דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
26.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.1°חיפה
  • 25.7°אשדוד
  • 24.6°באר שבע
  • 23.4°אילת
  • 17.1°טבריה
  • 21.2°צפת
  • 26.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

מדוע נשים משתמשות בצורה אפקטיבית יותר ברשתות החברתיות?

עולם הרשתות החברתיות נכנס בסערה לפני מספר שנים לא רב ושינה באופן משמעותי הרגלים ומושגים של רבים כמו גם פתח בפני אנשים אפשרויות והזדמנויות אישיות ואחרות אשר היו נגישות פחות לפני כן. רשתות חברתיות מעניקות במה להבעת רעיונות ודעות, להיפתח ולשתף בחיי היומיום, לחפש אהבות חדשות וליצור קשרים חדשים.

ממצאי מחקר חדש על נשים ושימוש אפקטיבי ברשתות חברתיות מלמדים כי צוותי מחקר שבהם לפחות אחת מחברי הצוות היא אישה, משתמשים ברשת החברתית המקצועית שלהם בצורה אפקטיבית יותר מצוותי מחקר שבהם אין נשים.

מדוע נשים משתמשות בצורה אפקטיבית ברשת החברתית שלהן?

נשים בעסקים ובאקדמיה הן קבוצה "מאותגרת": הן מיעוט, הן לא תמיד מגיעות לתפקידי מפתח ולדרגות בכירות כמו עמיתיהן הגברים, הן לא תמיד נהנות משוויון הזדמנויות, ובמידה רבה יותר מעמיתיהן הגברים, הן צריכות לשלב ולאזן בין משפחה לקריירה. כל אלה, לדברי החוקרים, הם קשיים ואתגרים חברתיים המאפיינים סביבות עבודה רבות שנשים רוצות להצליח בהן.

המחקר העלה כי האתגרים האלה עשויים, לעתים, דווקא לחשל: נשים נאלצות להתמודד עם הסביבה המאתגרת, ומפתחות כישורים מתאימים. הן לומדות להשתמש במשאבים שעומדים לרשותן בצורה אפקטיבית. אחד המשאבים האלה הוא הרשת החברתית המקצועית שלהן, שממונפת כדי להצליח בעבודה.

בסקר שנערך על ידי חברת הפרסום מקאן אריקסון בישראל נמצא כי קרוב ל-80% מהנשים חברות ברשתות חברתיות וגולשות בפורומים – כך עולה מסקר מקיף שנערך בקרב נשים בקבוצות גיל שונות באוכלוסיה היהודית מעל גיל 18. מהסקר עולה כי רק מיעוט הנשים בישראל – פחות מ-10% – אינן משתמשות באינטרנט ככלי חברתי ליצירת קשרים.

בהשוואה לגברים נמצא, כי נשים פעילות יותר ברשתות חברתיות מגברים; 73% מהגולשות מתעדכנות במה שכתבו חבריהן לעומת 53% בלבד בקרב בגברים ו-55% מהנשים מעלות תמונות ברשתות חברתיות לעומת 49% מהגברים.

מבט על הסטטיסטיקות מגלה כי באופן בלתי מפתיע המדיה החברתית היא בעצם בבואה של החיים האמיתיים. נשים (בהכללה) מעדיפות את הרשתות לצרכים חברתיים, בשעה שגברים ישתמשו בהן בעיקר עבור מטרות ספציפיות – חיפוש עבודה, חיפוש בת זוג וכו'.

נשים משתמשות בפייסבוק על מנת ליצור קשרים, להעמיק ולשתף, וגברים כדי לצבור עוצמה ומוניטין.

מסתבר שהאינטרנט בעידן החדש מתלבש כמו כפפה על חיי האישה השוטפים. נשים נדרשות להתמודד עם תכתיבי נורמות חברתיות, מקום עבודה, ו"לג'גל" את סביבתן בכדי להצליח לשלב את כל מטלות היום. האינטרנט מאפשר להם גמישות והעידן הנייד מעצים אותו. להוסיף לכך, מסתבר מה שבעצם ידענו עמוק בלב, לנשים יש כישורים חברתיים גבוהים יותר ולכן קל להן להתמזג, להתפתח ולפתח בתוך המדיה הדיגיטלית.

כח השיתוף הוא גם הכח המניע שיווק עסקי במדיה החברתית, כח אשר בזכותו נשים הופכות להיות הקהל האידיאלי של המשווקים. נשים יבקשו חוות דעת על מוצרים, ישתפו יותר ביחס למוצרים ושירותים שמצאו חן בעיניהן, ויבקרו כאלו שלא. גם שיווק הנעשה על יד נשים הוא אפקטיבי יותר. נשים מגיבות יותר לגולשים, ובאופן תקשורתי יותר לסוגי תגובות שונים.

נשים הן הכח המניע רשתות חברתיות במידה רבה. במקביל לניצול הפוטנציאל הפונקציונאלי של המדיה החברתית, נשים ממקסמות את יכולות השיתוף ויודעות להקים ולתחזק מעגלים חברתיים משמעותיים. כבר היום קיים מינוף נשי לעבודה בתחומי המדיה החברתית וכל שנותר הוא לחכות ולבדוק האם מינוף זה גם יעזור בפריצת הדרך אל משרות ניהול בכירות יותר בתחום.

נשים ועסקים ברשתות החברתיות

הצלחתם של עסקים קטנים מושתתת בשנים הראשונות עד להתבססותם על "רשתות חברתיות" – יצירת קשרים רבים ומגוונים שיאפשרו את הרחבת קהל הלקוחות הפוטנציאלים, תוך כדי שיתופי פעולה עסקיים.

נשות עסקים צריכות בעיקר רשת של קשרים חזקים טובה, של תמיכה מעשית, טיפול בילדים, עזרה כשתהיי חולה, עזרה כספית לעסק ובעיקר לדעת שבבית הכול מתנהל כמו שצריך. בנוסף, כמו גברים, צריכות נשות עסקים גם רשת רחבה של קשרים שתוכל לעזור בהתפתחות עסקית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!