דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קבוצת אלביט

שביתה / עובדי SCD במשגב שובתים לאחר שהמנכ"ל החליט על פיצוץ המשא ומתן

העובדים בחברת SCD שבבעלות אלביט מערכות ורפאל שובתים מזה מספר ימים לאחר שהמנכ"ל, ברוך גליק, חזר בו מכל מה שסוכם עד כה.

הפגנת עובדי SCD שנערכה במאי (צילום ארכיון: דוברות ההסתדרות).
הפגנת עובדי SCD שנערכה במאי (צילום ארכיון: דוברות ההסתדרות).

עובדי חברת SCD הממוקמת במשגב, שובתים מזה מספר ימים במחאה על המבוי הסתום וגרירת הרגליים מצד ההנהלה במו"מ להסכם קיבוצי ראשוני בחברה.

עובדי SCD התאגדו בהסתדרות במהלך חודש יוני 2015 כאשר בחודש יולי באותה השנה כבר הוכרז סכסוך עבודה ראשון בחברה עקב סירוב המנכ"ל, ברוך גליק, להכיר בוועד העובדים. לאחר שהכירו בוועד החלו דיונים על הסכם קיבוצי.

בפברואר 2016 הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בחברה לאחר שההידברות בין הצדדים על הסכם שיסדיר את תנאי העסקת העובדים עלתה על שרטון. בחודש מאי שבתו העובדים במשך למעלה משבוע, אולם שבו לעבודה לאחר שההנהלה ניאותה לשוב לשולחן הדיונים.

פגישות המו"מ שנוהלו מאז עם הנהלת החברה ועם יו"ר ההסתדרות במרחב כרמיאל יואב קליין, יו"ר איגוד עובדי המתכת, החשמל והאלקטרוניקה גבי אסרף ויו"ר ועד העובדים אלון ברקוביץ' הניבו הסכמות רבות, אולם בתחילת חודש נובמבר המשא ומתן שוב התפוצץ, לאחר שהמנכ"ל גליק הודיע באופן פתאומי כי כל ההבנות שהושגו עד כה מבוטלות מבחינתו. כך, לטענת ההסתדרות, מחק למעשה גליק כהרף עין את כל ההבנות שסוכמו עמו במהלך השנה וחצי האחרונות תוך ניסיון לרפות את ידי העובדים. בשלב זה לא נותרה לעובדים ברירה אלא לפתוח שוב בשביתה.

SCD עוסקת בייצור מערכות אלקטרו-אופטיות (גלאי חישה) ומערכות לייזר לתעשייה הביטחונית ולשוק האזרחי בישראל ובעולם. ההיסטוריה של החברה מתחילה אי שם בשנות ה-70 לאחר מלחמת יום הכיפורים, מאז עברה החברה מספר גלגולים עד שהגיעה למבנה הנוכחי שלה כאשר 50% מהמפעל מצוי בשליטת אלביט מערכות ו-50% בשליטת רפאל בשותפות מלאה. כמנכ"ל החברה משמש ברוך גליק ובחברה מועסקים כ-450 עובדים, חלק גדול מהם אנשים מחקר ופיתוח.

יואב קליין, יו"ר ההסתדרות במרחב כרמיאל, מסר הבוקר: "צר לי שהנהלת SCD בוחרת לזלזל בעובדיה המסורים ולהתייחס אליהם בחוסר כבוד מוחלט. העובדים קיבלו החלטה להתאגד בהסתדרות כאשר כל שהם מבקשים הוא להסדיר את תנאי העסקתם בהסכם קיבוצי – וצעדיהם זוכים מאיתנו לגיבוי מוחלט. אני קורא לחברה לחשוב שוב על עובדיה ולקוחותיה, להפגין אחריות ולמנוע משבר עמוק עוד יותר".

אלון ברקוביץ', יו"ר ועד עובדי SCD: "נראה שהנהלת החברה כלל לא מתכוונת להגיע עמנו להסכם כלשהו, וסבלנותנו פקעה. עד שההנהלה לא תפנים שעובדיה הם בני אדם שביטחונם התעסוקתי ותנאי העבודה חשובים להם, השקט לא ישוב ל-SCD. אני שב וקורא להנהלת החברה להתעשת ולשבת עמנו באופן מיידי למו"מ כן וענייני לפתרון המחלוקות על מנת שיחד נוכל להמשיך להצעיד את החברה קדימה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!