דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מזג האוויר

וכעת, התחזית / מהפך: לאחר היובש הקיצוני - סופות, גשמים וקר

לקראת הירידה משמעותית בטמפרטורות והשיטפונות במרכז ערי מישור החוף - כל מה שאתם צריכים לדעת על איך להיזהר בדרכים, בבתים ובחוץ. גם בעיריית חיפה ובחברת החשמל נערכים

יום גשום בירושלים (צילום ארכיון: יונתן זינדל/ פלאש90)
יום גשום בירושלים (צילום ארכיון: יונתן זינדל/ פלאש90)

היובש הקיצוני שליווה אותנו בימים האחרונים, שסייע בהתפשטות גל השרפות, צפוי להסתיים כבר היום (רביעי) וממטרים ירדו לפרקים בצפון הארץ ובמרכזה והם יהיו מלווים בסופות רעמים ובמשבי רוח עזים. ייתכן אף ברד. בדרום הארץ ירד גשם מקומי וייתכנו שם סופות חול מקומיות. תורגש ירידה ניכרת במידות החום. עם זאת, ייעשה אביך בעיקר בדרום הארץ. הגשם יתחזק במהלך הלילה לאורך החוף ובצפון הארץ וייפסק בשאר האזורים.

יום חמישי יתאפיין בממטרים המלווים בסופות רעמים בודדות בצפון הארץ, בחוף ובשפלה. קיים חשש להצפות במרכזי הערים לאורך מישור החוף. ינשבו רוחות חזקות ובדרום הארץ יתחוללו סופות חול וייעשה אביך. בפסגת החרמון צפוי שלג ראשון. הטמפרטורות ירדו ויעשה קר מהממוצע לעונה, והגשם יתפשט במהירה להרי המרכז ולצפון הנגב.

בשישי יוסיף להיות מעונן וקר, וגשם יוסיף לרדת מהצפון עד לצפון הנגב. קיים חשש לשיטפונות והצפות. לקראת ערב ייחלשו הגשמים ויתמעטו.

ברשות המים מזהים מגמה הולכת ומתגברת בשנים האחרונות של תבנית ״בצורות ושיטפנות״: קיצוניות הולכת וגדלה בין תקופות יובש להצפות. זו מגמה שאיננה מטיבה עם משק המים וגם לא עם החקלאים, אשר מתקשים להתמודד עם התנודתיות ההולכת וגוברת של הבצורות ההולכות ומחמירות מצד אחד ואירועי שיטפנות מצד שני.

מזג אוויר חורפי (צילום: דבר ראשון).
מזג אוויר חורפי (צילום: דבר ראשון).

 

בחברת החשמל התריעו כי האבק והפיח שהצטברו על רשת הולכת החשמל בעקבות גל השרפות, עלולים לגרום להפרעות באספקת החשמל מיד עם תחילת הגשמים.

בחברה הודיעו כי הם ערוכים באופן מלא לקראת החורף, כלל צוותי עבודה לתיקונים וציוד כבד הכולל במות הרמה ומנופים ליציאה מידית לשטח. אך ביקשו כי על אף ההיערכות המקדימה הנרחבת, הרוחות העזות הצפויות עלולות לגרום לקריסת עצים, פגיעת ענפים וחפצים שונים ברשתות החשמל ולגרימת נזק שיגרום להפסקות באספקת החשמל. מחברת החשמל מבקשים מהציבור להיות סבלניים וערניים ולדווח מידית על חוטי חשמל קרועים או נזקים אחרים לרשת החשמל. במקרה של פגיעות ברשת החשמל, קריעת חוטים או כל מפגע אחר, הציבור יכול לפנות לחברה דרך מרכזי השירות 103, יישומון חברת החשמל, דף הפייסבוק, או אתר האינטרנט של החברה.

