דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סוריה

סיוע הומניטרי / נעמת פתחה במבצע איסוף מזון לילדי סוריה

יו"ר הארגון גליה וולוך, פנתה להורי הילדים במעונות היום שמפעיל הארגון בבקשה לתרומות של תחליפי חלב שיועברו לאזורי המלחמה מעבר לגבול. "איננו יכולות יותר לעמוד מנגד בחוסר מעש, זאת גם אם מדובר במדינת אויב", כתבה וולוך

ילד בן שנתיים ואמו מאידליב, סוריה (צילום: סוכנות הידיעות AP).
ילד בן שנתיים ואמו מאידליב, סוריה (צילום: סוכנות הידיעות AP).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ארגון הנשים הגדול בישראל, נעמ"ת, נרתם אף הוא למאמץ לסייע לקרבנות הסכסוך בסוריה, ובפרט לתינוקות ולילדים. יו"ר הארגון גליה וולוך, פנתה להורי הילדים במעונות היום שמפעיל הארגון בבקשה לתרומות של תחליפי חלב שיסייעו להציל תינוקות מרעב. נעמ"ת חברה לקמפיין "הסורים על הגדרות"  ובחרה בארגון Israeli Flying Aid) IFA) על מנת להעביר את המזון לילדי סוריה, הארגון מתמחה בהעברת סיוע מציל חיים ביעדים להם אין קשרים דיפלומטים עם ישראל ופועל למען הסורים בגזרות השונות מזה חמש וחצי שנים.

"החדשות המגיעות בימים האחרונים מסוריה קשות לעיכול. מאות אלפים נטבחו ועוד מיליונים נותרו ללא קורת גג, ללא מזון וללא תרופות, ביניהם אלפי רבים של תינוקות. לבכי של תינוקות אין גבולות!" כתבה וולוך במכתב שנשלח למנהלות המעונות ולעובדות, בבקשה שיופץ בין ההורים, "החלטנו שלאור האסון ההומניטרי איננו יכולות יותר לעמוד מנגד בחוסר מעש, זאת גם אם מדובר במדינת אויב. אנו פותחות במבצע לגיוס פורמולת מזון לתינוקות שלב 1 שאותה נעביר באמצעות גורם מתווך לסוריה. בקשו בעדינות, אך אל תלחצו. רק משפחה שרוצה תתרום. ניתן גם לחלוק את עלות קופסת מזון התינוקות בין כמה משפחות".

"זה מזון מציל חיים גם לתינוקות שהאמהות שלהן לא יכולות להניק אותן בשל תנאים של תת תזונה וחרדה, אבל גם לילדים עד גיל 4 שפשוט אין להם מזון מסוג אחר" הסבירה את ההתמקדות במוצר ברכת קלימשטיין מארגון IFA, "בפורמולה שלב 1 יש את כל הויטמינים הכי מרוכזים, ולכן גם לילד בגילאי 3-4 שאין לו אוכל זה הדבר הכי טוב שאנחנו יכולים לתת לו בצורה מרוכזת כדי שפשוט ישרוד בתקופה הנוכחית. הרבה יותר מורכב להעביר מזון מורכב יותר, וזה מזון שאפשר לתת בשילוב עם מים, שאינו מצריך בישול ושהתוקף שלו ארוך".

"פניתי לפני כמה ימים לגליה וולוך והיא ענתה לי ממש מיד בלי לחשוב פעמיים שהן בפנים, שסולידריות של הורים, אמהות ואבות, זה מעל לכל פוליטיקה כשמדובר בילדים" סיפרה קלימשטיין.

מבצע האיסוף ירוכז במעונות הארגון ובתיכונים הטכנולוגיים של רשת נעמ"ת. כמו כן ניתן יהיה להעביר קופסאות מזון תינוקות גם למשרדי הארגון בתל אביב בבניין ההסתדרות.  הארגון לא יוכל  להעביר מוצרים שאינם מזון תינוקות את הגבול בשלב זה. ספקי המזון המפזרים את האוכל למעונות ברחבי הארץ הסכימו בהתנדבות להעביר את קופסאות הפורמולה שיתרמו מהמעונות השונים למשרדי נעמ"ת. מלבד המבצע המשותף, מגייסים ב-IFA כספים לצורך רכישת ציוד הומניטרי ותרופות לטובת הנפגעים בסוריה באתר מימונה. עד כה נאספו מעל ל-900 אלף ש"ח.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!