושוק העבודה. אולם זימן בפקולטה. פרטים כאן.

19:30 – מפגש חשיפה והיכרות עם תכנית סטודנטים למען עובדים במרכז האקדמי בירושלים, עם הרצאה של תומר רזניק בנושא פנסיה. אודיטוריום סוכצבסקי במרכז האקדמי. פרטים כאן.

20:30 –  "פוקחים עין" – קונצרט רוק למען אתר ביקורת העיתונות "העין השביעית". הבארבי בתל אביב, רחוב קיבוץ גלויות 52. פרטים כאן.

28.11 יום שני

9:30 – דיון על תקציב משרד העבודה והרווחה לשנים 2017-2018 בוועדת הכספים של הכנסת בהשתתפות שר העבודה והרווחה חיים כץ.

10:00 – דיון בוועדה המיוחדת לענייני סמים ואלכוהול של הכנסת על ההתמודדות עם התופעה הרחבה של שימוש בסמי אונס.

11:00 – דיון בוועדה לזכויות הילד של הכנסת על טיפול הרשויות בפגיעות מיניות נגד ילדים.

11:30 – מתן גזר דינו של רפי רותם בגין העלבת עובד ציבור. רותם היה קצין מודיעין ביחידה הארצית לחקירות מכס ומע"מ, ובשנת 2003 החל להתריע ולהגיש תלונות על חשדות לשחיתות ברשות המסים. בית הדין לעבודה ובג"ץ דחו את בקשתו לקבלת הגנה כחושף שחיתויות וטענו כי מדובר ביחסי עבודה עכורים. בינואר 2015 קיבל רותם צו הגנה כחושף שחיתויות ממבקר המדינה. בית משפט השלום בתל אביב. פרטים כאן.

11:30 – דיון בוועדת המדע והטכנולוגיה על הגברת התחרות בתחבורה הציבורית באמצעות שימוש בטכנולוגיות המכונות "תחבורה שיתופית", דוגמת חברת אובר. ברחבי העולם הועלו טענות כלפי חברת אובר שהיא למעשה מנצלת את נהגיה, אתם היא מתעקשת שאין לה יחסי מעסיק-מועסק.

13:00 – דיון בוועדת החינוך של הכנסת על מחסור במאבטחי מוסדות חינוך בירושלים, לאחר שרבים פרשו מעבודתם לאור תנאי השכר הנמוכים.

16:00 – במסגרת שבוע המודעות הבינלאומי לאיידס יקיים הוועד למלחמה באיידס עמדת בדיקות לרשות הציבור בכיכר רבין, כשבניין העירייה יואר בסמל הסרט האדום למאבק במחלה. פרטים כאן.

19:00 – הרצאה של האלוף במיל' דורון אלמוג בנושא "מצוינות חברתית – אתגר החלשים כאתגר החברה כולה" בקולנוע בטכניון. פרטים כאן.

19:30 הרצאה של סיון רהב-מאיר – "דתיים, חילוניים, תקשורת – השילוש הלא קדוש". פאב הארטישוק, רחוב ההגנה 19 ירושלים. פרטים כאן.

29.11 יום שלישי

29-3.11 – כנס שדרות לחברה.  הכנס מניף במקביל שני דגלים – הדגל החברתי כלכלי, לצד דגל הביטחון הלאומי, זאת מתוך אמונה בחשיבותה הראשונה במעלה של הלכידות והערבות ההדדית לחוסן הלאומי של עם ישראל. בנוסף מדגיש הכנס את מקומה שווה הזכויות של הפריפריה במדינת ישראל. המכללה האקדמאית ספיר  פרטים כאן.

8:00-18:30 – הכנס הבינלאומי הראשון ליזמות וחדשנות בחינוך של רשת אורט. מרכז הקונגרסים בבינייני האומה ירושלים. פרטים כאן.

9:30-16:30 "מה בין שוליות לזנות – מבט פמיניסטי על זנות". כנס של אשה לאשה – מרכז פמיניסטי חיפה והחוג לאנתרופולוגיה באוניברסיטת חיפה. קמפוס הנמל של אוניברסיטת חיפה, אולם 63. פרטים כאן.

9:45 – הועדה המיוחדת לדיון בחוק צמצום הריכוזיות בבנקאות של הכנסת תגיע לכנס שדרות לחברה וכלכלה על מנת לדון בסעיף חוק ההסדרים המאפשר את הקמתו של בנק חברתי בישראל. מכללת ספיר, בניין 11 חדר 11205 קומה שנייה, שדרות.

11:00 – ועדת הכלכלה של הכנסת תדון בפיתוח מקומות תעסוקה בגליל לרגל יום הגליל בכנסת.

12:00 – דיון בוועדת השקיפות של הכנסת להצגת נתונים אודות סבסוד שכר דירה לזכאים בישראל, והשפעתו על שוק השכירות.

12:15 – דיון בוועדת הכספים של הכנסת על העלאת גיל הפרישה של נשים.

