דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ראש הממשלה

אחרי הלהבות / "בפעם הזאת נערכנו היטב והאש לא פגעה בחיים, שמרנו על החיים"

כך אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת במהלך ישיבת ממשלה מיוחדת שנערכה בחיפה בעקבות גל השרפות. עוד הוסיף נתניהו כי "כל מי שמצית, בזדון או ברשלנות, כל מי שמסית להצית - נפעל מולם בכל העצמה"

ישיבת הממשלה (צילום:קובי גדעון  לע"מ)
ישיבת הממשלה (צילום:קובי גדעון לע"מ)
שי ניר

הממשלה התכנסה הבוקר (ראשון) בבית עיריית חיפה לישיבה מיוחדת בעקבות גל השרפות. בפתח הישיבה שיבח ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את חיילי צה"ל שהדפו מוקדם יותר הבוקר התקפה בגבול הסורי והוסיף, "אנחנו ערוכים היטב בגבולנו הצפוני ואנחנו לא ניתן לגורמי דאע"ש או לגורמים עוינים אחרים, בחסות המלחמה בסוריה, להתבסס בסמוך לגבולותינו".

עוד התייחס נתניהו לגל השרפות ונזקיהן. "האש הזאת שם ובמקומות אחרים, היא שרפה נכסים, היא שרפה חפצים שטעונים בזיכרונות, היא גם שרפה לפעמים בעלי חיים, אבל לשמחתנו, בפעם הזאת נערכנו היטב והיא לא פגעה בחיים, שמרנו על החיים", אמר. נתניהו הוסיף שהנחה את משרדי הממשלה להושיט יד ולהוריד חסמים ביורוקרטיים בנושא הפיתוי לנפגעי השרפות, "המסר שלנו לכל אזרחי ישראל שבתיהם ורכושם נפגעו בשרפה: אנחנו נעזור לכם לשקם את בתיכם ואת חייכם בהקדם", אמר.

ראש הממשלה התייחס בדבריו גם לסוגיית ההצתות ואמר כי "אנחנו פועלים בכל החזיתות, כולל בחזית אכיפת החוק. כל מי שמצית, בזדון או ברשלנות, כל מי שמסית להצית – נפעל מולם בכל העצמה".  בהמשך הדברים הודה נתניהו לכוחות הביטחון וההצלה, לרשויות המקומיות ולאזרחי ישראל שהתנדבו לסייע "בזכות כל אלה – השגנו השתלטות מרשימה על שרפה שבמובנים מסוימים, היא הרבה יותר מורכבת והרבה יותר קשה משרפת הכרמל".

בסיום דבריו הודה ראש הממשלה למדינות השונות שסייעו למאמצי הכיבוי וסיפר כי שוחח עם מנהיגים באזור על הקמת כוח כיבוי רב-לאומי.

ישיבת הממשלה (צילום:קובי גדעון לע"מ)
ישיבת הממשלה (צילום:קובי גדעון לע"מ)

שר האוצר משה כחלון, אמר בתחילת דבריו אמר כתושב העיר חיפה שנאלץ גם הוא להתפנות בשל השרפה, הוא מודה לכוחות ההצלה והוסיף כי "אותו אדם שקיבל את ההחלטה לפנות את התושבים צריך להירשם בספר הזהב. אני חושב שזו הייתה החלטה אמיצה, לא פשוטה, שגם ראש העיר היה מעורב בה וזה הוכיח את עצמו".

כחלון הוסיף  כי משרדו פועל כבר בשטח להערכת הנזקים ומתן מענה כספי מיידי לאזרחים ורשויות מקומיות שנפגעו, "משרד האוצר, יחד עם קרן מס רכוש ורשות שוק ההון וחברות הביטוח קיבלנו החלטה לתת מענה לכולם. אחת הפעולות הראשונות שעשינו אתמול היא שחרור של כ-21 מיליון ש"ח כך שהכסף כבר רץ מהבוקר. כ-15 מיליון ש"ח מיועדים להוצאות המידיות של ראשי הרשויות ועוד שישה מיליון ש"ח, שהם 2,500 שקלים לנפש יוענקו לכל אדם שלא יכול לחזור הביתה."

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר כי פעולת ההצתה היא טרור לכל דבר וכי מקורה בהסתה ברשתות, אך הוסיף שלא נמצאה יד אחת מכוונת. שר הפנים אריה דרעי אמר כי יפעל לביטול המעמד האזרחי של  המציתים.

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, סקר בפני חברי הממשלה את ממדי הנזק שנגרמו לעיר. לדבריו, 1,784 דירות ניזוקו, 527 מתוכן לא ראויות למגורים וכי בשטחים ציבורים נפגעו כ-2,800 דונם. בדבריו, השווה יהב את פעולות הכיבוי בגל השרפות הנוכחי לאלו בשרפת הכרמל ב-2010, ועל רקע הביקורת על תפקוד טייסת הכיבוי, הודה יהב לנתניהו על הקמתה וקרא להוסיף תקציבים לרכישת מטוסים וניידות כיבוי נוספים.

יהב ציין לטובה גם את פעולת אנשי מס רכוש שהחלו לפעול כבר מיום שישי האחרון, ובצורה חסרת תקדים פעלו כחלק מהחמ"ל העירוני שהוקם. יהב קרא למשרדי הממשלה לתת מענה מהיר לתושבים שבתיהם נפגעו ולאפשר להם שגרה בחייהם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!