דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

על תקשורת ועל הונאה אחת ענקית

מוזר לראות איך תעשיית הונאות מטורפת התבססה במדינת ישראל. אין כמעט כלי תקשורת שלא דיווח על ״ביזת ההמונים״, הגועל נפש כחול לבן הזה שנקרא הונאת האופציות הבינאריות.

הכתבה הראשונה בעברית שהצלחנו למצוא היתה של דותן מלאך מ״אנארג׳י״ מפברואר האחרון. ערוץ 2 לא השתרכו ופרסמו כתבות של הבנות מ״ערך מוסף״.

ולי אברמוביץ׳ עם סדרת הכתבות ״ישראל מהמרת״.

גם בערוץ 10 עשו חסד, ונתנו אחלה פריים טיים מטריאל עם כתבה בת 40 דקות של אמנון לוי ב״פנים אמיתיתיות״.

מאז שהצטרפו בעיתון הקם עלינו לתחיה לדבר על ההונאה שהורסת לישראל את המוניטין ומאיימת לפגוע שוב בכיס של כולנו – יצא נגד התעשייה גם יו״ר הרשות לניירות ערך (להזכירכם – רשות אכיפה במדינת ישראל) כשציטט את הפסוק ״מהרסייך ומחרבייך ממך יצאו״ על אותם האנשים.

אחר כך גם בלשכת ראש הממשלה הגיבו שה׳סחר׳ הלא חוקי באופציות בינאריות צריך להיפסק. אם אצל רוה״מ זה לא עובר דיינו. ועדיין לא אמרנו מילה רעה אחת על המשטרה.

אבל ככה זה, כשהשלטון מצחין מכתבות על הונאות וחקירות, גם הצי-בור דבק ב״עשה לביתך״ וכך עושה כל אחד לביתו. לבד אדם לעולם יהלך, כשתמימות הדעים אותו תרכך.

הנה, אתם, אולי קוראים כאן בפעם הראשונה על הונאת האופציות הבינאריות, וכבר מבינים שמשהו רקוב הרבה יותר משאתם יכולים לדמיין.

בכלי תקשורת בכל העולם מדווחים על העוקץ הישראלי. אתר האינטרנט ״טיימס אוף ישראל״ הציג וחשף את התעשייה במערומיה, פנה לרשויות, פנה לחברי כנסת ואישי ציבור, ובסוף – עדיין כ-15,000 איש קמים בבוקר והולכים לעבוד בלגנוב כסף. עם זאת, כמה שלא תקראו, כמה שלא תלמדו על התעשייה, אין שורה תחתונה.

השאלה היא למה זה קורה, וזו כבר תשובה שעיתונאים וכלי תקשורת לא יכולים לתת. הטור בנוי כדף לינקים אינטראקטיבי כדי להתחיל לסדר לכם את מה שקורה פה, אתם לבד תחליטו אם אתם מסכימים לתנאים.

בימים בהם נוחי דנקנר נשלח לשנתיים לכלא על עבירה שמוגדרת כהונאה שבה נעקצו מכספי הפנסיה של כולנו כ-300 מיליון מטבע כלשהו אנחנו צריכים לשאול את עצמנו, בכמה בסוף –אני- נעקצתי.בכמה דפקו אותי.

אז בואו נעשה חשבון רגע. נגיד נוחי עקץ את כולנו ב-300 מיליון שקל. 300 חלקי 8 (מיליון תושבים) יוצא 37.5 שקל. עכשיו, גם אם נעגל את מספר התושבים שנעקצו מטה (לאלה שחוסכים בקרנות פנסיה בלבד) או אם נדייק במספר השקלים שנעקצו, נגיע לסכום שקלים שינוע בין 10-200 שקלים שבתיאוריה, נגנבו מהכיס של כולנו.

אבל למי אכפת מזה? לאנשים יש אירועים, ימי הולדת, עבודה, עיסוקים, ספורט, תחביבים… לשם כך יש בדיוק את אלה שכולנו מסכימים מבחירה שלנו לחיות בארץ הזו, שיהיו שומרי הסף לגניבות האלה, שלא מתבצעות באלימות פיזית, אלא בתחבולה מאורגנת ואלימה בצורה הרסנית כלפי הכיס שלנו וזכויות האזרח שלנו בעתיד הקרוב. הזכויות הללו צריכות להיות מוגנות על ידי רשויות החוק.

כן, אבל…

למה זכויות אזרח ואיך זה קשור לאופציות בינאריות?

