על אף ההבנות שהושגו בין הנהלת אל על לעובדיה, החליטה ההנהלה להוציא את טיסה 001 אתמול וכן את הטיסות לברלין ולפראג היום במטוסים חכורים. התערבות יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בתיאום עם מנכ"ל החברה דוד מימון מנעה את ביטולה של טיסה 027 לניו-יורק, זאת בשעה שנוסעיה כבר חיכו בשדה התעופה.
לטענת ההנהלה הטייסים מוסיפים להפעיל עיצומים, אותם הגדירו כביריונות, במטרה להפעיל לחץ על ההנהלה לשנות את ההסכם, ומתוך חוסר נכונות להתחייב לשקט תעשייתי. מנגד בועד העובדים טוענים כי יו"ר ועד הטייסים עצמו, ניק צוק, הציע להפעיל את טיסה 027 וכי "גם היום היו טייסים שהיו מוכנים וזמינים להוציא את כל הטיסות שבוטלו, טיסות שהן מעבר ללוח הטיסות המתוכנן שלהם".
להודעה זו אף צירפו הודעה ששלח הטייס רוני שוב לסמנכ"ל המבצעים של אל על רוני בקר, ובה הוא אומר כי על אף אי הנוחות שהוא חש לעזוב את אביו למספר ימים בסמוך לפטירתה של אימו – הוא מוכן להתנדב לטיסה הארוכה לניו-יורק הצפויה לחזור רק ביום שלישי אחרי הצהרים. "אני בטוח שהשיקול לא להשאיר 250 נוסעים בארץ לפני השבת ולא להשאיר 250 נוסעים בניו יורק במוצ"ש יגבר על שיקולים אחרים" כתב הטייס.
כזכור, בתחילת השבוע נראה היה שהצדדים הגיעו להסכמות, לאחר שיו"ר ההסתדרות ניסנקורן הזמין את נציגי העובדים וההנהלה לפגישה ארוכה במשרדו. כעת נראה שההסכמות קורסות וההנהלה והטייסים שבים בהטחת האשמות הדדיות.
המשבר באל על נמשך מזה מספר חודשים סביב שינויים מבניים שההנהלה מבקשת לבצע. העובדים חוששים שמשמעותה השינויים היא הפיכת אל על לחברה המתווכת ומארגנת מטוסים על צוותיהם הזרים, אשר עלותם נמוכה יותר, תוך ויתור על צביונה הישראלי של החברה וייתור משרותיהם של הישראלים.