דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

בעולם / נעצר חשוד בירי לעבר שגרירות ארה"ב בטורקיה

שעות ספורות אחרי ההתנקשות בשגריר הרוסי, בוצע הירי לעבר השגרירות שמעבר לכביש, לא היו נפגעים. משלחת רוסית תגיע למדינה כדי לקחת חלק בחקירת מותו של השגריר

כוחות בטחון טורקים מגדרים את זירת הרצח אמש (צילום: AP)
כוחות בטחון טורקים מגדרים את זירת הרצח אמש (צילום: AP)

משטרת טורקיה עצרה הבוקר (שלישי) אדם החשוד כי ירה סמוך שגרירות ארה"ב באנקרה, שעות ספורות אחרי שהשגריר הרוסי בטורקיה נורה למוות מעבר לכביש. החשוד שלף רובה ציד שהוחבא במעילו וירה שמונה כדורים באוויר לפני שכוחות האבטחה של השגרירות השתלטו עליו, כך דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית של טורקיה.

שגרירות ארה"ב הודיעה כי משרדי באנקרה, איסטנבול ובעיר הדרומית אדנה יהיו סגורים במהלך היום.

לא היו נפגעים בתקרית שהתרחשה, כאמור, שעות ספורות אחרי ששוטר טורקי, ככל הנראה במחאה על חלקה של רוסיה בנעשה בסוריה, ירה למוות בשגריר הרוסי אנדריי קרלוב במהלך ביקורו בתערוכת צילום. התערוכה מוצגת מעבר לכביש מהשגרירות האמריקנית, לא ברור עדיין אם קיים קשר בין שתי התקריות.

הרוצח, ככל הנראה צעק בעת הירי: "זו נקמה על חלב, אתם רוצחים אותנו, אני הורג אותך" (צילום: AP)
הרוצח, ככל הנראה צעק בעת הירי: "זו נקמה על חלב, אתם רוצחים אותנו, אני הורג אותך" (צילום: AP)

מנהיגי רוסיה וטורקיה תיארו את ההתקפה כניסיון לפגוע במאמצים לתיקון היחסים בין המדינות, התומכות בצדדים ניצים במלחמה בסוריה. היום אמורים להתכנס במוסקבה שרי הביטחון של טורקיה, איראן ורוסיה לדיון על הנעשה בסוריה .

ההתנקשות בשגריר הרוסי באה אחרי מספר ימים של מחאות נגד התמיכה הרוסית בנשיא סוריה בשאר אל אסד וחלקה בהפצצת חַלַבּ. היורה, שזוהה כמבלוט מרט אלטינטש, בן 22 וחבר בכוח לפיזור הפגנות של משטרת אנקרה, נורה מאוחר יותר בחילופי יריות עם המשטרה.

ממשלת טורקיה הטילה איסור גורף על הפצה בתוך טורקיה של דיווחים חדשותיים, תמונות או פרשנויות על ההתנקשות בשגריר הרוסי שלא על ידי כלי התקשורת הממלכתיים במדינה.

משלחת של 18 חוקרים ואנשי משרד החוץ הרוסי יצאה לעבר אנקרה כדי לחקור את ההתנקשות, כך מסר דוברו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, דמיטרי פסקוב, אחרי הכרזתו של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן כי הסכים לכך. סוכנות הידיעות הרשמית של טורקיה דיווחה גם כי גורמים רוסיים רשמיים ייקחו חלק בנתיחת גופתו של קרלוב.

העיתון הטורקי הוּרִייֵט דיווח שהרשויות הטורקיות ניסו לקבוע אם אלטינטש פעל לבד או שהיה חלק ממתקפת טרור מאורגנת.

משטרת טורקיה עצרה היום (שלישי) , שלושה בני אדם נוספים בחשד למעורבות במעשה של אלטינטש. בכך עלה מספר העצורים בפרשה לשבעה, כך על פי סוכנות הידיעות הטורקית.  בין העצורים הוריו של אלטינטש, אחותו, שלושה קרובי משפחה נוספים ושותפו לדירה באנקרה.

הרשויות בטורקיה הגבירו את האבטחה סביב שגרירות רוסיה, והשגרירות האיראנית סגרה את שעריה היום, כאמצעי זהירות.

העיתון הפרו-ממשלתי יאני סאפאק טען כי רציחתו של קרלוב הייתה קנוניה של המודיעין האמריקני,ובוצעה על ידי התנועה שבהנהגת איש הדת המוסלמי הגולה בארה"ב – פֶטְהוּללה גוּלֵן, אותו מאשימה הממשלה הטורקית בתכנון ההפיכה הכושלת ביולי האחרון. גולן מכחיש את ההאשמות.

"החבלה הגדולה", קבעה הכותרת הראשית בעיתון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!