דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
השידור הציבורי

תאגיד השידור הציבורי / המדינה הודיעה לבג"ץ כי תתקן, שוב, את חוק השידור הציבורי

זאת במסגרת תגובת המדינה שהוגשה אתמול (ב') לעתירות שהוגשו כנגדה בנודע לתחילת פעילותו של תאגיד השידור הציבורי. התיקון החדש יקבע כי התאגיד יחל את שידוריו בסוף חודש אפריל 2017

חדר הבקרה של תאגיד השידור הציבורי (צילום: מרים אלסטר  פלאש 90)
חדר הבקרה של תאגיד השידור הציבורי (צילום: מרים אלסטר פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בתגובתה שהגישה היום (שני) לעתירות שהוגשו כנגדה בעניין תאגיד השידור הציבורי כאן, ביקשה המדינה לבטל בחקיקה את האפשרות להקדים את התחלת פעילות התאגיד לתחילת ינואר. תגובת המדינה הגיעה אחרי התייעצות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו,המכהן גם כשר התקשורת, עם שר האוצר משה כחלון, במסגרתה הסכימו כי יוגש תיקון לחוק השידור הציבורי שיחייב את תחילת השידורים רק בסוף אפריל.

כיום, מורה חוק השידור הציבורי כי השרים יוכלו להקדים את יום תחילת השידורים בהתאם להודעה מנומקת של מועצת התאגיד בדבר מוכנותו להתחיל לשדר החל מיום 1.1.17.

לפני כשבועיים עתרו ארגון העיתונאים וועד עובדי כאן לבג"ץ כנגד ראש הממשלה, שר האוצר, היועץ המשפטי ומשרד התקשורת בדרישה שהמדינה תאפשר לתאגיד להתחיל את פעולתו בתאריך זה, וכנגד התערבות פוליטית לכאורה במינוי בעלי תפקידים ועיתונאים בתאגיד. עתירה נוספת בנושא הוגשה על ידי ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) ועו"ד אלדד יניב, יחד עם ארגון הצלחה.

כעת טוענת המדינה כי תיקון נוסף של החוק, שתוקן עד כה חמש פעמים, תשנה את הבסיס העובדתי והמשפטי עליו נשענות העתירות. עוד טענה המדינה כי היועץ המשפטי לממשלה בחן כבר את הנושא, וקבע כי לגישתו אין מניעה משפטית ליזום את התיקון הנוסף.

ביום חמישי ביקשה המדינה שהות נוספת להגשת עמדתה, על מנת לאפשר לנתניהו ולכחלון שהות קצרה נוספת לגיבוש עמדתם. בחודשים האחרונים קידם יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד), מקורבו של ראש הממשלה, הצעת חוק המבקשת לבטל כליל את הקמתו של תאגיד השידור הציבורי החדש. ייתכן שההסכמות הנוכחיות בין שר האוצר וראש הממשלה מעידות כי הצעה זו לא צפויה לצאת לפועל.
מתאגיד כאן נמסר בתגובה כי "כאן, תאגיד השידור הישראלי,  מוכן לעלות לאוויר ב-1.1.17, והודיע על כך לשרים במכתב המוכנות שיצא בחודש אוקטובר. חוות הדעת המקצועית של משרד התקשורת מאשררת זאת וכאן ערוכים לספק לעם ישראל  שידור ציבורי יעיל, עצמאי, פלורליסטי ואיכותי".

מארגון העיתונאים, המייצג את עיתונאי התאגיד השידור נמסר כי "תשובת המדינה לבג"ץ היא שערורייתית ומשקפת זלזול במעמד החוק ובכספי הציבור. שר התקשורת ושר האוצר לא טורחים להסביר או לנמק מדוע הם אינם עומדים בלשון החוק ומאפשרים לתאגיד להתחיל לשדר החל מהאחד בינואר, אלא רק מצהירים כי בכוונתם לשנות את החוק לאחר שכבר התעלמו ממנו ברגל גסה. תשובה זו נראית כעוד ניסיון של ראש הממשלה לעכב את הקמת התאגיד כדי להרוויח זמן שבו יוכל לרוקן מתוכן את החוק, לפגוע בעצמאותו העיתונאית ולהכפיף אותו לשליטת פוליטיקאים. ועד עיתונאי תאגיד השידור הישראלי מדגיש כי יעמוד על הפרדה מוחלטת בין העיתונאים לדרגים הפוליטיים, כפי שעוגנה בחוק התאגיד המקורי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!