דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עמונה

עמונה / מזכ"ל בני עקיבא לחניכים: "אל תגיעו לעמונה"

שמועות על פינוי מאחז עמונה במוצאי שבת הקרובים הובילו לקריאות להגיע למקום בסוף השבוע. מזכ"ל תנועת הנוער בני עקיבא יאיר שחל יצא במסר לחניכים, ובו קרא להימנע מכל עימות עם חיילי צה"ל ולדבוק בפעילות החינוכית של התנועה

שכונת קרוואנים במאחז עמונה (צילום ארכיון: הדס פרוש / פלאש 90).
שכונת קרוואנים במאחז עמונה (צילום ארכיון: הדס פרוש / פלאש 90).

הרשתות החברתיות וקבוצות הווטסאפ בציבור הציוני דתי רחשו אתמול (חמישי) עקב שמועות על פינוי מתוכנן של המאחז עמונה במוצאי שבת הקרובה. על אף שלא נמסר כל מידע רשמי בנושא, הופצו קריאות רבות להגיע מיידית לעמונה ולשהות שם בסוף השבוע על מנת לתמוך בתושבים ולהתנגד לפינוי. בתוך כך פנה מזכ"ל תנועת בני עקיבא, יאיר שחל, לחניכי התנועה וביקש מהם שלא להגיע לעמונה אלא לקיים את פעילות התנועה: "את אהבתינו לארץ ישראל ואת המחויבות אליה לא נוכיח בהימצאות הנוער מול חיילינו ושוטרינו", כתב שחל.

יאיר שחל מזכ"ל בני עקיבא. צילום: דוברות תנועת בני עקיבא
יאיר שחל מזכ"ל בני עקיבא. צילום: דוברות תנועת בני עקיבא

בסוף השבוע הקרוב צפויה בני עקיבא לקיים "שבת ארגון" – פעילות חגיגית בכל סניפי התנועה המציינת באופן רשמי את פתיחתה של שנת הפעילות. על רקע השמועות החלו חניכים וגורמים בציונות הדתית לפנות אל מזכ"ל התנועה שחל ולבקש ממנו לדחות את שבת הארגון כדי לאפשר את ההפגנות בעמונה. בתגובה, פרסם שחל הודעה לחברי התנועה: "אני מבקש להתייחס בקצרה לגל השמועות, והקריאות השונות שנשמעות בשעות האחרונות", כתב, "תנועה גדולה ואחראית פועלת מתוך שיקול דעת ולא על פי מסרונים אנונימיים אלה או אחרים. אנו יודעים שעתיד ההתיישבות, כמו עתיד העם והתורה – תלויים בע"ה בהמשך עמלנו החינוכי. על כן, דווקא עתה – שבת ארגון בתנועת בני עקיבא מתקיימת כרגיל. מתוך הזדהותנו עם תושבי ארץ ישראל כולה, וביניהם תושבי עמונה היקרים, אני קורא לחברינו להמשיך לפעול בסניף ולא לנסוע לעמונה או לכל מקום אחר בו עלול להתפתח עימות חזיתי ועקר עם חיילי צה"ל. את אהבתינו לארץ ישראל ואת המחויבות אליה לא נוכיח בהימצאות הנוער מול חיילינו ושוטרינו. לא זו הדרך לשמירה על עמונה, ולא זו הדרך לשמירה על מרחבי ארצנו הקדושה."

מסרון שקורא להגיע לעמונה

שחל קרא לחברי התנועה להמשיך את הפעילות החינוכית. "את המשך בניין הארץ והעם, בדרך התורה, נשיג מתוך המשך פעילות חינוכית ורוחנית ברוח התנועה. שבת הארגון מניפה השנה את דגל מחויבות "ופרצת"- הקוראת לחבר בין האוכלוסיות והמגזרים בחברה הישראלית. על כן ההכנות לשבת והפעילות הענפה עליה עמלנו בחודש האחרון תתקיים בשבת ובמוצאי השבת כרגיל. בע"ה יחדיו נמשיך לבנות ולהיבנות", הוסיף.

קריאתו של שחל לחניכים עוררה גם ביקורת. יו"ר ועד מתיישבי השומרון צחי דיקשטיין אמר בתגובה כי ""בשעה קשה זו אנו מחזקים את תושבי עמונה החלוצים לפני המחנה שבזכותם ורק בזכותם חוק ההסדרה עלה על השולחן. נחרדתי מקריאתו של המזכ"ל החדש של תנועת הנוער הדתית לאומית היוצא נגד הרב חיים דרוקמן שליט"א המכהן כחבר הנהלה ארצית של בני עקיבא שלא לעמוד לצידם של תושבי עמונה שחרב גירוש מתנוססת מעל ראשם."

עוד הוסיף דיקשטיין:"צר לי שכך מחנכים את הדור הצעיר ולמעשה במקום חינוך לבניית ארץ ישראל, תורה ועבודה, עסוק המזכ"ל החדש בהחלשת האמירה הערכית כנגד גירוש פינוי יהודים מביתם בארץ ישראל."

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!