דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קפריסין

פסגה אזורית / מפגש פסגה ישראל-יוון-קפריסין: יוקם כח סיוע אזורי למצבי משבר

במפגש השתתפו ראשי שלושת המדינות, ונחתם הסכם משולש לקידום טכנולוגיה ומחקר עבור פרויקטים משותפים. ראש הממשלה בנימין נתניהו: "קיימת אהדה אמתית בין העמים, נוכל להרוויח רבות משיתוף פעולה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדס וראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס (צילום: לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדס וראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס (צילום: לע"מ)
שי ניר

מפגש פסגה שני בין יוון, קפריסין וישראל התקיים אתמול (חמישי) בירושלים במעמד ראשי המדינות, ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס, נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדס וראש הממשלה בנימין נתניהו. מפגש ראשון בין שלושת המנהיגים התקיים בתחילת השנה בניקוסיה. בפסגה דנו בנושאים משותפים כמו איכות סביבה, אנרגיה והקמת כוח רב לאומי לסיוע במצבי משבר, וכן נחתם הסכם טריטראלי בין שלוש המדינות לקידום הטכנולוגיה והמחקר והפיתוח עבור פרויקטים משותפים. המנהיגים סיכמו כי המפגש הבא יתקיים בסלוניקי בשנה הבאה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ברך את עמיתיו ואמר כי זהו מפגש של ידידות אמתי לשלוש מדינות דמוקרטיות החולקות ערכים משותפים, "קיימת אהדה אמתית בין שלושת העמים שלנו, וברוח זו של שיתוף, אני מברך אתכם בבואכם לירושלים" והוסיף, "לפני שנים לא מעטות הגענו למסקנה שנוכל להרוויח רבות משיתוף פעולה בינינו ואנו עושים זאת. ההסכם שעליו חתמנו היום הוא ראייה לכך."

גם ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס התייחס למפגש בחשבון הטוויטר שלו וכתב כי "שיתוף הפעולה בין יוון, קפריסין וישראל מהווה עמוד תווך מרכזי לצמיחה באזור".

נתניהו ציין את הסיוע ההדדי בין המדינות בעת חירום כאשר לפני כשבועיים סייעו לוחמי אש מקפריסין ויוון לכוחות הכיבוי הישראלים להלחם באש שהשתוללה בעיר חיפה,  "הסיוע משתי המדינות היה משמעותי ואנו מודים לכם על כך מקרב לב". עוד הוסיף כי ישראל שלחה לאחרונה מטוסים מטייסת הכיבוי שלה לסיייע בכיבוי שריפות בקפריסין. לדברי נתניהו דנו המנהיגים בהקמת כוח חירום רב לאומי אזורי להתמודדות עם מצבי משבר כמו שרפות, רעידות אדמה, שיטפונות, חיפוש והצלה ועוד. "אנחנו רוצים לתכנן את מבנה הכוח ולחלק את המשימה הזאת בין המדינות השונות, דבר שמאוד יעזור לביטחון, והבטחת החיים של אזרחי כל המדינות כאן באזור וגם מדינות נוספות".

כבאים מקפריסין נערכים לסייע בכיבוי השריפות, נובמבר 2016 (צילום: דוברות כבאות והצלה ארצי)
כבאים מקפריסין נערכים לסייע בכיבוי השריפות, (צילום: דוברות כבאות והצלה ארצי)

בנושא שיתוף פעולה בתחום הגז והאנרגיה נמסר מלשכת נתניהו כי במפגש אנרגיה טרילטראלי של ישראל, קפריסין ויוון סיכם השר שטייניץ עם מקביליו, כי שרי האנרגיה של המדינות ייפגשו עם נציב האנרגיה של האיחוד האירופי בכדי לקדם את הקמת צינור הגז בין ישראל, קפריסין, יוון ובהמשך איטליה.

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!