דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משה קצב

משה קצב / הנשיא לשעבר משה קצב, שהורשע באונס, שוחרר מהכלא

הפרקליטות, שהתנגדה לשחרורו המוקדם של קצב, קיבלה החלטה שלא לערער על החלטת ועדת השחרורים שהכריעה ביום ראשון לקצר את עונשו. בעקבות זאת שוחרר הנשיא שהורשע באונס, לאחר שריצה חמש מתוך שבע שנות המאסר שנגזרו עליו

משה קצב יוצא מבית המשפט העליון לאחר הקראת פסק הדין שהרשיעו באונס, נובמבר 2011.  צילום ארכיון: נתי שוחט \ פלאש 90
משה קצב יוצא מבית המשפט העליון לאחר הקראת פסק הדין שהרשיעו באונס, נובמבר 2011. צילום ארכיון: נתי שוחט \ פלאש 90

הנשיא לשעבר משה קצב שהורשע באונס השתחרר אתמול (רביעי) מהכלא לאחר שריצה חמש מתוך שבע שנות המאסר שנגזרו עליו. הפרקליטות, שהתנגדה בתחילה לשחרורו המוקדם, הודיעה היום כי אין בכוונתה לערער על החלטת ועדת השחרורים שהחליטה ביום ראשון לקבל את בקשתו של קצב לקיצור מאסרו. מיד לאחר שהתקבלה ההחלטה נמסר משב"ס כי הם נערכים לשחרורו המידי.

בהודעת הפרקליטות נכתב כי מאחר וההחלטה שקיבלה ועדת השחרורים אינה בלתי סבירה באופן קיצוני או בלתי חוקית, אין היא מתכוונת להגיש עתירה כנגדה. וכי "המסקנה שלא מדובר בהחלטה בלתי חוקית או החורגת ממתחם הסבירות באופן קיצוני מבוססת על כך שהאסיר התנהג בכלא ללא דופי, על כך שכבר ריצה חלק מתקופת השליש, על כך שהוא עבר הליך טיפולי בחודשים האחרונים בבית הסוהר, על המלצת הגורמים הטיפוליים בשב"ס ועל ההגבלות המשמעותיות שהוטלו עליו בהחלטת הוועדה ושיחולו עליו בתקופת שחרורו ברישיון".

עוד הוסיפה הפרקליטות בהודעתה כי הפרקליטות אכן "הביעה עמדתה בוועדה כי העדר נטילת האחריות מצד האסיר על מעשיו והעובדה שהטיפול בו משתתף האסיר החל רק לאחרונה, מצדיקים אי שחרורו לעת הזו" אולם במכלול הנסיבות לא מצאה הפרקליטות כי יש "סיכוי ממשי שעתירה נגד החלטת הוועדה תתקבל."

בצאתו מכלא מעשיהו, המתינה לקצב משפחתו ויחד הם נסעו לביתם שבקרית מלאכי. מחוץ לבית המתינו לקצב כמה עשרות מקורבים ובני משפחה.

כזכור, נשיא המדינה לשעבר משה קצב נכנס לכלא לפני חמש שנים, לאחר שהורשע בשתי עבירות אונס ומעשה מגונה בכוח ב-א' ממשרד התיירות, הטרדה מינית כלפי ל' מבית הנשיא ושיבוש מהלכי משפט. ב-22.3.11 גזר בית המשפט המחוזי על קצב שבע שנות מאסר בפועל, שנתיים על תנאי ופיצוי למתלוננות. ערעורו לבית המשפט העליון נדחה וב-7.12.11 החל קצב לרצות את עונשו בכלא מעשיהו.

באחד מסבבי הדיונים שעסקו בשאלה האם לשחררו שחרור מוקדם, כתבה א' ממשרד התיירות, אחת מהנשים שנפגעו מקצב במכתב לרשות, "כיצד ניתן לשקם עבריין מין סדרתי, אשר למרות הרשעתו כופר עד היום בביצוע עבירות המין וחמור מכך – רואה עצמו כקרבן? אני פונה אליכם פעם נוספת ובלית ברירה, נוכח השינוי הפתאומי והמוזר, בלשון המעטה, של עמדת הרשות לשיקום האסיר, בכל הקשור לשחרורו המוקדם של מר קצב. אני מבקשת להביע את תמיהתי על הזיג-זג הלא הגיוני והלא מוסבר בעמדת הרשות ואת התנגדותי הנחרצת לקיצור עונשו של האדם שפגע בי ובנשים כה רבות. מעשיו השפלים, קל וחומר סירובו העיקש להכיר בהם ולהביע חרטה, יחד עם תפיסתו המעוותת את המציאות, ראיית עצמו כקרבן מחד ומאידך אותי ואת כל קרבנותיו כשקרניות ומעלילות, כל זאת גם בחלוף ארבע שנים מהרשעתו, מלמדים באופן ברור כי מר קצב לא הפנים את חומרת מעשיו. חמור מכך – הוא אף עתיד לנצל את שחרורו המוקדם למסע נוסף של הכפשה ודה-לגיטימציה של המתלוננות".

גילה אשרת, יו"ר ויצו ישראל, אמרה בתגובה כי "היום חוזר לחברה בישראל אנס מורשע. שחרורו המוקדם ללא כל הבעת חרטה היא כשלעצמה מעילה באמון הציבור במערכות החוק. מדובר במראה שחורה כלפי מאות אלפי קרבנות תקיפה מינית – שעד היום, רבות מהן אף לא מעזות להתלונן. החלטתו של פרקליט המדינה שלא לערער על החלטת וועדת השחרורים, הינה החלטה המעבירה מסר ברור לנשים בישראל– קוצר תג המחיר לפגיעה בכן".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!