מאז המחאה ב-2011 עלתה כמות העיתונות העצמאית שמופצת אלינו בעיקר בפייסבוק. למרות שמאז עליית הניאו-עיתונאיזם הרבה יותר אנשים חשופים למידע, ההנחה הכללית שלי היא שעדיין לא שמעתם על הסכם טיס״א, הסכם שנחתם במחשכי מחשכים וסודיותו נוגדת את תקנות הציבור, וזאת על אף שזה כבר התפרסם בכמה כלי תקשורת ממוסדים. ערן הילדסהיים וקרן התחקירים הממומנת מגיוס ציבורי עשו עבודת קודש כשהביאו את המידע לעיננו. אבל שם עבודתם לא נגמרה. העיתונאי נסע בעצמו לירושלים, לטעון בפני ועדת הכספים בשביל כולנו. אותה ועדת כספים שהוידאו ההזוי הבא תיעד:

וועדת הכספים 16.11.2016נוכח: ח"כ גפני בלבד מי בעד ? מי נגד ? האם זה אמיתי ? כן שתפוהעמותה לצמצום פערים -הקול החברתי בכנסת

Posted by ‎יורם מועלמי‎ on Tuesday, November 22, 2016

אור-לי ברלב נלחמה במאבק אזרחי עיתונאי עיקש ב״שוד הגז״, והציגה שוב ושוב בפני ועדות בכנסת את הבעייתיות לתקנת הציבור, בעייתיות שכולנו עדים לה היום כשנחשפים קשרי הון-שלטון הנוגעים ל׳ביטחון׳ או ׳הוצאות ביטחון׳ במערכת השלטון. הצוללות, השריפות, הפסל והפלתו הם כולם תוצאה ישירה של הפעילות הזו. השינוי מתחיל, הוא קורה כל יום.

חבר כתב לי השבוע שקשים הם חייו של נושא הבשורה. האמת היא ילדה מכוערת, וכואב כמה שהיא מכוערת. כאשר חלק מאיתנו מבינים שהם התעוררו לראות גוף  שמפעיל עלינו לופים של תעלולים ממסדיים הפורטים על כל נימי הפחד האנושי שזרעו בנו מהיום שהגענו לעולם, אנחנו כבר לא יכולים לשתוק. הפחד הקיומי הישרדותי שלנו כיהודים שוטף את מוחות העבדים מגיל ילדות דרך מערכת חינוך, מתגבר עם הגיוס לצבא בטקסי השבעה וסגידה למגן שעל הדגל תוך התחייבות למות למענו. במהלך כל חיינו, עד יום מותנו זורע בנו הממסד פחדים קיומיים היוצרים צללים על חומות הכלא התודעתי בו אנו כלואים בחסות האפלה ועשן המדורה שהוא עצמו הדליק עבורנו. משוגע הוא הכינוי שרשום ליד שמו, אך הוא בחר לעצמו את הכינוי. משוגע זו דרכם של הכבולים בחושך לכנות את אלה שיצאו לאור (כאן).

ערן הילדסהיים ואור-לי ברלב הם דוגמא לאנשים שפועלם בחסות האור יעמוד לזכותם בסוף כל יום ולפני שילכו לישון. הצוות של ״דבר ראשון״, הצוות של ״טיימס אוף ישראל״, הצוות של אמנון לוי ופנים אמיתיות, החברים בלילה כלכלי, כולל מתן חודורוב הנהדר שהצליח להביא לעצירתה של הונאה ענקית בתחקיר מתפרץ הם הם שומרי הסף האמיתיים.

ועוד נקודה קטנה ואחרונה. רק כדי שתבינו, גם באייטם בלילה כלכלי שנעשה על הונאת האופציות הבינאריות הזכירו את זה – המדינה לא מאפשרת לאנשים לעקוץ יותר ישראלים, אבל את הכסף הזר שנכנס מההונאה הזו, הם יקבלו גם יקבלו. איך זה פוגע בנו? אנחנו נצטרך בסוף לשלם את הכופר הזה. מכספי משלמי המיסים. אבל מה אכפת לנו. כולה יגנבו לכל אחד מאיתנו עוד איזה 800 שקל מהכיס.

בימים שבהם מורשע חושף השחיתויות החזק במדינת ישראל, מר רפי רותם, בפלילים, אנחנו בבעיה. הבעיה הופכת להיות חמורה יותר, אם אתם לא יודעים מי זה רפי רותם.

אכן מרגיש שמשהו גדול מתבשל עלינו בקרוב, אבל למה יש לי הרגשה שזו הולכת להיות השנה הכי גורלית בתולדות האנושות?? אני מצטרף לתפילה קטנה שיש בלב כל משוגע.

אני תקווה שב-7-12-2017 הפייסבוק יעלה את הטור הנ״ל כזיכרון וישלח אותי לשוק לקנות כובע לארוחת צהריים. האמת היא שאני די מקווה שעוד יהיה לנו פייסבוק עם כל הצנזורה המתוכננת עליו.

אנחנו בינתיים במאבק בהונאת האופציות הבינאריות.

וכולכם מוזמנים להתחיל להצטרף.

________________________________________________

תודה רבה לשבתאי על העזרה בכתיבת הדברים

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!