דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
זנות

מעקב דבר ראשון / במתחם הבורסה ברמת-גן עדיין אפשר לנצל מינית נשים בתמורה לכסף

במתחם הבורסה עדיין פתוחים 'מועדונים' המציעים לגברים 'פיפ-שואו' וריקוד 'ארוטי', כשברור לכל שבפנים אפשר לקנות מין בכסף. "אתה חושב שלא יודעים? מעלימים עין", אומרים העובדים במתחם

'אפרודיטה' במתחם הבורסה ברמת גן, אתמול - 1/12/2016, היה עדיין פתוח (צילום: דבר ראשון).
'אפרודיטה' במתחם הבורסה ברמת גן, אתמול - 1/12/2016, היה עדיין פתוח (צילום: דבר ראשון).
יהל פרג'

לפני שלושה שבועות דיווחנו כאן על מבצע של משטרת ישראל ועיריית רמת-גן "לניקוי" מתחם הבורסה בעיר. המבצע כלל פשיטה על עסקים של פשיעה כלכלית, אך הדגש הושם על סגירתם למשך שלושים ימים, של 'מועדונים' בהם מתקיים מסחר במין. צווי הסגירה הושגו בזכות פגיעה בתקנות תברואתיות ובטיחותיות, ולא בשל הניצול המיני המתקיים בהם.

ה"מועדונים", או כפי שמגדירם זאת במשטרה 'בתי הבושת', שנסגרו בפשיטה הם:  טרופיקנה, טאג' מאהל, תובל 36, תותי פרוטי ואפרודיטה.

המהלך של עיריית רמת-גן הוא מבורך – מיגור הקנייה של מין באזור מתחם הבורסה, אשר ידוע ברבים כי אפשר למצוא בו נשים בזנות – ולקנות את שרותיהן. המהלך הוא חלק מהניסיון של העירייה לשוות למתחם הבורסה אופי של מתחם בילוי ומשפחה, "נקיון מתחם הבורסה מעסקים מפוקפקים הוא חלק בלתי נפרד מהשינוי המהותי הנעשה בבורסה ולא נפסיק לעסוק בכך עד שנדע שפעילות האכיפה והפיקוח במקום כנגד עסקים אלה הצליחה באופן מלא״, כפי שהגדיר זאת ראש העיר רמת-גן, ישראל זינגר.

'תותי פרוטי' במתחם הבורסה ברמת-גן, ב-1/12/2016 היה עדיין פתוח (צילום דבר ראשון).
'תותי פרוטי' במתחם הבורסה ברמת-גן, ב-1/12/2016 היה עדיין פתוח (צילום דבר ראשון).

מאז פרסום הכתבה, קיבלנו מספר פניות כי העסקים – כרגיל. המקומות פתוחים, בייחוד ברחוב תובל בעיר, "כמו שנאמר בכתבה העסקים המפוקפקים ממשיכים לעבוד על העיריה והמשטרה ובתי המשפט וגם מס הכנסה – מגלגלים מליונים בשחור ולא עושים להם כלום", נכתב באחד מהמיילים שהגיעו למערכת.

ביום חמישי בשבוע שעבר, יצאנו לבדוק האם 'המועדונים' ברחוב תובל אכן פועלים. הרוחות והגשם ששטפו את רחובות רמת-גן ביום חמישי לא מנעו מבעלי ה"מועדונים" 'אפרודיט'ה ו'תותי-פרוטי' לפתוח את בתי המסחר שלהם, כן, באמצע היום. בשיחה עם עובדת באחד מהעסקים במתחם הבורסה, עלו הדברים הבאים:

הפיפשואו הזה (תותי פרוטי) הוא פתוח?
"הכל פתוח. כן. זה לא רק זה".

מה יש פה?
"הן שמה עושות מופעים".

אבל מדובר רק במופעים?
"אני לא יודעת… אני לא ממליצה להכנס לשם, למרות שזה בחורה ברמה, נשים מבוגרות בנות 35".

לא היה קטע שסגרו את כל המקומות האלה? שהעירייה פשטה?
"לא סגרו. הן אומרות שהן חשפניות – אבל זה בית בושת בפנים. אתה חושב שלא יודעים? מעלימים עין. אני בשעות הערב לא רוצה לצאת מפה, שלא יחשבו… זונות עומדות פה בצמתים כל הלילה, סרסורים".

פשיטת משטרה על מתחמי זנות במתחם הבורסה בר"ג (צילום: דוברות המשטרה).
פשיטת משטרה על מתחמי זנות במתחם הבורסה בר"ג (צילום: דוברות המשטרה).

נבהיר, לא שלחנו תחקירן לנסות לקנות מין בתשלום, ואין בידנו עדויות על כך שאכן זו המציאות במועדונים האלו, אך ניכר שכולם יודעים שזה מה שמתרחש מאחורי הווילונות ברחוב תובל – ניצול מיני.

לעיריית רמת גן כוונות טובות לצד הרצון ביחסי ציבור טובים, אך נראה כי הדרך עוד ארוכה עד למצב בו גברים לא יוכלו לקנות מין במתחם הבורסה. לשם כך נדרש שילוב ידיים בין כל הגורמים – העירייה, המשטרה, הפעילות החברתיות והמחוקק – על מנת לאכוף את החוק האוסר סרסור, ובתקווה לחוקק את חוק הפללת הלקוחות.

תגובות:

מהמשטרה נמסר:

"במסגרת הפעילות היזומה נסגרו כ 5 בתי בושת.
3 מקומות נשארו סגורים בשל פעילות רציפה ויזומה של הסיור הרגלי והשיטור העירוני בר"ג בשילוב גופי אכיפת חוק נוספים.
2 מקומות נוספים מצויים בהליך משפטי מול משטרת ישראל .
ככלל, כוחות המשטרה ממשיכים לפעול בצורה יזומה ורציפה באזור הבורסה תוך שהם מוודאים כי המקומות נשארים סגורים וזאת על מנת לוודא כי לא מבוצעת כל פעילות פלילית בנושא.
עד כה לא התקבלה כל תלונה בנושא וכל תלונה שתתקבל בנושא תטופל כנדרש ע"פ חוק".

מעיריית רמת גן נמסר:

"בניגוד לנטען בכתבה, הפעילות המשותפת של העירייה והמשטרה למיגור הזנות ושירותי המין במתחם הבורסה נמשכת בעצימות גבוהה ובנחישות.

כנגד האתרים המפוקפקים מתבצעים הליכים בהתאם להנחיות המחוקק וטעות לחשוב שניתן לסגור את כל האתרים המדוברים בשבוע אחד של פעילות. עד כה, נסגרו לחלוטין שלושה מקומות במתחם, והמשטרה מבצעת במתחם בדיקות יומיות ומבצעי אכיפה. רק בשבוע האחרון עוכבו והורחקו מהמתחם עובדות במקומות שונים, למשך 60 יום, בהתאם לתוקף צווים שמנפיקה המשטרה.

יובהר, כי הפעילות במתחם הבורסה נמצאת בתחילתה ותימשך עד לסגירת כלל האתרים המדוברים במתחם, כל זאת בהתאם להוראות החוק. בעניין המקומות שהוזכרו בכתבה, יובהר כי ׳תותי פרוטי׳ הוא עסק שעובד ללא רשיון ונמצא בהליכי סגירה בכפוף לתיק משטרתי המתנהל בעניינם וכנגד ׳אפרודיטה׳ מנהלת העירייה הליך משטרתי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!