דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אופק בוכריס

פרשת אופק בוכריס / המתלוננות נגד בוכריס קיבלו את עסקה הטיעון, למרות הסתייגותן מהתנהלותו

מעורכי דינה של המתלוננת העיקרית, א', נמסר בתגובה למכתב הפומבי שפירסם ובו לקח "אחריות מלאה" למעשיו כי הוא "נטול כל אמפתיה אמיתית למתלוננת ולנזק שגרם לה במעשיו." המתלוננת השניה ביקשה להדגיש כי "ההודאה מלאה, לקיחת האחריות מלאה" ועל כן הסכימה לקבל את עסקת הטיעון

אופק בוכריס בבית המשפט הצבאי ביפו, ספט׳ 2016 (צילום ארכיון: פלאש 90).
אופק בוכריס בבית המשפט הצבאי ביפו, ספט׳ 2016 (צילום ארכיון: פלאש 90).
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

שתי המתלוננות נגד הקצין שנאשם בביצוע עבירות מין, תת-אלוף (במיל') אופק בוכריס, נתנו אתמול בערב (חמישי) את הסכמתן להסדר הטיעון עמו לאחר שפרסם מכתב פומבי שבו קיבל "אחריות מלאה" למעשיו.

עורכי דינה של המתלוננת העיקרית בתיק, א', ביקשו להדגיש בשמה של המתלוננת כי המכתב של בוכריס הוא "רופס, לקוני ונטול כל אמפתיה אמיתית למתלוננת ולנזק שגרם לה במעשיו". "המתלוננת אמרה אמת לכל אורך הדרך וגרסתה התקבלה ללא סייג, לרבות העובדה שהיא לא רצתה במעשים", מסרו עורכות הדין אביטל בן נון וליאת בהר כהן. "כל שהשתנה הוא הפרשנות המשפטית למעשים אשר תארה המתלוננת, פרשנות אשר מלכתחילה לא ניתנה על ידינו אלא על ידי מצ"ח והפרקליטות הצבאית.

"הנאשם, אשר שיקר לאורך כל החקירה, הטיל דופי במהימנותן של המתלוננות ולא מנע הטלת רפש בהן, תחת נטילת אחריות על מעשיו, נעדר כעת ככל הנראה את גדלות הנפש להתנצל התנצלות אמיתית וכנה.

"באשר לתגובות ברשתות החברתיות נגד ההסדר ונגד שלטונות הצבא, הרי שברור לנו כי כוונותיהם של המגיבים הן טהורות ונעשות מתוך תמיכה במתלוננת ובמתלוננות פוטנציאליות, ואולם, תגובות אלה נעדרות הכרות עמוקה עם תוכן התלונה ועם הסוגיות המשפטיות ואינן עושות חסד עם המתלוננת, אשר, כאמור, הביעה הסכמתה להסדר."

עורכי הדין של המתלוננת השנייה נגדו, גיא פלנטר ורעות רחמן, התייחסו למכתב ואמרו כי הקצינה מקבלת את הסדר הטיעון. "ההודאה מלאה, לקיחת האחריות מלאה ויש התנערות מכל מי שאומר אחרת", נמסר. "בהתחשב במכתב, מקבלת הקצינה את הסדר הטיעון".

כאמור, עסקת הטיעון הכעיסה נשים וגברים רבים, הרואים בה הוכחה לכך שעל אף שהרשויות מעודדות נשים להתלונן במערכות הצדק הישראליות, המציאות מוכיחה כי אל להן לעשות כן. גל מחאתי שטף את האינטרנט כאשר אלפי אנשים הציפו את עמודי הפייסבוק בסיפורים על עונשים שקיבלו במהלך שירותם הצבאי בעקבות מעשים חמורים פחות מהמעשים שעשה בוכריס.

הורדה בדרגה, מאסר על תנאי ופנסיה של תת-אלוף

עורכי הדין של בוכריס, הגיעו אתמול (חמישי) להסכמה על הסדר עיסקת טיעון שבמסגרתו סעיפי האישום באונס יוסרו ויוחלפו בבעילה אסורה בהסכמה, תוך ניצול יחסי מרות. כמו כן יודה בכך שקיים יחסי מין מלאים ומגעים נוספים בעלי אופי מיני בכמה הזדמנויות עם אחת המתלוננות, ויורשע בעבירה של התנהגות שאינה הולמת בגין מעשיו כלפי המתלוננת השנייה. העונש הצפוי יהיה הורדת דרגה לאל"מ ומאסר על תנאי. בוכריס, יש לציין, יהנה משיעור פנסיה של תת-אלוף, זאת מכיוון שעזב את הצבא מיוזמתו ולא הודח.

"בהיותו מפקד חטיבת גולני בדרגת אל"מ, החל מחודש יולי 2010 ועד לחודש אפריל 2012, בעל אישה שמלאו לה 18 תוך ניצול מרות בשירות; בחדר מגוריו של הנאשם ב"מחנה יואב", בחדר מגוריו ב'מחנה שרגא' ובצימר שאליו הצטרפה לבקשתו, קיים איתה הנאשם קשר בעל אופי מיני לרבות יחסי מין מלאים במספר הזדמנויות", נכתב בכתב  אישום, "בנוסף, במספר הזדמנויות שונות קיים הנאשם עם המתלוננת מגע בעל אופי מיני שלא כלל יחסי מין, בחדר מגוריו ב'מחנה יואב' ובחדר מגוריו ב'מחנה שרגא' במהלך פגישות שקיים עימה במסגרת תפקידיה ובנסיעות שערך עימה במסגרת תפקידו".

עבירה נוספת המופיעה בכתב האישום המתוקן היא "התנהגות שאינה הולמת" כלפי קצינה. "הנאשם, בהיותו מח"ט גולני בדרגת אל"מ, התנהג באופן שאינו הולם את דרגתו או את מעמדו; הקצינה הגיעה במסגרת תפקידה בשעת ערב מאוחרת לפגישת עבודה עם הנאשם בבסיס נחל עוז שעניינה תוכנו של סרט ל'ערב פצועים'. כאשר נכנסו השניים למשרד בבסיס נישק הנאשם את ל' ונגע בגופה. הנאשם חדל ממעשיו לאחר שביקשה ממנו לעשות כן."

אחרי שטען לאורך כל החקירה כי לא היה מגע מיני בינו לבין המתלוננת וכי "לדברים אין שחר. לא היה ולא נברא", הודה בוכריס בעבירות מין שביצע בשתי מתלוננות. במכתב שבו קיבל אחריות מלאה על מעשיו כתב: "בעקבות פרסומים שונים אבהיר שהודאתי בכתב האישום היא מלאה ואני לוקח אחריות מלאה על המעשים המפורטים בו."

חשוב לציין כי המתלוננת ביקשה להוסיף להסדר הדגשה כי לא היה מדובר ביחסים רומנטיים. בנספח לכתב האישום נכתב כי "המעשים המפורטים בכתב האישום לא היו חלק ממערכת יחסים רומנטית ונעשו תוך ניצול מרות בשירות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!