דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סוריה

מלחמה בסוריה / עדויות נוספות לשימוש בנשק כימי במלחמת האזרחים בסוריה

על פי העדויות, דאעש, צבא אסד וכן ארגוני המורדים השתמשו בגז חרדל ובגז כלורין, האסורים לשימוש על פי אמנות בינלאומיות.

תושבים יושבים בהריסות ביתם בעיר חלב, סוריה (צילום: ארגון ׳הקסדות הלבנות׳ / סוכנות AP).
תושבים יושבים בהריסות ביתם בעיר חלב, סוריה (צילום: ארגון ׳הקסדות הלבנות׳ / סוכנות AP).
אוריאל לוי

השימוש בנשק כימי במלחמת האזרחים בסוריה נמשך: במספר אירועים שהתרחשו בימים האחרונים הואשמו דאעש, צבא אסד וארגוני המורדים בשימוש בגז חרדל ובגז כלורין.

ארגוני המורדים הג'יהאדיסטים בחאלב תקפו שלשום (שישי) בנשק כימי את השכונה הכורדית שייח' מקסוד. השכונה הממוקמת בצפון העיר חאלב, ונשלטת בידי הצבא הכורדי YPG הותקפה על ידי שני ארגונים המזוהים עם אל-קאעידה, אחרר אל-שאם וג'בהאת א-נוסרה. כתוצאה מההתקפה הכימית נהרגו 6 בני אדם, ביניהם 2 ילדים ועוד כ-15 נפצעו.

הטלוויזיה הממלכתית בטורקיה דיווחה היום (ראשון) כי טיל שירו לוחמי דאעש בצפון סוריה גרם לתסמינים הנובעים מחשיפה לגז כימי בקרב 22 לוחמים מורדים סורים. לפי סוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה", מתקפת הטילים של דאעש אירעה באזור חלילייה, ממזרח לעיירה א-ראי. בעיתון הטורקי "הורייט" פורסם כי המורדים פונו לבית חולים במחוז קיליס שעל גבול טורקיה בחשד להרעלה כימית לאחר שהתלוננו על בחילות וכאבי ראש חמורים. צוותי החירום הטורקיים ערכו להם כמה בדיקות בניסיון לברר אם הם אכן נפגעו מטיל כימי.

נזקים לשכונות מגורים מהפצצות צבר סוריה בחַלַבּ היום - 19.11.16
נזקים לשכונות מגורים מהפצצות צבר סוריה בחַלַבּ היום – 19.11.16

 

לפני כשבועיים אמר שר ההגנה הרוסי כי יש בידיו הוכחות לכך שהמורדים הג'יהאדיסטים בחאלב תקפו באמצעות נשק כימי את הצבא הסורי בתחילת החודש. השר הוסיף כי כתוצאה מהתקיפה נפגעו כ-30 חיילים סורים. ביום שני האחרון, מומחים רוסים הציגו ממצאים נוספים המוכיחים כי המורדים השתמשו בנשק כימי בהתקפות נגד צבא אסד בחאלב.

על פי דו"ח של הארגון IHS Conflict Monitor, ארגון דאעש השתמש בנשק כימי בסוריה ובעיראק לפחות 52 פעמים מאז 2014. הדו"ח מצביע על כך שהארגון הרצחני משתמש בין היתר בגז כלור ובגז חרדל בקרבות נגד ארגונים שונים ונגד צבאות סוריה ועירק.

בשנתיים האחרונות נרשמו עדויות יומיומיות לשימוש של צבא אסד והמורדים בגז כלורין, ושימוש של דאע"ש בגז חרדל וברעלים נוספים. כל הצדדים הלוחמים בסוריה, מלבד הכורדים, משתמשים בנשק כימי האסור על פי האמנות הבינלאומיות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!