דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משה קצב

משה קצב / החלטה בדבר שחרורו של משה קצב תתקבל בעוד שבוע

ועדת השחרורים התכנסה היום על מנת לדון בבקשתו של הנשיא לשעבר, המרצה עונש מאסר בגין אונס, לשחרור מוקדם. לאחר שעות של דיונים קבעה הוועדה כי ההחלטה תתקבל ביום ראשון הבא

משה קצב יוצא מבית המשפט העליון לאחר הקראת פסק הדין שהרשיעו באונס, נובמבר 2011.  (צילום ארכיון: נתי שוחט  פלאש 90)
משה קצב יוצא מבית המשפט העליון לאחר הקראת פסק הדין שהרשיעו באונס, נובמבר 2011. (צילום ארכיון: נתי שוחט פלאש 90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

ועדת השחרורים התכנסה הבוקר (ראשון) כדי לדון בשחרורו המוקדם של הנשיא לשעבר משה קצב שהורשע באונס ובעבירות מין. לאחר שעות של דיונים החליטה הוועדה כי ההחלטה בנושא תתקבל בשבוע הבא.

על קצב שנכנס לכלא בדצמבר 2011 נגזרו שבע שנות מאסר. לאחר שריצה ארבע וחצי שנים מתוך המאסר, מימש קצב את זכותו לבקש כי ינכו שליש מעונשו על התנהגות טובה. עם זאת, העובדה כי עד כה לא הביע קצב חרטה, ואף לא הודה במעשים, מעלה בעיה משמעותית ביכולת להיענות לבקשתו.

באוגוסט האחרון דחתה הוועדה, פה אחד, את בקשתו לשחרור מוקדם. ככל הנראה בדיון היום הציגה הפרקליטות עמדה פחות נחרצת לשחרור שהותנתה בכך שקצב ימשיך בהליך טיפולי בחצי השנה הקרובה ואם תהיה התקדמות היא תשקול את הסכמתה לשחרור מוקדם. גם הרשות לשיקום האסיר שינתה את גישתה והמליצה על שחרור מוקדם, בחוות הדעת נכתב כי בשונה מבעבר נראה שקצב מפנים את העבירות שביצע.

יו"ר הקואליציה דוד ביטן אמר אתמול (שבת) בשבתרבות כי יש לשחרר את קצב ולתת לו ללכת לביתו.

משה קצב (צילום: קובי גדעון / פלאש 90).
משה קצב (צילום: קובי גדעון / פלאש 90).

קצב נכנס לכלא לפני חמש שנים לאחר שהורשע בשתי עבירות אונס ומעשה מגונה בכוח ב-א' ממשרד התיירות, הטרדה מינית כלפי ל' מבית הנשיא ושיבוש מהלכי משפט. ב-22.3.11 גזר בית המשפט המחוזי על קצב שבע שנות מאסר בפועל, שנתיים על תנאי ופיצוי למתלוננות. הערעור שלו לבית המשפט העליון נדחה וב-7.12.11 החל קצב לרצות את עונשו בכלא מעשיהו.

בסבב הקודם של הדיונים באם לשחררו, כתבה א' ממשרד התיירות, אחת מהנשים שנפגעו מקצב במכתב לרשות, "כיצד ניתן לשקם עבריין מין סדרתי, אשר למרות הרשעתו כופר עד היום בביצוע עבירות המין וחמור מכך – רואה עצמו כקרבן? אני פונה אליכם פעם נוספת ובלית ברירה, נוכח השינוי הפתאומי והמוזר, בלשון המעטה, של עמדת הרשות לשיקום האסיר, בכל הקשור לשחרורו המוקדם של מר קצב. אני מבקשת להביע את תמיהתי על הזיג-זג הלא הגיוני והלא מוסבר בעמדת הרשות ואת התנגדותי הנחרצת לקיצור עונשו של האדם שפגע בי ובנשים כה רבות. מעשיו השפלים, קל וחומר סירובו העיקש להכיר בהם ולהביע חרטה, יחד עם תפיסתו המעוותת את המציאות, ראיית עצמו כקרבן מחד ומאידך אותי ואת כל קרבנותיו כשקרניות ומעלילות, כל זאת גם בחלוף ארבע שנים מהרשעתו, מלמדים באופן ברור כי מר קצב לא הפנים את חומרת מעשיו. חמור מכך – הוא אף עתיד לנצל את שחרורו המוקדם למסע נוסף של הכפשה ודה-לגיטימציה של המתלוננות."

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!