דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כביש 31

תאונות דרכים / הרוג ושלושה פצועים בתאונה חזיתית בכביש 31 ליד חורה

בתאונה שהתרחשה בשעות הבוקר המוקדמות (שישי) נהרג צעיר כבן 26. לפי נתוני אור ירוק, מתחילת השנה נפגעו בתאונות דרכים בכביש 31 כמאה בני אדם ושבעה נהרגו

תאונת הדרכים בכביש 31. (צילום: מד"א)
תאונת הדרכים בכביש 31. (צילום: מד"א)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

במגן דוד אדום התקבל בשעה 6:36 הבוקר (שישי) דיווח על תאונת דרכים חזיתית בה מעורבים שלושה כלי רכב, בכביש 31 הסמוך ליישוב חורה ליד יתיר. חובשים ופראמדיקים של מד"א קבעו את מותו של גבר כבן 26 ולאחר שהעניקו לנפגעים טיפול רפואי, פינו לבית החולים סורוקה גבר כבן 30 במצב בינוני עם חבלת בטן ושני פצועים נוספים במצב קל. התנועה מחורה לצומת יתיר נחסמה לשני הכיוונים לצורך הטיפול באירוע. נסיבות התאונה נחקרות על ידי בוחנים של משטרת ישראל.

חובש בכיר במד"א שרון קומי שהגיע למקום סיפר כי "מדובר בתאונת דרכים חזיתית קשה בין שני כלי רכב. נהג הרכב הפרטי נלכד במושב הנהג כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, ניסינו להעניק לו טיפול רפואי אבל הפציעה שלו היתה קשה מאוד ותוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו בשטח".

קומי הוסיף כי שלושת הפצועים שהיו ברכב השני טופלו בזירת האירוע, ולאחר מכן פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע. מבית החולים נמסר כי האדם שנפצע בינוני סובל מפציעות בחזה ובבטן.

תאונת הדרכים בכביש 31. צילום: מד"א
תאונת הדרכים בכביש 31. צילום: מד"א

הכביש, המחבר את היישוב לקייה לים המלח הוא כביש צר בן 60 קילומטר בעל נתיב אחד לכל כיוון, ללא גדר הפרדה, ובלילות יש בו חושך מוחלט. בשנת 2010 החל משרד התחבורה בעבודות לשדרוג הכביש ובהרחבתו. בקטעים שתחת שיפוץ אין שוליים, כך שמספיקה טעות קטנה אחת, או הסחת דעת קטנה ביותר, ליצירת תאונה שאין כמעט מרחב תמרון לחמוק ממנה. ממשרד התחבורה נמסר כי התאונה התרחשה בחלק האחרון בו מתרחש השדרוג, מהלך שהתעכב בשל הצורך להפקיע אדמות מן התושבים. לדברי המשרד, גם בחלק זה יש סימוני בטיחות ועל הנהגים לנהוג בהתאם לתנאי הדרך. תושבי חורה מתלוננים על כך שהסימון בקטע המשופץ אינו ברור מספיק.

מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי מתחילת השנה נפגעו בתאונות דרכים בכביש 31 כמאה בני אדם ושבעה נהרגו (כולל ההרוג הבוקר). בעשור שבין 2006-2015 נפגעו בכביש כ-1,500 בני אדם, ב-510 תאונות בהן נהרגו 88 בני אדם, נפצעו קשה 139 בני אדם מתוך 1,356 פצועים בסך הכל. בשנת 2015 לבדה התרחשו בכביש 46 תאונות, נהרגו 17 אנשים, נפצעו קשה שמונה בני אדם ו-133 נפצעו באורח קל.

שמואל אבואב מנכ״ל עמותת אור ירוק התייחס לתאונה: ״נתוני ההיפגעות הגבוהים בכביש מחייבים את המשטרה להגביר את האכיפה בעיקר באותם קטעי כביש שנמצאים בעבודות אשר מגבירות את הסיכון לתאונה. האחריות היא של המשרד לבטחון הפנים להוסיף 300 ניידות למשטרת התנועה לטובת הגברת הניראות וההרתעה בכבישים, שתמנע עבירות תנועה ותאונות ולא להגברת הקנסות״.

מהמשטרה לא נמסרו פרטים נוספים על התאונה אך ציינו כי מדובר ב"כביש אדום" בעל אכיפה מוגברת על בסיס יומיומי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!