הדגשים של מד"א לקראת הסופה:

במגן דוד אדום מזהירים את הציבור מפני הפגיעות האפשריות בעקבות גל הקור והגשם הצפוי לפקוד את ישראל החל ממחר

על פי תחזית השרות המטאורולוגי החל ממחר ועד יום שבת מזג האוויר צפוי להיות סוער במיוחד * המערכת החורפית הצפויה תכלול בין היתר גשמים חזקים שעלולים לגרום להצפות, רוחות עזות, טמפרטורות נמוכות וסופות רעמים * במד"א נערכים למזג האוויר הסוער ומתכוננים להעניק טיפול רפואי בכל צורך * במגן דוד אדום מזהירים מפני פגיעות אפשריות ומגישים את המדריך המלא לבטיחות בחורף

מגן דוד אדום תגבר את המשמרות בעובדים ובמתנדבים, על מנת להעניק מענה מלא במידה ויהיה ביקוש גובר לשירותי מד"א ולקריאות ופניות במוקד החירום 101. במד"א מבקשים מהציבור הישראלי לנהוג במשנה זהירות, ומזכירים כי החורף על גשמיו, שינויי הטמפרטורה וההשלכות של אלו – משפיעים על רובדים רבים בחיינו:

במקומות בהם יצטבר קרח או שלג על המדרכות והכבישים, מתבקש הציבור להימנע מלנוע שם שלא לצורך, בשל ריבוי מקרים של החלקה ושבירת גפיים בעבר.

בעת רוחות חזקות עלולים חפצים רבים להינתק ממקומם, לעוף במהירות רבה ולפגוע בעוברים ושבים. על כן, יש להקפיד לחזק חפצים שונים הנמצאים בחוץ.

גם את חימום הרכב או הבית יש לעשות בשום שכל ולהיות עירניים להרעלת גז בעת שימוש בתנורי גז או קמינים הפועלים על גחלים. כדאי להקפיד על אוורור המקומות המחוממים, בטח ובטח בעת נהיגה.

 

מנע שריפה – הרחק תנורי חימום הפועלים על אש גלויה (כגון ספירלה) מחפצים העשויים להתלקח (ספות, שמיכות). אין לייבש בגדים על תנורים כאלה מחשש לדליקה ויש לבדוק טרם חיבור התנור לחשמל את תקינות השקע והתקע. הקפידו למנוע גישה של ילדים לתנור.

בכל מקרה של התנהגות חריגה או סימנים חשודים, יש להזעיק מיידית את כוחות מד"א בחיוג למוקד חירום 101 ולהישמע להוראות הפאראמדיקים והחובשים במוקד עד להגעת כוחות מד"א למקום.

שלג בחרמון

באתר החרמון צנחה הטמפרטורה אתמול ל- 5 מעלות במפלס העליון, 12 מעלות במפלס התחתון, ומהלילה עד ליום שישי קיים צפי לסופה, ושלג צפוי לרדת בפסגת החרמון. 75 טון מלח כבר נקנו לטובת פינוי השלג מצירי התנועה. הרכבלים, חתולי השלג מפלסות השלג מוכנים לעונה ולשלג.  מסלולי הסקי חודשו והורחבו .  חניונים והחניות הוכשרו לקליטת אלפי כלי רכב.

לירון מילס, מנכ"ל אתר החרמון, מברך על מערכת החורף הראשונה שמתקרבת ועוד יותר על העובדה שגם השלג הראשון צפוי להגיע לחרמון. "אנחנו מצפים לחורף טוב במהלכו ייהנו מאות אלפי מבקרים מאתר השלג הישראלי".

גם בחיפה נערכים לגשמים הרציניים בימים הקרובים – בשכונת רוממה שספגה את הפגיעה הקשה ביותר, פועלים בימים האחרונים  צוותי גיזום באמצעות ציוד כבד ומפנים עצים מסוכנים ופגעי שריפה העלולים להיסחף ולגרום לחסימת מערכת הניקוז. גם בשאר העיר, בוודאי בשכונות שסבלו מהשריפה, נערכת העירייה להחיש סיוע לתושבות והתושבים.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!