דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אל על

ממריאים קדימה / סוף המשבר באל-על: נחתם הסכם בין ההנהלה לעובדים

במסגרת ההסכם שהושג בתיווך ההסתדרות תופסקנה טיסות חכורות, קיצור שהייה של טייסים בחו"ל והעלאת שכרם. יו"ר ההסתדרות: "לנוסע הישראלי מגיעה חברה לאומית יציבה וחזקה, אשר מערכת יחסי העבודה בה תקינה ומשופרת"

מטוס אל על (צילום אילוסטרציה: משה שי  פלאש 90)
מטוס אל על (צילום אילוסטרציה: משה שי פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

אמש (ראשון) חתמו יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ומנכ"ל 'אל-על' דוד מימון על הסכם בנוגע לתנאי העסקת הטייסים בחברה. במהלך 21 השעות שקדמו לכך, נערכו שיחות אינטנסיביות בלשכת יו"ר ההסתדרות.

"לאורך כל המו״מ, ראיתי אל מול עיני את הנוסע הישראלי שמגיעה לו חברה לאומית יציבה וחזקה, אשר מערכת יחסי העבודה בה תקינה ומשופרת, למען השירות לאזרח", אמר ניסנקורן. יו"ר ההסתדרות הודה לצדדים על שהשאירו את המשקעים מאחור והתגייסו לפתרון המשבר, "ההסתדרות תמשיך ללוות את כלל הסקטורים של עובדי החברה", אמר.

מעמד החתימה על ההסכם בחברת אל-על (תמונה באדיבות דוברות ההסתדרות)
מעמד החתימה על ההסכם בחברת אל-על (תמונה באדיבות דוברות ההסתדרות)

במסגרת ההסכם תחדל ההנהלה מחכירת מטוסים וצוותים זרים לביצוע טיסות 'אלעל' והטייסים מצידם התחייבו לשקט תעשייתי. כמו כן, הוסכם על קיצור שהייתם של הטייסים בחו"ל במסגרת טיסות ארוכות, תוך חיסכון בעלויות של מלונות ואש"ל. מהכספים שיחסכו, צפויים הטייסים לקבל העלאת שכר של 8.75%, תוך ביטול תוספת הפיצוי האישי. כמו כן סוכם על הקמת ועדה בראשות יו"ר ההסתדרות ומנכ"ל 'אל-על' שתתכנס אחת לחודש, כדי לעקוב אחר יישום ההסכם.

"הסכם ההתייעלות בין חברת 'אל-על' להסתדרות ונציגות העובדים ומגזר הטייסים, יוביל לדרך חדשה ויעילה של עבודה פורה מול מגזר הטייסים, למען עתיד טוב יותר לחברה, על כלל עובדיה ולנוסעינו הנאמנים", אמר מנכ"ל אל על דוד מימון, והתנצל בפני לקוחות החברה על השיבושים שהיו במהלך המשבר. "נמשיך לעשות כל שביכולתנו על מנת להמשיך להיות ראויים לאמונכם, ונעשה זאת בזכות העובדים הנאמנים שלנו, שרשרת ארוכה, המורכבת מהמוני חרוזים עדינים של עשייה, למען בטיחותכם והגעתכם הנכספת אל היעד באופן הטוב, הנעים והיעיל ביותר – מעובדי התחזוקה, דרך הטכנאים, הדיילים, עובדי הביטחון והקרקע בכלל וכל צוותי האוויר וכמובן הטייסים".

מוועד טייסי 'אל-על' נמסר: "אנחנו מברכים על חתימת פרק ההסכם של טייסי החברה ועל הפסקת הפגיעה בנוסעים ובעובדים, שהם הנכסים החשובים ביותר של חברת אל על. ליבנו עם אלפי הנוסעים והעובדים שנפגעו בשבועות האחרונים שלא לצורך". לדבריהם, הטייסים ימשיכו להיות זמינים – כפי שהיו תמיד – לרווחת הנוסעים ובמטרה לקדם את החברה. הטייסים הודו לניסנקורן ולאבי אדרי יו"ר איגוד עובדי התחבורה על שותפותם במהלך המו"מ.

"אני מברך על ההסכם עם הטייסים" אמר אבי אייזנר יו"ר נציגות עובדי 'אל-על', "בהמשך לכך, כבר בימים הקרובים יערכו דיונים של נציגות העובדים הכללית באל על עם ההסתדרות והנהלת אל על, במטרה לחתום על ההבנות שהושגו עם עובדי הקרקע והדיילים". לדבריו ההסכמות כוללות הכנסת מכסה של עשרות עובדים זמניים למעגל הקביעות; מכסות נוספות של דיילי אוויר שיזכו לקביעות; פתרון לכיסוי הביטוח הסיעודי של עובדי אל על; וכן התחייבות שעם כניסת צי המטוסים החדש לא יפוטרו עובדי תחזוקה ושכרם לא יפגע. "נמשיך לעמוד לצד עובדי החברה המסורים, עד שיגובשו גם ההסכמים איתם, ונפעל יחדיו לקיים יחסי עבודה תקינים" הבהירו בוועד הטייסים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!