דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טורקיה

בעולם / מרכזי מפלגת השמאל הגדולה בטורקיה הותקפו הלילה

"מפלגת העמים הדמוקרטית" המזוהה עם המיעוטים האתניים במדינה ובהם גם הכורדים, הואשמה בגל הטרור נגד כוחות הביטחון וזאת למרות שגינתה את הפיגועים. ארדואן עצמו האשים את הכורדים בפיגועים ולאחר נאומו רבים קראו לנקמה בהם

כוחות משטרה טורקים (צילום: Mahmut Bozarslan\Voice of America)
כוחות משטרה טורקים (צילום: Mahmut Bozarslan\Voice of America)
אוריאל לוי

החלונות נופצו, המבנים הוצתו, ההמון שאג "מוות לכורדים". הלילה הותקפו 13 מרכזים של מפלגת השמאל הגדולה בטורקיה. מהומות פשטו נגד "מפלגת העמים הדמוקרטית" (HDP) בערים שונות ברחבי המדינה. המתקפה הגדולה ביותר התרחשה בעיר קייסרי בה ארע פיגוע נגד חיילים טורקים אתמול (שבת). המפלגה, לה הצביעו יותר מחמישה מיליון אזרחים והיא השלישית בגודלה בפרלמנט הטורקי, מואשמת בגל הטרור נגד כוחות הביטחון הטורקים, וזאת על אף הגינויים שהוציאה לאחר כל אחת מפעולות הטרור. המפלגה בעלת האידאולוגיה הפמיניסטית-סוציאליסטית, המזוהה עם המיעוטים האתניים והדתיים בטורקיה, החליטה לפני כחודש להשהות את כל פעילותה הפוליטית, עד שישוחררו ממעצר חברי הפרלמנט שלה. מאז ה-15 ביולי, נקראו לחקירה משטרתית 8,432 חברים במפלגה. 2,360 מהם נעצרו, ביניהם ראשי המפלגה, מרבית חברי הפרלמנט מטעם המפלגה וכל ראשי הערים וראשי המחוזות מטעמה. לילה בירליק, אחת מחברות הפרלמנט מטעם המפלגה, הורשעה אתמול ב"קשר עם גורמי טרור" ונענשה ב-37 שנות מאסר.

המתקפה על משרדי המפלגה אתמול ארעה לאחר שארדואן האשים את הכורדים בפיגוע אתמול וקרא ל"גיוס עמי על מנת להחזיר את כוחו של השלטון לידי העם". לאחר נאומו של ארדואן, קראו טורקים רבים לנקמה בכורדים. שני ארגונים קראו לחבריהם להתקיף את משרדי מפלגת HDP, הראשון הוא תנועת הנוער של מפלגת השלטון בטורקיה, אשר קראה ברשתות החברתיות "להרוג כורדים", והשני הוא הארגון הלאומני "הזאבים האפורים" המזוהה גם הוא עם השלטון. אחד מחברי הארגון צילם את עצמו בסרטון בו הוא טוען שהוא בדרך "להרוג כורדים".

בנוסף למתקפה נגד המפלגה המייצגת את הכורדים הודיעה ממשלת טורקיה כי היא מטילה סגר החל מהיום בבוקר על 21 כפרים כורדים בדרום-טורקיה.

13 חיילים טורקים נהרגו וכ-48 נוספים נפצעו בפיצוץ של מכונית תופת אתמול בעיר קייסרי שבמרכז טורקיה. המכונית התפוצצה בצמוד לאוטובוס שהוביל חיילים מבסיס היחידה ללוחמה בטרור המצוי בעיר. הפיצוץ הבוקר ארע כשבוע לאחר שמכונית תופת התפוצצה מחוץ לאצטדיון כדורגל באיסטנבול בסיומו של משחק. בפיצוץ נהרגו 44 אנשים, מרביתם שוטרים, ורבים נוספים נפצעו. ארגון כורדי קיצוני בשם TAK, שפרש מה-PKK לאחר שזה התמתן, לקח אחריות על שני הפיגועים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!