דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאונה

אסון בטיול / הידרדרות במצבו של הילד שנפצע באורח אנוש אתמול בנחל צאלים

עילאי ניר בן ה-10 נפצע אנושות בתאונה בה נהרג אביו, שניסה על פי עדויות להגן עליו בזמן שנפל ממצוק. הוא מאושפז בבית החולים סורוקה כשהוא מונשם ומורדם.

צוות החילוץ וההצלה בנחל צאלים (צילום: מיכה בן גיגי / יחידת חילוץ והצלה ערד)
צוות החילוץ וההצלה בנחל צאלים (צילום: מיכה בן גיגי / יחידת חילוץ והצלה ערד)

הידרדרות נוספת חלה היום במצבו של עילאי ניר בן ה-10, שנפצע אתמול (שישי) אנושות לאחר שנפל בנחל צאלים. ניר סובל מפגיעת ראש קשה מאוד ומטופל בסורוקה במחלקת טראומה. אביו, ד"ר עמרי ניר ז"ל, נהרג בניסיון להציל את חיי בנו בטיול בנחל צאלים.

האסון התרחש אתמול (שישי) אחר הצהריים כאשר האב ובנו השתתפו בטיול משפחות מטעם בית הספר מכפר וויתקין. בטיול השתתפו 11 ילדים בטווח הגילאים 6-10 וכל ילד הגיע עם הורה מלווה. בעת ירידה מהמצוק לנחל, חלק מסוכן במסלול, הכרוך בירידה בעזרת סולמות החליק ניר הבן, ואביו עמרי מיהר לתפוס אותו. במהלך ניסיון זה בברכת צפירה החלו להתגלגל השניים במורד הצוק כאשר על פי עדי ראייה האב עטף את בנו לאורך הנפילה וספג את רוב המכות. האב נהרג במקום והילד נפצע באורך קשה מאוד. רק לאחר כשבע שעות, הצליחו צוותי החילוץ לחלץ את גופתו.

צוות החילוץ וההצלה בנחל צאלים (צילום: מיכה בן גיגי / יחידת חילוץ והצלה ערד)
צוות החילוץ וההצלה בנחל צאלים (צילום: מיכה בן גיגי / יחידת חילוץ והצלה ערד)

מתנדבי יחידת חילוץ 669 ערד הגיעו למקום כעבור זמן קצר. סהר פיש מיחידת החילוץ סיפר כי "לא היה זמן. כעבור חמש דקות מקבלת ההודעה כבר היינו בדרך למקום. הודעה על נפילה מגובה מחייבת פינוי מהיר לבית החולים". הוא סיפר כי הבן והאב היו במרחק של כ-70 מטר זה מזה. "הם התגלגלו מהמצוק כמה עשרות מטרים, וכל תנועה הכי קטנה באזור יצרה דרדרת של אבנים". מסוק של יחידת 669 פינה את הבן לבית החולים סורוקה בבאר שבע במצב קשה מאוד. הוא אושפז במחלקה לטיפול נמרץ ילדים מונשם ומורדם.

אודי סגל (50), שהיה גם הוא בטיול, סיפר: "אני ועוד הורה ירדנו ראשונים ווידאנו שכל הילדים יורדים. אחד הילדים נלחץ בירידה על היתדות וסייענו לו. אז שמעתי חבטה וראיתי ילד נופל על אביו. האבא הצליח לאחוז בו ושניהם התגלגלו לכיוון המצוק. אב אחר אחז בבן שלו כל הזמן ואב נוסף הצליח להיתפס במצוק".

הוא הוסיף כי "אין קליטה סלולרית באזור, ולקח למעורבים עשרים דקות עד שהצליחו להזעיק סיוע. שני הורים נוספים היו איתנו ולקחו את הילדים לצד, הילדים ראו הכל. היתה היסטריה, הם לא ידעו מי נפל וחלק חשבו שזה אבא שלהם. דיברנו עם הילדים והם הבינו הכל".

במושב כפר ויתקין קיבלו בזעזוע את הידיעה על האסון בטיול. ד"ר ניר, חוקר היסטוריה מודרנית ופוליטיקה של לבנון ומומחה לשיעה ולחיזבאללה, לימד באוניברסיטת תל אביב, האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת בן גוריון ומכללת אחווה. היה נשוי ואב לשלושה ילדים, בהם עילאי. "עמרי אדם מדהים", סיפרו עליו במושב הבוקר. "כל כך מתאים לו לעשות את המעשה שעשה על מנת להציל את חיי בנו גם במחיר חייו. זה האופי שלו. זה היה הבן אדם".

אחד משותפיו לעבודה סיפר כי "הוא תמיד שם את המשפחה בראש, גם במחיר של פגיעה בקריירה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!