דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.0°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 21.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנק דיסקונט

הסכם קיבוצי / דיסקונט: תוספות שכר, קליטת בעלי מוגבלויות והגדלת תקציב הרווחה

כך נקבע בהסכם הקיבוצי החדש שנחתם בבנק. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן : "ההסכם משמש דוגמה מצוינת לאופן שבו יחסי עבודה יכולים להשפיע על חייהן של אלפי משפחות בישראל"

בנק דיסקונט (צילום: יוסי זמיר / פלאש 90)
בנק דיסקונט (צילום: יוסי זמיר / פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ"לית קבוצת דיסקונט לילך אשר טופילסקי וארגון הוועד הארצי של עובדי דיסקונט חתמו אתמול (רביעי) על הסכם קיבוצי חדש לעובדי הבנק. ההסכם החדש כולל לראשונה תוספת שכר שקלית  דיפרנציאלית, המיטיבה באופן מיוחד עם העובדים בדרגות השכר הנמוכות. כמו כן, ההסכם מסדיר את קליטתם של 57 עובדים עם מוגבלויות המועסקים במסגרת פרויקט תמיכה בקהילה, למעמד של עובדים מן המניין בבנק.

בניגוד לתוספת אחוזית, בה התוספת לשכר ניתנת באחוזים מהשכר, ובעלי השכר הגבוה נהנים ממנה יותר, התוספת השקלית משפיעה לטובה על בעלי השכר הנמוך.

טקס חתימת הסכם קיבוצי בבנק דיסקונט (צילום: דוברות ההסתדרות).
טקס חתימת הסכם קיבוצי בבנק דיסקונט (צילום: דוברות ההסתדרות).

"ההסכם משמש דוגמה מצוינת לאופן שבו יחסי עבודה יכולים לשנות מציאות חברתית ולהשפיע על חייהן של אלפי משפחות בישראל" ברך יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן את הנהלת הבנק ונציגי העובדים, "לצד חיזוק העובדים בדרגי השכר הנמוכים וצמצום פערי השכר בבנק, ההסכם מבשר על מהפיכה אמיתית בהגשימו את החזון להבטחת השילוב הראוי של עובדים עם מוגבלות בעולם העבודה".

מנכ"לית הקבוצה לילך אשר טופילסקי ברכה על ההסכם ואמרה כי הוא מסמן שלב נוסף בתהליכי השינוי של הבנק. "ההסכם החדש תומך בתנופת העשייה ובחיזוק כושר התחרות של קבוצת דיסקונט במערכת הבנקאית. ראוי לציין את ארגון העובדים והעומדים בראשו, על דרך קבלת ההחלטות ועל האופן המכובד בו התנהל התהליך. קיימנו דיאלוג ישיר וענייני, תוך רצון משותף לחולל את השינויים המתבקשים בהסכמי העבודה, כאשר לנגד עיניי כולנו המשך צמיחתו והצלחתו של הבנק, גם בעתיד" אמרה.

יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר דוד הדגיש כי ההסכם מביא לשיפור משמעותי בתנאי העובדים, תוך הסדרת ביטחונם התעסוקתי, וכי הוא "מהווה ביטוי נוסף להישגי העבודה המאורגנת הן למען העובדים והן למען החברה הישראלית כולה". יפית גריאני, ראש חטיבת משאבי אנוש ונכסים בקבוצה אמרה, "חתמנו על הסכם שנותן מענה מכבד וראוי לכל הצדדים. הוא מבטא את הצורך של דיסקונט להשתנות ולהתייעל, בהתאמה לרוח התקופה ולאתגרים שלפנינו".

במסגרת ההסכם, הוארך גם תוקפה של חוקת העבודה בדיסקונט עד לשנת 2021, וזאת תוך הבטחת הביטחון התעסוקתי של העובדים והתאמת החוקה לצרכי הבנק במציאות משתנה של תהליכי האוטומטיזציה והמחשוב בענף. יוזכר כי בספטמבר השנה יצא הבנק לתוכנית התייעלות הכוללת צמצום בכאלף משרות בחמש שנים במשותף עם הוועד, אשר תתבסס על הצעות פרישה מרצון ועל פרישה טבעית עד שנת 2021.

צמצום פערים – ושותפות ברווחים

על פי ההסכם, עובדי הבנק זכאים לתוספת חודשית ממוצעת בגובה 1,500 שקלים, אשר תפוצל לשתי פעימות: אלף שקלים בממוצע בתחילת 2017, ו-500 שקלים בממוצע בתחילת 2018. מנגנון תוספת השכר השיקלית נועד לצמצם את פערי השכר בבנק.

באופן תקדימי, ההסכם כולל גם מנגנון מענקים מדורג אשר יקשור בין התשואה להון של הבנק לבין הבונוס השנתי שיקבלו העובדים. לדוגמא, במידה והתשואה השנתית של ההון תעלה על 8% יקבלו העובדים בונוס ממוצע בגובה משכורת אחת, ובמידה ויעלה ל-10% – בגובה שתי משכורות. הבונוס יחולק על פי קריטריונים שתקבע ההנהלה לאותה שנה, בין על ידי מענק חד פעמי או בהסכמת הוועד באמצעות הקצאת מניות שוות ערך.

סוגיות נוספות שהוסדרו בהסכם הן הגדלת תקציב הרווחה לעובדים, ביטול תקופת הניסיון בבנק ויצירת מסלול גמיש לקידום עובדים לתפקידי ניהול. כחלק מצמצום פערי השכר הוחלט על השוואת תנאים חלקית של עובדי דור ב' עם אופק לצמצום נוסף בהסכם הבא. גם עובדי הדרג הניהולי בבנק יקבלו בעקבות ההסכם תוספת שכר אישית ואחידה בשיעור של 2.8% שתתווסף למשכורתם האישית ותיפרס על פני ארבע השנים הקרובות. במסגרת ההסכמות, תוספת זו תמיר את "התוספת בגין העברה" תוך הסדרת תהליכי הניוד של המנהלים בבנק ללא פגיעה בזכויותיהם. עובדים אשר נמנים על דרג מנהלי הענף בבנק יקבלו תוספת של 2% נוספים, אשר תינתן במספר פעימות לאורך תקופת ההסכם.

רפי קזלקופי, יו"ר הוועד הארצי של עובדי דיסקונט אמר: "הצלחנו להגיע להסכם היסטורי בבנק דיסקונט. ההסכם שומר על הביטחון התעסוקתי של העובדים ומתגמל את העובדים באופן ראוי והולם. ההסכם גם מצמצם את הפערים שהיו בבנק. כל ההישגים הללו הם תוצאה של משא ומתן ממושך ואינטנסיבי". מיכאל אסור, יו"ר ועד המנהלים התייחס אף הוא ואמר "ההסכם שהושג הוא פועל יוצא של העמידה האיתנה של הוועד במטרה לשמור על כל ציבור המנהלים בבנק. הצלחנו, בתום חודשים ארוכים של משא ומתן מורכב, להגיע להסכם שמצעיד את הבנק קדימה ונותן אופק כלכלי ותעסוקתי לכלל המנהלים בבנק, יחד עם שמירה על זכויות ואופן ניוד המנהלים בבנק".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!