דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאונה

אסון בטיול / הילד שנפל עם אביו בטיול בנחל צאלים מת מפצעיו

עילאי ניר בן ה-10 נפצע אנושות בתאונה בה נהרג אביו, שניסה על פי עדויות להגן עליו בזמן שנפל ממצוק. לאחר יומיים בהם נאבקו הרופאים על חייו, היום נקבע מותו. משפחתו תרמה את איבריו

עמרי ועילי ניר זכרם לברכה (תמונה באדיבות המשפחה)
עמרי ועילי ניר זכרם לברכה (תמונה באדיבות המשפחה)

עילי ניר בן ה-10 שנפצע באורח אנוש פונה במהלך טיול בנחל צאלים נפטר היום (ראשון) מפצעיו בבית החולים סורוקה. אביו, ד"ר עמרי ניר, נהרג גם הוא באסון כשניסה להגן על עילי ונפל איתו אל התהום. מסע הלוויה של עמרי ועילי ניר יתקיים מחר ב-15:00 בכפר וויתקין.

מבית החולים סורוקה נמסר כי עילי הגיע לביה״ח כשהוא סובל מפגיעה רב מערכתית ובכלל זה פגיעת ראש קשה מאד. במהלך סוף השבוע נעשו מאמצים לייצב את מצבו על ידי צוות רב מקצועי אך מצבו הלך והדרדר עד כדי מצב של פגיעה מוחית בלתי הפיכה. היום בשעות אחר הצהריים, לאחר שחלה החמרה נוספת במצבו, הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. המשפחה נתנה הסכמה לתרומת איברים ובית החולים פועל למלא את מבוקשם בתיאום עם המרכז הלאומי להשתלות.

האסון התרחש ביום שישי אחר הצהריים כאשר האב ובנו השתתפו בטיול משפחות מטעם בית הספר מכפר וויתקין. בטיול השתתפו 11 ילדים בטווח הגילאים 6-10 וכל ילד הגיע עם הורה מלווה. בעת ירידה מהמצוק לנחל, חלק מסוכן במסלול, הכרוך בירידה בעזרת סולמות החליק ניר הבן, ואביו עמרי מיהר לתפוס אותו. במהלך ניסיון זה בברכת צפירה החלו להתגלגל השניים במורד הצוק כאשר על פי עדי ראייה האב עטף את בנו לאורך הנפילה וספג את רוב המכות. האב נהרג במקום והילד נפצע באורך קשה מאוד. רק לאחר כשבע שעות, הצליחו צוותי החילוץ לחלץ את גופתו.

צוות החילוץ וההצלה בנחל צאלים (צילום: מיכה בן גיגי / יחידת חילוץ והצלה ערד)
צוות החילוץ וההצלה בנחל צאלים (צילום: מיכה בן גיגי / יחידת חילוץ והצלה ערד)

מתנדבי יחידת חילוץ 669 ערד הגיעו למקום כעבור זמן קצר. סהר פיש מיחידת החילוץ סיפר כי "לא היה זמן. כעבור חמש דקות מקבלת ההודעה כבר היינו בדרך למקום. הודעה על נפילה מגובה מחייבת פינוי מהיר לבית החולים". הוא סיפר כי הבן והאב היו במרחק של כ-70 מטר זה מזה. "הם התגלגלו מהמצוק כמה עשרות מטרים, וכל תנועה הכי קטנה באזור יצרה דרדרת של אבנים". מסוק של יחידת 669 פינה את הבן לבית החולים סורוקה בבאר שבע במצב קשה מאוד. הוא אושפז במחלקה לטיפול נמרץ ילדים מונשם ומורדם.

אודי סגל (50), שהיה גם הוא בטיול, סיפר: "אני ועוד הורה ירדנו ראשונים ווידאנו שכל הילדים יורדים. אחד הילדים נלחץ בירידה על היתדות וסייענו לו. אז שמעתי חבטה וראיתי ילד נופל על אביו. האבא הצליח לאחוז בו ושניהם התגלגלו לכיוון המצוק. אב אחר אחז בבן שלו כל הזמן ואב נוסף הצליח להיתפס במצוק".

 

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!