דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאונות עבדוה

תאונות בניין / ח"כ בן ראובן: תקום מינהלת שתטפל ב"אפס סובלנות" בתאונות הבניין

את הדברים אמר חבר הכנסת, מסיעת המחנה הציוני, בכנס עיר הנדל"ן שנערך באילת. לדבריו, שר הרווחה כץ החליט על הקמת המינהלת בעקבות התייעצות בינהם. האם התוכנית תתמודד גם עם המחסור העצום בפקחים?

חברי כנסת מסיירים באתר בנייה. צילום: הקואליציה למאבק בתאונות בניין
חברי כנסת מסיירים באתר בנייה. צילום: הקואליציה למאבק בתאונות בניין
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בכנס עיר הנדל"ן שנערך  באילת, בישר ח"כ איל בן ראובן (המחנה הציוני) כי שר הרווחה חיים כץ (הליכוד) החליט לאחר שיחה עימו על הקמת מינהלת לטיפול בנושא תאונות הבניין. בן ראובן הציג בפני השר תוכנית אסטרטגית לרפורמה כוללת בבטיחות בענף הבניה, שלהערכתו תביא להפחתה משמעותית בתאונות בענף.

הרפורמה, לדברי בן ראובן תתבסס על הסברה והחלפת הסלחנות ב"אפס סובלנות", להגדרתו. כמו כן מוצע בתוכנית האסטרטגית לבצע עדכון רגולציה ומינוף השיפור המתמיד בביצועי ניהול הבטיחות, וליצור מנגנוני תגמול וחיזוקים חיוביים – ליצירת מוטיבציה טבעית בקרב יזמים ומבצעי עבודות בניה, ליישם שינויים נדרשים בתחום הבטיחות בבניה.

ח"כ איל בן ראובן. צילום: יח"צ
ח"כ איל בן ראובן. צילום: יח"צ

כיום במינהל הבטיחות והבריאות 17 מפקחים בלבד על למעלה מ-13 אלף אתרי הבניה בישראל. התוכנית האסטרטגית שהגיש בן ראובן כוללת גם את הגדלת התקנים למפקחים על אתרי הבניה, אולם לא ברור בשלב זה, האם גם המלצה זו תיושם.

בראש המינהלת יעמוד לדברי בן ראובן אדם בעל ניסיון בתחום, שהוביל מהלכים דומים בעבר. ככל הנראה מדובר באל"מ במיל' מתי רביבי אשר סייע לח"כ בן ראובן בכתיבת התוכנית האסטרטגית. כיום רביבי, אשר שימש בעבר כיועץ הרמטכ"ל אהוד ברק, הוא ראש תחום ניהול ופרוייקטים של חברת סייפגארד לחדשנות יישומית. חברי המינהלת יהיו נציגים ממנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית, המוסד לבטיחות ולגהות ומכון התקנים הישראלי. כמו יהיו במינהלת יועץ משפטי ויועץ פרלמנטרי.

המינהלת צפויה לדבריו להתכנס כבר בקרוב ולהתחיל בתכנון עבודתה לחודשים הקרובים. בצוות ההיגוי שיקבל החלטות ויכוון את עבודתה יהיו חברים מנכ"ל משרד העבודה והרווחה אליעזר יבלין, וח"כ האלוף (במיל') איל בן ראובן וייתכן שאף השר עצמו.

מלשכת השר כץ נמסר כי: "לתאונות ולאובדן חיי האדם צריך לשים סוף. יותר מידי שנים הבטיחות בענף הבנייה הופקרה ובכוונתו לעשות סדר ולתקן את הדרוש תיקון כך שתיווצר ההרתעה הכה המתבקשת למיגור הרשלנות״.

בתחילת אוגוסט עבר חוק, שיזם ח"כ בן ראובן יחד עם יו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אלי אלאלוף (כולנו) וח"כ אל חכים חאג' יחיא (הרשימה המשותפת), המורה למנהל הבטיחות והבריאות במשרד הרווחה לסגור באופן מיידי אתרי בניה בהם מתרחשות תאונות קשות או קטלניות. כמו כן הודיע השר כץ כי בכוונתו להגיש לועדת העבודה והרווחה תקנות חדשות שיאפשרו למפקחי המינהל להטיל עיצומים כספיים בסף של למעלה מ-35 אלף ש"ח בגין הפרות חוקי בטיחות באתרי הבניה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!