דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
19.5°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.5°חיפה
  • 19.7°אשדוד
  • 19.0°באר שבע
  • 27.5°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 19.4°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנות גילמור

ביקורת טלוויזיה / המיני עונה החדשה של 'בנות גילמור' כבר כאן ונראה לנו שהצליח להן

תשע שנים אחרי העונה האחרונה 'בנות גילמור' התבגרו והן עשויות מאותם החומרים - התאהבויות, קפה, אמא שתלטנית, אכזבות, תסביך אב ודיאלוגים קצובים ושנונים. או, איי ממבר!

העונה החדשה של בנות גילמור (צילום: סוכנות AP).
העונה החדשה של בנות גילמור (צילום: סוכנות AP).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

'שנה בחיים', כך בחרה היוצרת והתסריטאית איימי שרמן-פלאדינו לקרוא למיני עונה החדשה של 'בנות גילמור' שיצאה ביום שישי האחרון, לאחר ציפיה ממושכת. בשנת 2007 עלתה עונתה האחרונה של הסדרה האהובה, אבל שלא כמו 6 העונות הראשונות שרמן-פלאדינו לא הייתה חלק ממנה. עכשיו, נתנו לה צ'אנס לתקן וליצור משהו שמנסה להתכתב עם העונות הראשונות של הסדרה.

נראה שמעבר לרצון של שרמן-פלאדינו לקבל את הקלוז'ר שמגיע לה, היא התעסקה באיך לספק לנו את הקלוז'ר שאנחנו חושבים שמגיע לנו. הכל מאוד מנחם, הפסקול, הבגדים, אפילו הדמויות ההזויות מסטארז הולו לא כאלה מציקות. קצת כמו פירות הנוסטלגיה מהעונה הנוכחית של סאות' פארק מכל פינה בעיירה אפשר לשמוע, ממבר סוקי?, ממבר ליין?, ממבר צ'ילטון? או איי ממבר! אם לא הייתי מעוניינת להיזכר לא הייתי טורחת לראות את העונה החדשה.

https://www.youtube.com/watch?v=fTnU5MG5Edw

דווקא בדברים בזכותם נודעה 'בנות גילמור', העונה החדשה קצת מאכזבת; הדיאלוגים בין לורליי לרורי לא ממריאים, הקפה נראה דלוח ויש רגעים בהם חשבתי שרורי הולכת להגיד שהיא לא באה לפה היום בשביל הקפה אלא כדי לדבר על סבא שלה (ריצ'ארד גילמור). אני כמובן בכלל לא מתייחסת לכל מיני קטעי מיוזיקל מיותרים שהכניסו לסדרה, כי כנראה רורי ולורליי הגיעו למכסת המילים שלהם בשבע העונות הראשונות.

אבל בואו נדבר על הדברים הטובים.

בעונה הנוכחית לורליי ורורי מחליפות תפקידים, וזה טוויסט מעניין ששווה להתייחס אליו. בשבע עונות הקודמות חלוקת התפקידים הייתה מאוד ברורה: לורליי היא האמא, אבל מאופיינת בחוסר אחריות, פחות סגורה לגבי העתיד שלה ומנסה לתקן את עצמה דרך רורי. ואילו רורי היא הבת אבל היא האחראית, היא יודעת מה היא רוצה והיא לרוב משיגה את זה.

אז זהו, שלא. רורי עכשיו בת 32, במשבר בקריירה, בלי בן זוג שמעריץ אותה (כפי שהורגלה בעבר), קצת מאוהבת בלוגאן שמאורס בכלל למישהי אחרת, כולל רמיזה על כך שהמשפחה שלו לא "אישרה" לו להתחתן עם רורי. האם אנחנו משחזרים את לורליי של לפני 30 שנה? במידות רבות, כן. כמו שללורליי הייתה תמיד חולשה לאבא של רורי – כריסטופר, מסתמנת מגמה דומה ביחס ללוגאן. כמו שתמיד לורליי פנתה ללוק כשהיה לה קשה, מסתמנת מגמה דומה ביחס לאחיין של לוק – ג'ס. כך אם אני צריכה להמר איך תראה עוד עונה של בנות גילמור בעוד 8 שנים, אני יכולה להגיד בבטחה שלרורי תיהיה בת מלוגאן והיא תגור עם ג'ס בבית ליד לורליי ולוק.

אחד משני הדברים הטובים – אמילי גילמור:

ועוד שני דברים טובים:

אמילי גילמור, כל מילה מיותרת.

המחווה המדהימה לוויילד ולמי שתמיד תעדיף את גרסת הספר על גרסת הסרט, הרגשתי שהסצינה הזאת נכתבה במיוחד בשבילי. ובעצם זה הקטע עם בנות גילמור לא? אז כנראה שהצליח להן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!