דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / ועדת השרים אישרה: תנאי עבודה פיזים הולמים למאבטחים

החוק יחייב מעסיקים לספק עמדת ישיבה ממוזגת ובה שירותים בסיסיים. יוזמת החוק ח"כ יוליה מלינובסקי : "לא ייתכן שבישראל של שנת 2016 אין התייחסות לצרכים הבסיסיים של העובדים"

מאבטח בשער בית ספר (צילום: דבר)
מאבטח בשער בית ספר (צילום: דבר)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הצעת החוק של ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), שתחייב להעמיד לרשות מאבטחים עמדות ישיבה עם מזגן המאפשר קירור וחימום, עברה היום (ראשון) בוועדת השרים לענייני חקיקה. הצעת החוק קובעת גם כי יש לספק למאבטחים מי שתיה, ולאפשר להם לבישת ביגוד ההולם את תנאי מזג האוויר.

ההצעה מדגישה כי האחריות תחול גם באשר למזמיני שירות של חברות כוח אדם, וכי עובד קבלן יהיה רשאי להשתמש גם בכל השירותים הבסיסיים של מזמין השירות שבהם זכאים להשתמש עובדיו הקבועים, כגון שירותים, מקרר, קומקום, חדר אוכל וחדר מנוחה.

ח״כ יוליה מלינובסקי. צילום: הדס פרוש / פלאש 90
ח״כ יוליה מלינובסקי. צילום: הדס פרוש / פלאש 90

"למאבטחים עובדי הקבלן שאנו פוגשים בכניסה לכל מקום יש רגשות וצרכים וגם להם מגיעים תנאי עבודה נאותים ויחס מכובד" אמרה ח"כ מלינובסקי, "לא ייתכן שבישראל של שנת 2016 קיימת פגיעה משמעותית בכבוד האדם ואין התייחסות לצרכים הבסיסיים של העובדים. נחשפתי לכך שמאבטחים במוסדות ובמבנים ציבוריים שונים סובלים מתת תנאים במקום עבודתם – מחסור בצליות ובעמדות המגינות עליהם מפני מזג האוויר, חוסר במיזוג וחימום לקראת החורף הקרב ובא, חוסר במים לשתייה בעמדות ומשמרות ארוכות ורצופות ללא מחליפים וללא הפסקה. בנוסף, נדהמתי לגלות כי במקומות מסוימים חל איסור על עובדי הקבלן להשתמש בשירותים הבסיסיים המגיעים לעובדים הקבועים כמו מקרר, חדר מנוחה ואף איסור כניסה לחדר האוכל של יתר העובדים. משום שתנאים בסיסיים אלו, שלצערי היו אמורים להיות מובנים מאליהם, אינם מתקיימים ללא התערבות המחוקק, הבנתי את הצורך הדחוף בעיגון זכויותיהם הפיזיות של מאבטחים ושומרים עובדי קבלן בחקיקה. אני מברכת את השרים שהצביעו בעד החוק והבינו את חשיבותו. כחברה מוסרית עלינו לדאוג לכלל העובדים, החל מהמנקה והמאבטח ועד המנכ"ל הבכיר ביותר. סיעת ישראל ביתנו תעשה את מירב המאמצים בכדי שהחוק יעבור ובמהירות האפשרית".

הצעת החוק מהווה תיקון לחוק הישיבה במקומות העבודה שיזמה ח"כ שלי יחימוביץ' ושנחקק בשנת 2007. החוק קובע כי אין למנוע מעובד לשבת בעת עבודתו, כל עוד ביצוע התפקיד בו הוא עובד מאפשר זאת. יתרה מכך, מדגיש החוק כי על מעסיק לספק לעובדיו מושב במצב תקין, עם משענת גב, המותאם לעובד ולעבודה המבוצעת, והדום שעליו יוכל להשעין את רגליו בנוחות, אם אין הוא יכול לעשות כן בלי הדום. לאחרונה פסק בית הדין לעבודה בתל אביב פיצויים בסך 25 אלף ש"ח לטובת מלצרית שעבדה כמארחת במסעדת שף, מבלי שניתנה לה הזכות לישיבה במהלך ההמתנה ללקוחות.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!