דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דוד ביטן

שבת תרבות / יו"ר הקואליציה: "מעדיף שהערבים כלל לא היו מגיעים לקלפי"

ח"כ דוד ביטן אמר את הדברים באירועי שבת תרבות במבשרת ציון. ח"כ יהודה גליק בתגובה: "מקווה מאד שהערבים ילכו להצביע, ומקווה שנהיה מספיק אטרקטיביים כדי שיצביעו ליכוד"

ח"כ דוד ביטן בארוע 'שבת תרבות בחולו בחודש נובמבר(צילום: פלאש 90)
ח"כ דוד ביטן בארוע 'שבת תרבות בחולו בחודש נובמבר(צילום: פלאש 90)

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (ליכוד) אמר היום (שבת) ב"שבתרבות" שהתקיימה במבשרת ציון כי היה "מעדיף שהערבים לא ינהרו לקלפיות ולא יגיעו בכלל לקלפי". לדבריו " 95% מהם בוחרים ברשימה המשותפת שלא מייצגת את ערביי ישראל, אלא את האינטרס הפלסטיני". ביטן אמר זאת לאחר שהתייחס לאמירתו של  ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום הבחירות האחרון ב-2015 לצאת להצביע משום ש"הערבים נוהרים לקלפיות" אמירה שעליה התנצל.

יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה, הגיב על כך כי "כל מה שיש להנהגה הזאת להציע זה גזענות בוטה ופופוליזם זול. האמירה העלובה היומית שלו מבטאת את הפחד של ראש הממשלה מהתחזקותנו הפוליטית. למול הגזענות הזאת המחויבות שלנו היא להמשיך לעבוד ולהעצים את כוחנו הפוליטי".

גם ח"כ יהודה גליק (הליכוד) צייץ בחשבון הטוויטר שלו בתגובה ואמר כי "אני מקווה מאוד שהערבים יגיעו להצביע, ומקווה שנהיה מספיק אטרקטיביים שגם ערבים ירצו להצביע ליכוד".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, כתב בתגובה כי "יו"ר הקואליציה של מדינת העם היהודי קורא לשלילת זכות ההצבעה של המיעוטים, כפי שעשו בכירי האנטישמים באירופה בעבר נגד העם היהודי. מסתבר שמחלת הגזענות שלחה גרורות לליבת החברה הישראלית והיא מביישת תומכי ימין ושמאל כאחד".

ח"כ איימן עודה (צילום: רוני נחמני).
ח"כ איימן עודה (צילום: רוני נחמני).

ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ) אמר: "ביטן אומר את מה שנתניהו חושב. אלו פניה האמתיות של ממשלה שלא מעוניינת בדמוקרטיה, ממשלה שמענישה את בני בגין ומאדירה את הביטנים למיניהם וסוגיהם. ממשלה שחותרת בגלוי להפיכתה של ישראל למדינת אפרטהייד גזענית".

לפני כחודש התבטא ביטן באמירה פרובוקטיבית נוספת כאשר טען כי רצח ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין "זה לא רצח פוליטי". ביטן דיבר באירוע שבתרבות בחולון ואמר כי לא ישתתף בעצרת ה-21 לזכר רבין, בין היתר מפני ש"מנסים לצייר כאילו שפוליטיקאים רצחו אותו".

עוד התייחס ביטן לסוגיות נוספות בהן השעיית ח"כ בני בגין לאחר שהצביע נגד עמדת הקואליציה על חוק ההסדרה: "הוא לא קיבל פרס נובל בגלל שכל החכמה והידע נמצאים אצלו. ח"כ בגין לא נבחר באופן עצמאי אלא הוא חלק מסיעת הליכוד ולכן הוא נענש". עוד אמר בעניין חוק ההסדרה כי "אם היועץ המשפטי לממשלה לא יגן על החוק בבג"ץ, ניקח עורכי דין פרטיים, מאלו שצידדו בחוק ההסדרה בוועדות הכנסת, נמצא מתווה אלטרנטיבי שיאפשר לקבל את עמדת הממשלה בעניין עמונה ועד אז לא נגיש את החוק להצבעה לקריאה שנייה ושלישית".

על ההתכנסות המחודשת של ועדת השחרורים בנושא בקשתו של הנשיא לשעבר והאנס המורשע משה קצב, טען ביטן כי יש לנהוג בו "כמו בכל אסיר ולשחרר אותו לאחר שריצה שני שליש". עוד טען: "מה גם שגורמים המקצועיים אמרו שהוא עבר בהצלחה את תהליך השיקום שלו", זאת על אף שקצב עדיין מסרב לעבור את הטיפול המרכזי לעברייני מין בכלא.

עו"ד נדאל עות'מאן, מנהל המטה למאבק בגזענות, אמר בתגובה לדבריו של ח"כ ביטן כי "המבחן עכשיו הוא לא בגינויים, אלא במעשים. השארתו  של ביטן בתפקידו כיו"ר הקואליציה, תהווה אור ירוק לגזענות. זה הזמן של חברי הממשלה להחליט אם הם נאבקים בגזענות או מצטרפים לגזענים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!