דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאגיד השידור הציבורי

השידור הציבורי / הוגשה עתירה לבג"ץ בדרישה שהמדינה תיישם את חוק השידור הציבורי

את העתירה הגישו ארגון העיתונאים וועד עובדי תאגיד השידור הציבורי כאן. לדבריהם, פועלת המדינה "בניגוד להוראות חוק השידור הציבורי...תוך פגיעה קשה ביותר בעובדי התאגיד ובחופש העיתונות"

הפגנת עובדי תאגיד השידור ׳כאן׳ כנגד הכוונה לפצל ממנו את שידורי החדשות. (צילום ארכיון: בן קלמר / פלאש 90).
הפגנת עובדי תאגיד השידור ׳כאן׳ כנגד הכוונה לפצל ממנו את שידורי החדשות. (צילום ארכיון: בן קלמר / פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ארגון העיתונאים וועד עובדי תאגיד השידור הציבורי 'כאן' עתרו לבג"צ כנגד ראש הממשלה, שר האוצר, היועמ"ש ומשרד התקשורת בדרישה כי המדינה תיישם את חוק השידור הציבורי החדש ותקים את התאגיד. כמו כן, מבקשים העותרים כי בג"ץ יורה למשיבים להימנע מלנסות ולהשפיע על זהות מנהלי ועיתונאי התאגיד וכי תינתן להם האפשרות להשמיע את עמדתם בפני הצוות הבין-משרדי שהוקם בתחילת החודש.

"עניינה של העתירה בהתנהלותם של המשיבים, הפועלים בניגוד להוראות חוק השידור הציבורי, בניגוד ללשונו הברורה ואף בניגוד לרוחו ותכליתו, וזאת תוך פגיעה קשה ביותר בעובדי התאגיד – ששמו יהבם על החוק האמור שנבחן לא-אחת בערכאות – וכן פגיעה קשה ביותר בחופש העיתונות, ציפור הנפש של הדמוקרטיה הישראלית, שנפגע בצורה בלתי סבירה ובלתי מידתית עקב ניסיונות המשיבים, או מי מטעמם, לבטל את האיזונים והבלמים שנקבעו בחוק, הן לעניין ההרכב האנושי של ראשי התאגיד והן לעניין תכניו" נכתב בעתירה.

לדברי העותרים עתידם התעסוקתי של מאות עובדים, בעלי משפחות, שחלקם הגדול ויתרו על מקומות עבודה אחרים תלוי היום בין שמיים וארץ. "כל אמירה כזו של שר התקשורת – שכבר עשה שימוש בכוחו בכובעיו הכפולים כראש הממשלה ושר התקשורת גם יחד על מנת להטיל 'משמעת קואליציונית' – מטלטלת מעל ראשם של העובדים חרב מתהפכת המאיימת לגדוע את מטה לחמם… לא ניתן גם להקל ראש במאות המשפחות ובתי האב העומדים מאחורי העובדים – איש איש ומשפחתו, אישה ואיש וההתחייבויות שנטלו על עצמם, תכניות החיים שטוו בזיע עמל, הילדים הסמוכים על שולחנם. בכל הכבוד הראוי, אין כל הצדקה כי כל אלה יהיו 'בני ערובה' מתמידים של המשחק הפוליטי המבקש לטלטל את ספינת חופש העיתונות לכאן ולכאן על פי החלטותיו הרגעיות של פוליטיקאי זה או אחר".

"ישנה חוסר סבירות קיצוניות בהתנהלות המבקשת למנוע את תחילת תוקפו של חוק ראשי של הכנסת – הרשות המחוקקת – על ידי גורם העומד בראש הרשות המבצעת" נכתב, והודגש כי לאחר שהכנסת כמחוקק מצאה לנכון לעגן את הקמת התאגיד בחקיקה ראשית, אין כל הצדקה לכך שגורם ברשות המבצעת, בכיר ככל שיהיה, ימנע את קיום החוק על ידי קביעת עובדות בשטח והערמת קשיים המבקשים לדבריהם להביא לריקון החוק מתוכן הלכה למעשה.

תגובת משרד האוצר לעתירה: "מכיוון שהנושא מצוי בערכאות משפטיות, תגובתנו תינתן בבית המשפט."

תגובת משרד היועמ"ש: "למיטב הבנתנו העתירה הוגשה רק היום. עמדת המדינה תוצג בבית המשפט כמקובל, ככל שנידרש לכך."

תגובת משרד ראש הממשלה ומשרד התקשורת לא התקבלה נכון לשעה זו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!