דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / הסכם קיבוצי ראשון במפעל המתכת "חד אסף"

300 עובדי המפעל בעכו זכו לעלייה בשכרם ולבונוסים בשנים בהן החברה תהיה רווחית. "ההסכמות מתגמלות את העובדים על עבודתם הקשה והמאומצת" אמר אדי אליהו אורייב, יו"ר ועד העובדים

חתימה על הסכם קיבוצי במפעל חד אסף (תמונה באדיבות דוברות ההסתדרות)
חתימה על הסכם קיבוצי במפעל חד אסף (תמונה באדיבות דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסכם קיבוצי ראשון נחתם אתמול (שלישי) במפעל המתכת "חד אסף" בעכו, שבבעלות התעשיין רמי שני. המפעל עוסק במיון גרוטאות מתכת, התכתן והכנתן לשימוש ושיווק כחומר גלם לייצור מטילי פלדה, ומועסקים בו כ-300 עובדים. המשא ומתן על ההסכם הקיבוצי ארך כארבע שנים. "הסבלנות השתלמה ואני שמח שלאחר מו"מ מורכב וממושך הגענו להסכמות משמעותיות, אשר מיטיבות עם עובדי המפעל ומתגמלות אותם על עבודתם הקשה והמאומצת" אמר אדי אליהו אורייב, יו"ר ועד העובדים.

טקס החתימה התקיים בבית ההסתדרות במעמד יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. "ברכותיי לוועד על כך שהביא להישגים למען כל עובדי החברה ולכל אנשי האיגוד והמרחב שליוו את התהליך המורכב של המו"מ על מנת לגשר על הפערים בין הצדדים. הסכם זה מביא לצמצום פערים חברתיים. אני מברך את מאות עובדי חד אסף על הצטרפותם למשפחת ההסתדרות". יו"ר הסתדרות עובדי המתכת, חשמל, אלקטרוניקה והמוסכים גבי אסרף אמר כי "זהו רק הצעד הראשון מתוך דרך ארוכה שנלך יחד", ויו"ר ההסתדרות במרחב גליל מערבי אשר שמואלי אמר כי הוא שמח להיות שותף בחתימה על ההסכם שלבסוף נעשה תוך הידברות ושיתוף פעולה.

ההסכם, שנחתם עד לסוף 2018, קובע כי כלל העובדים יהנו מתוספת שכר מיידית של 2%. כמו כן תחולק תוספת שכר נוספת בשיעור ממוצע של 1% באופן דיפרנציאלי בין העובדים שיחזק את העובדים בדרגות השכר הנמוכות. תוספת זו תחולק באופן רטרואקטיבי החל מאוגוסט 2016, ואופן חלוקתה יוסכם בין נציגות העובדים וההנהלה במשותף.

בנוסף סוכם כי שכר המינימום השעתי לעובדים הוותיקים יהיה גבוה בשקל משכר המינימום במשק, ככל שיתעדכן, והוא כולל גם סעיף לפיו בשנים בהם הרווח הנקי של החברה יעמוד על 4% לפחות, ידונו הצדדים באשר למתן בונוס ו/או תוספת שכר שתחולק לעובדים בגין ביצועי החברה.

בסעיף הפנסיה הוסכם כי ההפרשות לקרנות הפנסיה של העובדים יחושבו כך שהן יחולו גם על התוספות המיוחדות שמקבלים העובדים למשמרות מסוימות. עובדים בעלי ותק של למעלה משנתיים יקבלו קביעות, ונקבע מנגנון ליישוב חילוקי דעות המעניק לנציגות העובדים משקל חשוב בהכרעת סוגיות הנוגעות לסיום העסקת עובדים.

כמו כן כולל ההסכם את הוזלתן של ארוחות העובדים מ-28 שקלים כיום ל-4 שקלים בלבד. החברה תממן לעובדים הסעות מאורגנות אל העבודה וממנה ותארגן להם נופש שנתי. כמו כן נקבע כי גובה השי לחג בחברה יעמוד על 900 שקל בשנה וכי החברה תעביר לקופת הוועד 50 שקל בשנה עבור כל עובד לצורכי פעילות רווחה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!