דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלל ביטוח

סכסוך עבודה / הוכרז סכסוך עבודה בכלל ביטוח

זאת בגין טענות של ועד העובדים וההסתדרות כי הנהלת החברה מבצעת שינויים מבניים וארגוניים באופן חד צדדי וגוררת רגליים במו"מ לקראת הסכם קיבוצי חדש. עוד טוענים שם להעברת פעילויות ליבה של החברה לקבלנים חיצוניים

הפגנת עובדי כלל ביטוח בשנת 2013 (תמונה באדיבות ועד העובדים)
הפגנת עובדי כלל ביטוח בשנת 2013 (תמונה באדיבות ועד העובדים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות ו-ועד עובדי כלל ביטוח הכריזו הבוקר (שלישי) על סכסוך עבודה בגין שינויים מבניים וארגוניים שמבצעת הנהלת החברה באופן חד צדדי, לטענתם, וכן בגין גרירת רגליים במשא ומתן לקראת הסכם קיבוצי חדש בחברה ופגיעה בחברי הוועד. עוד טוענים בוועד העובדים כי החברה מעבירה פעילויות ליבה לקבלנים חיצוניים.

"לצערי הנהלת החברה מנצלת את האחריות שמפגין ועד העובדים בשנים האחרונות על מנת לפגוע בעובדים ולהרע את זכויותיהם" אמר רוני רז יו"ר ועד העובדים, "לכן, ובנסיבות שכפתה עלינו ההנהלה, לא נותרה בידינו ברירה אלא לחזור ולהיאבק בשורה של החלטות שרירותיות וחד צדדיות שהתקבלו לאחרונה, על מנת להחזיר את האיזון ליחסי העבודה בחברה. אני מקווה שההנהלה תתעשת ותבין שעליה לשוב ולנהוג בדרך המקובלת והמצופה ממנה, לשם שמירה על תקינות היחסים ויציבות החברה".

בוועד העובדים טוענים כי הנהלת החברה מפעילה לחץ על עובדים ומאיימת לבטל משרות באופן הגורם לעזיבה ולניוד עובדים כפוי. עוד טוענים שם, כי ההנהלה ממדרת את חברי הועד מהליכי ניהול כוח אדם והרווחה שהם חלק מתפקידיהם.

בימים אלה מתקיים משא ומתן לקראת הסכם קיבוצי שני בחברה, לקראת תום תוקפו של ההסכם הקיבוצי הראשון שנחתם ביוני 2014. על פי ועד העובדים, מלבד גרירת רגליים מסתירה ההנהלה נתונים ומסרבת להעביר מידע שוטף לנציגות העובדים.

"אנו תמהים על הכרזת ההסתדרות על סכסוך עבודה בקבוצת כלל ביטוח" נמסר מסרה החברה בתגובה, "הנהלת כלל ביטוח מקיימת את הוראות ההסכם הקיבוצי בקפידה מיום חתימתו ופועלת בשקיפות מלאה עם ועד העובדים. הכרזתה של ההסתדרות משוללת כל יסוד והינה בניגוד להתחייבות בהסכם שנחתם בין הצדדים לשקט תעשייתי עד לסוף חודש מרץ 2017".

עוד הוסיפו כי "לעניין חידוש ההסכם הקיבוצי נדגיש כי ההסכם הקיים תקף עד לתאריך 30.6.2017 וכי אנו נמצאים בדיונים ראשוניים בלבד אודות ההסכם החדש. לא ברור לנו איך בשלב כל כך ראשוני של דיונים, בחרה ההסתדרות ביחד עם ועד העובדים להיכנס במלוא העצמה לסכסוך עבודה ואנו קוראים להם לחזור אל שולחן הדיונים".

עובדי כלל ביטוח התאגדו בראשית גל ההתאגדויות, במהלך שנת 2012, והיו לחברת הביטוח הראשונה שהתאגדה בהסתדרות. מאז התאגדו רוב חברות הביטוח הגדולות בענף וחברות נוספות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!