דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מוסול

עיראק - מוסול / מימדי האסון נחשפים ככל שהלחימה נגד דאע"ש במוסול נמשכת

50 ימי הלחימה של הצבא העיראקי בשיתוף הכוחות האמריקאים, הכורדים והשיעים נגד ארגון המדינה האיסלמית הסב כ-2,000 אבידות בנפש, והעיר עדיין לא נכבשה, דאע"ש כבש אותה לפני שנתיים תוך יומיים

אזרחים שעומדים לברוח ממוסול. צילום: (AP Photo/Manu Brabo)
אזרחים שעומדים לברוח ממוסול. צילום: (AP Photo/Manu Brabo)
אוריאל לוי

בסוף השבוע האחרון ספגו הכוחות הנלחמים בדאע"ש באזור מוסול אבדות קשות, כך על פי סוכנות הידיעות AP. מיליציות אל-חשד א-שעבי נתקלו במתקפת פתע של דאע"ש, שהסבה להם אבדות רבות. ארגון המדינה האיסלמית השתלט מחדש, לפחות לעת עתה, על הדרך האסטרטגית המובילה ממוסול לא-רקה, ותפס כשלל עשרות האמרים ומשוריינים של המיליציות וכן נשק ותחמושת רבים. בתוך העיר מוסול עצמה, בשכונת מישראג, שבמזרח העיר, נתקלו לוחמי הכוחות המיוחדים של צבא עיראק בהתנגדות קשה של אנשי דאע"ש ובמתקפת מתאבדים במכוניות תופת. הכוחות המיוחדים דיווחו על קורבנות רבים משורותיהם, והעבירו בקשה דחופה לפיקוד המשותף להכניס כוחות מיוחדים נוספים כתגבורת לכוחות הפועלים בעיר.

כ-2,000 אבדות בנפש ספגו הכוחות הנלחמים בדאע"ש במוסול, מאז החל המבצע לפני 50 ימים, כך על פי האו"ם. דאע"ש לעומת זאת טוענים כי הרגו 2,650 חיילי צבא עיראק, מיליציות שיעיות וחיילים כורדים. מצב עניינים זה, מצביע על הקושי של הכוחות העיראקים והכורדים, בסיוע הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארה"ב, לשחרר את העיר מוסול שנכבשה על ידי דאע"ש תוך יומיים.

רבינא שמדסאני, דוברת האו"ם בעיראק דיווחה כי דאע"ש ממשיכים לטבוח באזרחי מוסול החשודים בעיני ארגון הטרור כמתנגדים. "ב-11 בנובמבר, דאע"ש הוציאו להורג 12 אזרחים בשכונה באקיר במוסול המזרחית, בשל סירובם לכאורה לאפשר להם להתקין רקטות על גגות בתיהם." שמדסאני הוסיפה כי אנשי הארגון ירו למוות בפומבי ב-27 אזרחים במוחנדסין, פארק בצפון מוסול ב -25 בנובמבר, וב-22 בנובמבר צלף מארגון הטרור הרג ילד בן שבע שרץ לעבר כוחות הביטחון העיראקיים בשכונת אדן שבמזרח העיר.

שלשום (שבת) פוצצו אנשי דאע"ש משאית דלק במרכז מוסול, מה שגרם למותם של לפחות 24 אזרחים, ביניהם ילדים. מאז החל המבצע לשחרור העיר, לפני קרוב לחודשיים, רצחו אנשי דאעש יותר מ-1,000 אזרחים בעיר.

בתוך כך, אספקת המים ל-650,000 תושבים במוסול נותקה לפני כשבוע, לאחר שצינור מים נפגע בקרבות בעיר. דובר הרשויות במחוז נינוה, אמר כי הצינור איננו נגיש לרשויות בגלל הלחימה. הרשויות בעיראק חוששות כי אזרחים רבים יעזבו את בתיהם בשל המחסור במי שתיה, בניסיון לצאת את העיר, שרק רבע ממנה נכבש עד עתה בידי כוחות הממשלה. כך מסר האו"ם לרשת CNN.

תוך כדי שחרורה של מוסול, נחשפים לעולם מעשי הזוועה והפשעים נגד האנושות שביצע ארגון הטרור הרצחני – כוחות הפשמרגה הכורדים חשפו שני בורות הריגה באזור העיר סינג'אר. בבורות נמצאו שייריהם של עשרות גופות של בני העדה היזידית שנרצחו שם באוגוסט 2014. מתחילת המבצע לשחרורה של העיר מוסול בעיראק לפני כחודש וחצי נחשפו כ-30 בורות הריגה, אלה הצטרפו ליותר מ-50 בורות שנחשפו מאז קיץ 2014 אשר 35 מביניהם באזור סינג'אר מיוחסים לרצח העם היזידי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!