12:30 – דיון בוועדת עבודה, הרווחה והבריאות על קריסת מצב הרפואה בצפון, במסגרת יום הגליל בכנסת

12:30 – דיון בוועדה לצדק חלוקתי ולשוויון חברתי של הכנסת על קביעת איזורי עדיפות לאומית לאזורי פריפריה מוכי אבטלה.

15:30 – דיון בוועדת החינוך של הכנסת על התאמת החופשות במוסדות החינוך לחופשות בכלל המשק.

19:00 – הרצאה בנושא שוויון במקום העבודה לקהילה הגאה. אפליה ופסקי דין תקדימיים בנושא. בנוסף יינתן זמן לשאלות וסוגיות מהקהל. מרצה: עו"ד אסף חדי-כהן . פאב עשן הזמן, אנילביץ' 17/2 באר שבע. פרטים כאן.

19:30 – היזמה לקידום דמוקרטיה ישירה "קול העם" מתכנסת לאספת מליאה בחוות גן עדן בפורת. פרטים כאן.

30.11 יום רביעי

10:15 – דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת על ההסכם הרב לאומי לסחר בשירותים טיס"א – תחקיר של קרן התחקירים מלמד כי הסכם זה עשוי להגביל את יכולתה של מדינת ישראל לחוקק חוקים הפוגעים באינטרסים של תאגידים בינלאומיים גדולים.

12:30 – דיון בעתירות המנהליות בבית המשפט המחוזי בת״א, נגד הבנייה בשדות אפולוניה, לאחר שהדיון נדחה בשבוע שעבר בשל אי התייצבות המדינה. תושבי האזור בשיתוף משמר התכנון ועוד רבים, נאבקים כבר שנתיים על שמירת אוצר הטבע "שדות אפולוניה". שדות אפולוניה מהווים את הקצה הדרומי של המסדרון האקולוגי האזורי. מדובר בשטח ייחודי, ונדיר במרכז הארץ, בעל ערכי טבע נדירים, כולל מינים אנדמיים ומינים בסכנת הכחדה של צמחים ובעלי חיים. בנוסף, מדובר בשטח בעל ערכי מורשת, ואתרים היסטוריים וארכיאולוגיים המצוי בצמוד לחוף הים. פרטים כאן.

15:30-20:00 – יום חשיפה ל'מסכת המנונים' מאת אבי זעירא, על מקומה של המורשת היהודית בעיצוב דרכנו הציונית-סוציאליסטית. אבי זעירא, מורה ומחנך בקרב הקבוצות השיתופיות והמשימתיות מזה שנים, הוציא לאחרונה מסכת המבקשת לחשוף את היסודות היהודיים והרעיוניים של המנוני תנועת העבודה. המפגש יכלול פרקי שירה ומדרשים אמנותיים על ארבעת ההמנונים פרי יצירתם של חברים בתנועות מחנכים, יחד עם פרקי לימוד, הרצאה ושיחה בקבוצות. המכללה האקדמית בית ברל, אולם הספרייה. פרטים כאן.

16:30 – דוד מזרחי לשעבר חבר מוביל בקבוצה הגזענית "לה פמיליה", וכיום פעיל ומחנך לסולידאריות חברתית ולמאבק בגזענות יגיע לתת הרצאה מרתקת במאהל המחאה לתקציב חברתי שהקימה ויקי כנפו בגן הורדים מול הכנסת. פרטים כאן.

18:00 – "ביחד או לחוד" – ערב עיון בנושא האפשרות למרחבים משותפים בירושלים בהשתתפות הסופר א.ב. יהושוע. מכון ירושלים למחקרי מדיניות. פרטים כאן.

1.12 יום חמישי

16:30  – דבר ראשון – האתר החברתי של ישראל יגיע למאהל המחאה לתקציב חברתי שהקימה ויקי כנפו, לשיחה על תקציב, איך הוא נקבע, מה יש בו ומה אין בו – וכיצד הוא משפיע על חיינו? גן הוורדים מול הכנסת. פרטים נוספים בהמשך.

17:00 – יום עיון על שכונות מזרח ירושלים בראי תכנון העיר. מכון ירושלים למחקרי מדיניות. פרטים כאן.

19:00 – שיחה עם דוד מזרחי – לשעבר חבר מוביל בקבוצה הגזענית "לה פמיליה", וכיום פעיל ומחנך לסולידריות חברתית ולמאבק בגזענות. תא דרכנו באוניברסיטת תל אביב. פרטים כאן.

2.12 יום שישי

12:00 – "קמים מהספה – איך מרימים מאבק אזרחי אפקטיבי" – הרצאה של אור-לי ברלב, ממובילות מחאת הגז, בבית המדרש החברתי בכפר סבא, ברחוב זרב גלר 4. פרטים כאן.

13:00 – הקרנת הסרט הדוקומנטרי "מי יאהב אותי עכשיו?" של תומר וברק הימן, עם סער מעוז לציון יום האיידס העולמי. המרכז הגאה בתל אביב, גן מאיר. פרטים כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!