דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

הסכם קיבוצי / הסכם קיבוצי ראשון נחתם בחברת דינמיקה סלולר

ההסכם יחיל על עובדי החברה, מקבוצת סלקום, את תנאי ההסכם הקיבוצי שנחתם בחברת האם עם ההתאמות הנדרשות. בין השאר יוחל גם סעיף השתתפות העובדים ברווחים.

דינמיקה סלולר (צילום: מיה יניב)
דינמיקה סלולר (צילום: מיה יניב)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסכם קיבוצי ראשון נחתם היום (ראשון) בחברת דינמיקה סלולר מקבוצת סלקום. ההסכם מחיל על עובדי החברה את התנאים הכלכליים והארגוניים שנקבעו בהסכם הקיבוצי שנחתם בחברת סלקום בפברואר 2015, עם ההתאמות הנדרשות מאופי פעילותה.

ההסכם כולל גם את סעיף השותפות ברווחים הקובע כי 12.5% מכל רווח תפעולי רבעוני שיעלה על 100 מיליון ש"ח, יחולק שווה בשווה בין העובדים להם וותק של 30 חודשים ומעלה בחברה.

"התאגדותם של עובדי דינמיקה לפני מספר חודשים והאמון שנתנו בהסתדרות מוכיחים כי זוהי הדרך הטובה ביותר לשפר את תנאי ההעסקה ואת הביטחון התעסוקתי" אמר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן והוסיף כי ההסכם מבטא את הערכת ההנהלה להון האנושי בחברה.

מנכ"ל דינמיקה סלולר אלי אדדי, הצטרף גם הוא למברכים ואמר כי "אני שמח שהגענו  להסכם שמאפשר לדינמיקה סלולר להמשיך לצמוח ולשמור על מעמדה כרשת חנויות הסלולר המובילה בישראל, תוך שמירה על הגמישות והזריזות המאפיינים את החברה תוך שיפור רווחת העובדים ותנאי העסקתם". עוד אמר אדדי כי הוא "מאמין כי חתימה על הסכם זה הוא צעד נוסף בחיזוק השותפות שלנו עם העובדים ויחד נמשיך להוביל את השוק  ונעמוד באתגרים הרבים שעומדים בפנינו בשוק הסלולר".

יו"ר ועד עובדי סלקום, מיה יניב, אמרה היא "מאושרת שאחרי עבודה ארוכה ומאומצת הצלחנו לאגד את מאות מעובדי דינמיקה סלולר תחת ההסכם הקיבוצי ההיסטורי ופורץ הדרך  ממנו נהנים עובדי סלקום, במיוחד בזמנים מורכבים ומאתגרים עבור שוק הסלולר, אין דבר החשוב יותר לעובד מאשר ועד חזק אשר בכוחו לספק בטחון תעסוקתי, תנאי שכר מכובדים ובעיקר גב זקוף ואיתן".

גם יקי חלוצי, יו"ר איגוד הסלולר האינטרנט והיי-טק בירך את העובדים וההנהלה על חתימה ההסכם ואמר: "מהיום כל עובדי סלקום ודינמיקה הם כמקשה אחת הנהנית מתנאי משופרים וזהים תחת הסכם קיבוצי זהה".

על פי ההסכם, עובדי דינמיקה יקבלו תוספת שכר ממוצעת בגובה 3% לשנת 2017 ומענק חתימה שגובהו ינוע בין 600 ל-6,000 שקל בהתאם לוותק. שכר המינימום בדינמיקה של עובדים בעלי ותק של 12 חודש ומעלה, יהיה גבוה באופן קבוע ב-7% משכר המינימום הכללי במשק, ויעלה בהתאם לפעימות העלאת שכר המינימום שהוסכמו בין ההסתדרות והמדינה. בסעיף ההפרשות הפנסיוניות נקבע כי ההפרשות לפנסיה יחושבו כך שהן יחולו גם על כל התמריצים שמקבלים העובדים.

עובדים חדשים יקבלו מעמד של קביעות לאחר שלוש וחצי שנות ותק, והעובדים הקיימים לאחר שלוש שנים. ההסכם הקיבוצי מסדיר סוגיות שונות הנוגעות לניוד עובדים ומעניק קדימות למועמדים פנימיים בתהליכי איוש משרות. לצד זאת הוא מסדיר מנגנונים שונים בכל הקשור לסיום עבודתם של עובדים בחברה.

ההסכם מעלה גם את תעריף יום ההבראה בחברה ל-500 ש"ח, מעניק לעובדים בעלי ותק מינימלי קצבת ביגוד בסף אלף ש"ח בשנה, תוספת קייטנות לעובדים עם ילדים בסף אלף ש"ח, ותוספת גני ילדים בסך 200-300 ש"ח לעובדים עם ילדים עד גיל חמש. בנוסף כל עובדת לאחר חופשת הלידה תהיה זכאית להפחתת שעה מיום עבודתה, ללא שינוי בתנאי שכרה, עד הגיעו של הילד לגיל שנה. כל  עובד שצבר ותק של שלוש שנים יהיה זכאי לקבל קרן השתלמות, שההפרשה אליה תעמוד על 7.5% השתתפות מעביד ו-2.5% השתתפות עובד.

עובדי דינמיקה סלולר השלימו את התארגנותם בהסתדרות לפני כחמישה חודשים, ומאז נערך מו"מ אינטנסיבי בין הצדדים לחתימה על הסכם קיבוצי ראשון בחברה. לדינמיקה סלולר, שנרכשה על ידי סלקום לפני כשש שנים, כ-50 סניפים ברחבי הארץ בהם ניתנים שירותי מכירה ותיקונים לטלפונים ניידים, טאבלטים וציוד קצה מתקדם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!