דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאונות עבודה

תאונות בניין / שלושה עובדי חברת הבניה דניה סיבוס מואשמים בגרימת מוות ברשלנות

האישומים נוגעים לתאונה שאירעה באתר בנייה ברמת גן ב-2013, בה נפל אור שלום פליסיאן בן ה-15 שעבד בנקיון באתר דרך חלק חסר באחת המרפסות. לטענת הפרקליטות, "הנאשמים לא נקטו מידה סבירה של זהירות וקפידה למניעת הסכנה".

אתר בנייה לאחר תאונה. ארכיון. (צילום: איחוד הצלה כרמל)
אתר בנייה לאחר תאונה. ארכיון. (צילום: איחוד הצלה כרמל)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מנהל פרוייקט, מנהל עבודה וסגנו, שלושתם עובדי חברת הבניה דניה סיבוס, מואשמים בגרימת מוות ברשלנות של הנער אור שלום פליסיאן בשנת 2013. פליסיאן שעבד באתר בניה ברמת גן, נהרג כתוצאה מנפילה מהקומה התשיעית . את כתב האישום הפלילי הגישה אתמול (ראשון) עו"ד קלאודיה ביאנקה מפרקליטות מחוז ת"א.

פליסיאן בן ה-15 עבד בחברת הניקיון של אביו, והגיע ב-10 ביולי 2013 יחד עם שני בני נוער נוספים לבצע עבודות ניקיון כחלק מעבודות הגימור של הבניין. במהלך הפסקה מביצוע העבודה בסביבות השעה 15:00 הלך הנער לאחת המרפסות בקומה התשיעית יחד עם נער נוסף, ישב על הרצפה ונשען על המעקה כשהוא אינו שם לב שאחד מלוחות הזכוכית של המעקה חסר. כתוצאה מכך נפל פליסיאן מהקומה התשיעית, דרך הפתח במרפסת ומותו נקבע במקום.

בית המשפט המחוזי בתל אביב (צילום ארכיון: נתי שוחט / פלאש 90).
בית המשפט המחוזי בתל אביב (צילום ארכיון: נתי שוחט / פלאש 90).

את לוח הזכוכית הסירו כחלק מעבודות פירוק העגורון – מעיין מעלית המשמשת להעמסה והורדה של מטענים באתר המחוברת לבניין. על אף הסרת לוחות הזכוכית במעקות, בחלק מהמרפסות נמשכה העבודה בדירות כסדרה. לצורך העבודה בשלב זה אף פתח סגנו של מנהל העבודה אשר החזיק במפתחות הדירות, או מישהו מטעמו, את הדירות לעבודות השונות. באותו היום בצהרים עזב את האתר על דעת עצמו מנהל העבודה האמון על הבטיחות העבודה, זאת על רקע ויכוח שהתגלע בינו לבין מנהל הפרויקט. יש לציין כי חלה חובה על נוכחות מנהל עבודה במהלך העבודות באתר בניה.

בשלב מסוים טרם הנפילה, משהבחין כי העובדים הינם קטינים, פנה סגן מנהל העבודה לאביו של פליסיאן – מנהל חברת הניקיון, ואמר לו כי הם אינם מורשים לעבוד באתר. עם זאת עבודתם נמשכה. יש לציין כי חל איסור על העסקת בני נוער בעבודות מסוכנות ובעבודות בגובה, ולטענת הפרקליטות הנערים אף לא קיבלו הדרכת בטיחות כנדרש.

"הנאשמים לא נקטו מידה סבירה של זהירות וקפידה למניעת הסכנה הנשקפת מהפתח במעקה המרפסת אשר היה באחריותם ובשליטתם, לרבות גידור או כיסוי הפתח במכסה מתאים, מניעת כניסת אנשים שאינם מורשים לאתר בכלל ולדירות בפרט, הצבת שלטי התרעה על אודות הסכנה הנשקפת מהעדר לוח הזכוכית במרפסת, או סגירת הדירות מהן הוסרו לוחות הזכוכית עד להתקנתם המחודשת של הלוחות" נכתב בכתב האישום.

ההרוג אור שלום פליסיאן הוא אחיו של חגי פליסיאן, חשוד לשעבר ברצח בבר נוער שהתיק נגדו נסגר ומשפחתו אף פוצתה ביותר מ-2 מיליון שקלים על ידי המדינה. חגי פליסיאן שהה במעצר בזמן שאור נפל ונהרג, ואף לא הורשה להשתתף בהלוויית אחיו. .

חברת דניה סיבוס בחרה שלא להגיב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!